Skip to main content

Galaxy Note 5 که بهترین گوشی به روز سامسونگ است در حال سنت شکنی است.بنابراین شرکت تصمیم گرفته است به جای مقایسه نوت ۵ با دیگر گوشی های هوشمند با صفحه نمایش بزرگتر که در رقابت با Galaxy Note 5 هستند، آن را با یکی ازگوشی های هوشمند  ساخت خود یعنی Galaxy Note 4 مقایسه کند.

 

در مقایسه  نوت ۵ با نوت ۴ متوجه میشویم که نوت ۴ با قاب پشتی از جنس چرم مصنوعی و گوشه های منحنی میباشد ولی نوت ۵ دارای قاب فلزی با طرح مدرن تر است.از نظر وزن و اندازه نوت ۵ نسبت به نوت ۴ سبکتر و باریکتر است و لبه های غیر یکنواخت پشت آن حس راحتی بیشتری را ایجاد میکند.قاب پشت شیشه ای آن برای جذب اثر انگشت میباشد که با قاب چرمی نوت ۴ غیر قابل مقایسه است.در نوت ۴ کاربر میتواند قاب پشتی را برداشته و باتری را جدا یا تعویض کند ولی نوت ۵ قابل جداسازی نمیباشد.

نوت ۵ قابلیت نصب کارت حافظه خارجی را ندارد در حالیکه نوت ۴ حداکثر تا ۱۲۸ گیگابایت میتواند کارت حافظه خارجی داشته باشد.قابلیت مادون قرمز نیز در نوت ۵ حذف شده است.آخرین نسخه ی سیستم عامل اندروید یعنی ۵٫۱٫۱ (Lollipop) بر روی نوت ۵ قابل نصب بوده و از نظر نرم افزاری از نوت ۴ جلوتر است.

تراشه قدرتمند ۸ هسته ای دارای ۴ هسته پردازش قدرتمند با فرکانس ۲٫۱ گیگاهرتر در کنار ۴ هسته ی ضعیفتر و کم مصرفتر با فرکانس ۱٫۵ گیگاهرتر میباشد که در نوت ۵ تعبیه شده است.این تراشه با فناوری ساخت ۱۴ نانو متری خود سامسونگ تولید شده که از نظر انرژی و تولید حرارت کم تر، جلوتر از رقبا میباشد.

از نظر حافظه نیز نوت ۵ یک گیگابایت بیشتر از نوت ۴ حافظه دارد و از نظر دوربین هر دو دارای دوربین ۱۶ مگاپیکسلی مشابه میباشند ولی به صورت کلی نوت ۴ یک قدم عقب تر است که آن هم ناشی از پیشرفته بودن نرم افزار استفاده شده در دوربین نوت ۵ میباشد.

نوت ۵ پردازنده بسیار بهینه تری دارد و از لحاظ دوام باتری بالاتر از نسل پیش از خود میباشد و بر خلاف نوت ۴ از شارژ بی سیم پشتیبانی میکند.

با این همه توضیحات برای بسیاری نیز مزیت ها و پیشرفت های نوت ۵ کافی به نظر میرسد و آن را به نوت ۴ ترجیح میدهند.

Leave a Reply