Skip to main content

گجت هوشمند دوچرخه

اگر دوچرخه ی شما دارای تجهیزات هوشمند نیست، به این معنی نمی باشد که شما از این قابلیت بی بهره خواهید بود!

شرکت shoka bell زنگ دوچرخه ای ساخته که علاوه بر زنگ، دارای سیستم رهیاب و دزدگیربوده و قابلیت اتصال به گوشی هوشمند را دارا می باشد. بااینکه این زنگ هوشمند ابعاد کمی بزرگ تری نسبت به زنگ های عادی دارد اما همه ی این قابلیت ها به خوبی در یک بسته جمع و جور قرار گرفته اند. این دستگاه شامل ۸ لامپ LED می باشد که نور آنها متناسب با نور محیط تنظیم می شود.

درست در بالای این لامپ ها تعدادی لامپ LED وجود دارد که بااستفاده از یک فلش به مسیر یابی شما کمک می کنند. با وصل کردن این دستگاه به گوشی هوشمند، از طریق یک نرم افزار شما را راهنمایی می کند. هم چنین برای راحت تر شدن رفت و آمد دوچرخه سوار، مسیر های کم شیب را انتخاب می کند و در هنگام مسیر یابی، مسیر های مخصوص دوچرخه را شناسایی می کند.

گجت هوشمند دوچرخه

حتی قوی‌ترین قفل‌ها نیز توسط سارقان قابل باز شدن هستند بنابراین سیستم‌های هشداردهنده بخش مهمی از دوچرخه های هوشمند به حساب می آیند. سیستم شوکا از حسگر تشخیص دهنده‌ی حرکتی استفاده می کند که روی گیره‌ی فرمان قرار داده شده است.در این سیستم، به جای اینکه دوچرخه سوار زنگ باارزش و گران خود را روی دوچرخه بگذارد، زنگ را در داخل کیف یا جیب خود قرار می دهد. وقتی که فرمان تکان بخورد، زنگ هشدار بوق می زند. برد این هشدار دهنده نیز به ۲۵۰ متر (۸۲۰ فوت) می‌رسد.

گجت هوشمند دوچرخه

در نهایت، صداهای مختلفی برای این زنگ هشدار وجود دارد که می توان انتخاب کرد. حداکثر صدا نیز دوبرابر صدای یک زنگ معمولی می باشد. اما شوکا بیان می کند که صدای این زنگ، سازگار با محیط اطراف  است تا  مزاحمتی برای عابران پیاده نداشته باشد.

یکی از امکانات برتراین قفل این است که نرم افزار می‌تواند مسیر دوستانتان را  بیابد و به کاربر این امکان را می‌دهد که دوستان خود را که در فاصله‌ی نزدیکی قرار دارند، بیابد و دوچرخه‌ سوار را به سمت آن‌ها هدایت می کند. برای کاربرانی که به تناسب اندام خود اهمیت می‌دهند، این سیستم، اطلاعاتی مانند مسافت طی شده، زمان صرف شده و میزان دی اکسید کربن مصرف نشده را نیز محاسبه می‌کند و هم چنین محل پارک شدن دوچرخه را  روی نقشه نشان می دهد.

گجت هوشمند دوچرخه

این زنگ ۱۱۰ گرمی با استفاده از آهن‌ ربا به گیره‌ی فرمان متصل می‌شود. عمر باتری لیتییم این زنگ هوشمند ۲۰۰ ساعت و با استفاده از پورت Micro USB  قابل شارژمی باشد. یک شتاب سنج، میکروفن و حسگر نور نیز در این زنگ قرار داده شده‌اند. هم چنین از بلوتوث نسخه‌ی ۴٫۱ LE نیز پشتیبانی می‌کند.

در حال حاضر تیم شوکا به دنبال بودجه ای برای آغاز ساخت گجت هوشمند دوچرخه هستند. هزینه‌های این پروژه از ۷۵۰۰۰ دلار به ۱۱۱۰۰۰ دلار افزایش یافته است.انتظار می رود که تحویل این دستگاه  از ماه مارس ۲۰۱۷ آغاز شود. قیمت این زنگ هشدار از ۹۹ دلار آغاز می‌شود و امکان انتخاب رنگ‌های مختلف نیز وجود دارد.

منبع خبر: newatlas

Leave a Reply