اين کار به سادگى و با اجرا کردن دستورات زير امکانپذير است. افراد زيادى در اينترنت وجود دارند که ميتوان از آنها يارى گرفت.از آن جمله ميتوان بهJoe Vitale، Jay Abraham،Cory Rudl،Mark Joyner اشاره کرد که از افراد سرشناس در نوشتن تبليغات هستند. در اينترنت گشتى بزنيد و دستنوشته هاى اين اشخاص را پيدا کنيد. در حاليکه تبليغات را ميخوانيد از خود بپرسيد: «چه چيزى اين تبليغ را از ساير تبليغها اينچنين متمايز کرده است؟» اگر اين کار را ادامه دهيد، کليد جادويى موفقيت آنها را خواهيد يافت.
چيزى که در حين خواندن اين متنها با آن روبه رو ميشويد، ترفندى است که آنها براى فروش محصولات خود از آن استفاده ميکنند. ترفند زيرکانهى آنها اين است…..
راه هايى آسان براى جلب مشتريان به سايتهمه ى آنها يک عنوان جذاب و گيرا دارند و به دنبال آن متنى ميآيد که بيننده را به خواندن ادامهى متن ترغيب ميکند. شما به هيچ وجه از خواندن ادامه آن منصرف نخواهيد شد. اين همان ترفند ساده اي است که آنها به کار ميبرند. ولى براى بار اول نوشتن چنين متنى کار چندان سادهاى هم نيست.
نوشتن متنى که فروش شما را مثل آب شدن يخ در آفتاب گرم تابستان سرعت ببخشد، به کمى تمرين و اطلاعاتى دربارهى طرز رفتار مردم نياز دارد. چند مورد از اين اطلاعات را به زودى برايتان بازگو خواهم کرد.
چند دقيقه فکر کنيد، از بين سايتهايى که به طور پراکنده و سريع آنها را مرور کردهايد چه تعداد نظرتان را به سرعت به خود جذب و شما را به خواندن مطالب ترغيب کرده است؟
پس هميشه قبل از اينکه سايتى را طراحى کنيد، به خاطر داشته باشيد که هرگز نماى ظاهرى سايت به تنهايى مشتريها را جذب نميکند، چون آنها ظاهر سايت را تنها وقتى دوست دارند که عبارات و کلمات شما آنها را قانع کند.
من در مورد تبليغات الکترونيکى ابتدا مبلغى را براى نوشتن يک تبليغ جذاب و گيرا هزينه ميکنم و اگر چيزى باقى بماند براى طراحى گرافيکى سايت خرج ميکنم.
آيا تا به حال با بسيارى از سايتهاى زيبا روبه رو نشدهايد که حتا در فروش يکى از کالاهاى کوچک خود ناتوان هستند؟ فکر ميکنيد چرا چنين اتفاقى ميافتد؟ چون بيشتر آنها فقط طراحان گرافيکى هستند و از نوشتن تبليغات چيزى سر در نميآورند.
کسانى که فکر مى کنند بعد از اين که سايت را روى اينترنت قرار دادند، ميليونها نفر به سمت آن هجوم ميآورند، سخت در اشتباه هستند.آنها تجربهى سختى را پشت سر خواهند گذاشت و در نهايت خواهند فهميد که اشتباه بزرگى مرتکب شده اند!
ممکن است شخصى با اين توصيفات را بشناسيد و يا خودتان دچار چنين سرنوشتى شده باشيد، ولى نا اميد نباشيد هنوز فرصت براى جبران باقيست!
بهتر است ابتدا ياد بگيريد چگونه يک تبليغ گيرا و جذاب بنويسيد و در وقت و هزينه خود صرفه جويى کنيد. من بسيار توصيه ميکنم که ابتدا بر روى نوشتن تبليغ، تمرين کنيد. سپس پيش از اينکه پول خود را براى ثبت دامنه و اجارهى فضا، برنامه نويسى و طراحى آن خرج کنيد، آن را آزمايش کنيد و وقث و هزينه ارزشمند خود را بيشتر از اين هدر ندهيد!
اکنون قبل از اين که وب سايت بعدى را طراحى کنيد، “ساختار” نوشتن يک تبليغ گيرا را توضيح ميدهم: