Skip to main content

نحوه ي شناسایی و بلاك كردن كسي كه از واي فاي تان استفاده ميكند به چه صورت است؟

دلايل متعددی برای كند شدن سرعت وای فای در دستگاه اندرويدی شما وجود دارد كه يكی از آن ها استفاده ی بدون اجازه ی شخصی دیگر از وای فای شماست. ما در اين مقاله، نحوه ي شناسایی و بلاك كردن كسي كه از واي فاي تان استفاده ميكند را توضيح ميدهيم.

قدم اول برای تشخيص آن است كه به وای فای مورد نظر وصل شويد و سپس، برنامه ی فينگ را دانلود كنيد. برای ديدن تمام دستگاه هايی كه از وای فای شما استفاده ميكنند روی refresh ضربه بزنيد. لود شدن اين اسامی چند دقيقه طول خواهد كشيد سپس ليستی از اسامی همراه با معرف كامپيوتر يا اسمارت فون بودن آن ها را ملاحظه خواهيد كرد.

روی هر كدام از نام های اين ليست كه خواستيد ضربه بزنيد سپس آپشن های مختلف را مي بينيد از جمله فرستادن ping ها يا سيگنال های wake on land.و ميتوانيد حتی زمانی كه اين دستگاه ها به شبكه وصل شده يا از آن خارج ميشوند را به وسيله ی  آپشن log ثبت كنيد.

نحوه ی شناسایی و بلاک کردن کسی که از وای فایتان استفاده می کند

فينگ همچنين اين امكان را به شما ميدهد كه دستگاه های متصل به وای فای تان را برای هميشه بلاك كنيد. به اين صورت كه مك آدرس آن دستگاه را به ما نشان ميدهد. لازم به ذكر است كه مك آدرس(media access control address) يك شماره ی تعيين هویت سخت افزاری است كه هر دستگاه را به صورت منحصر به فرد در شبكه شناسايی ميكند. مك آدرس ها از ٦عدد دو رقمی كه دو تا دو تا ازهم جدا شده اند تشكيل شده است، برای مثال ۰۰:۰ d:83:b1:c0:8e

نحوه ی شناسایی و بلاک کردن کسی که از وای فایتان استفاده می کند

در كامپيوتری كه به روتر شما متصل است، آی پی روتر خود را در مرورگر وارد كنيد. سپس جزئيات ورود به روترتان را در صفحه بعدی وارد كنيد (برای تشخيص آی پی روتر) زمانی كه وارد روترتان شديد دنبال security options بگرديد (محل آن در روتر های مختلف متفاوت است)

در security روی mac filtering و سپس add device كليك كنيد, مك آدرس دستگاه كاربر مورد نظر را وارد كرده و در صورت امکان يك نام به آن بدهيد سپس apply ,save يا ok را كليك كنيد.

زماني كه وارد روترتان شديد بهتر است پسورد وای فای را عوض كنيد.

Leave a Reply