Skip to main content

google-penalty

گوگل پنالتی” تاثیر منفی بر روی رتبه بندی های جستجوی وب سایت بر اساس آپدیت های الگوریتم های جستجوی گوگل است. هر کدام از انواع گوگل پنالتی تاثیرات مختلفی بر روی وب سایت دارد. هنگامی که وب سایتی قوانین گوگل را نقض کند یکی از دو نوع جریمه های گوگل پنالتی برایش رخ می دهد و بازدید از وب سایت به شدت کاهش می یابد.

انواع گوگل پنالتی

1. پنالتی الگوریتمی “Algorithmic Penalty”: از صفحه 1 نتایج جستجو به صفحه های دیگر منتقل میشود.
2. پنالتی دستی”Manual Penalty”: بصورت کامل از نتایج جستجوهای گوگل حذف می شود.

همانگونه که اشاره شد گوگل دارای الگوریتم هایی است که با استفاده از آنها و به صورت خودکار سایت هایی که با روش های غیر استاندارد و از طریق اسپم قصد بهبود سئو و بالا آمدن در نتایج جستجو را دارند شناسایی می کند. تغییرات در این الگوریتم ها اغلب از پیش اطلاع رسانی نمی شود و در نتیجه سایت های متخلف شناسایی میشوند. در این حالت هیچکس به طور مستقیم به شما اطلاع نمی دهد که سایتتان جریمه شده است و باید با توجه به شواهد موجود آن را شناسایی کرده و رفع کنید.
در پنالتی دستی به گوگل اعلام میشود که یک وب سایت از طریقی در حال اسپم است و از این راه سئوی خود را بالا می برد. در صورتی که تعداد این گزارشات بسیار زیاد باشد مهندسان گوگل سایت مورد نظر را به صورت دستی مورد بررسی قرار میدهند و در صورت صحت موضوع سخت ترین مجازات را بر سایت اعمال میکنند.

شناسایی انواع گوگل پنالتی

چگونه پنالتی الگوریتمی را تشخیص دهیم؟
اگر بازدید از سایت شما کاهش پیدا کرده ولی از نتایج جستجوها حذف نشده اید، گوگل پنالتی شما را پنالایز کرد است. این نوع پنالایز معمولا زمانی رخ می دهد که گوگل الگوریتمهای خود را بروز رسانی کرده است. شناسایی دلیل بروز این نوع جریمه اندکی دشوار است. نخست باید الگوریتم های گوگل پاندا و گوگل پنگوئن و موارد مورد نظر سایر الگوریتمهای گوگل را به دقت بررسی کنید.

چگونه پنالتی دستی را تشخیص دهیم؟
اگر بازدید شما در گوگل به صفر رسید و دامنه وب سایت خود را در گوگل جستجو کرده و وب سایتتان را نیافتید، گوگل پنالتی جریمه خود یعنی حذف سایت را بر روی سایت شما اعمال کرده و پنالایز شده اید. در این حالت معمولا در وب مسترتولز یک پیام دریافت می کنید و به شما اطلاع داده می شود که وب سایتتان به دلیل نقض قوانین از نتایج جستجوی گوگل خارج شده است. رفع این نوع از انواع گوگل پنالتی تقریبا دشوار است. نخست باید وب سایت را اصلاح کنید و سپس یک درخواست بازبینی برای گوگل ارسال کرده و منتظر نتیجه بمانید.

Leave a Reply