Skip to main content

استاد علم فیزیک : در هم شکستن آجر بدون شکسته شدن دست.

pwpl9khtibxftxajaiim

فقط چند کار در زندگی وجود دارد که انجام آنها الهام بخش بوده و انسان را به حیرت وا میدارد.
به عنوان مثال تماشا کردن کسی که آجر ها را با دست برهنه در اولین حرکت در هم میشکند کار خیره کننده ای است و ما همیشه با این سوال مواجه میشویم : ” چگونه است در طی این فرایند دست شخص به همراه آجر ها شکسته نمیشود ؟ ” و حالا یک استاد فیزیک پروفسور Richard Brandt استاد سابق دانشگاه نیویورک برای ما توضیح میدهد .

برای مشاهده ویدئو لینک زیر را لمس کنید.

http://tools.gawker-labs.com/iframe/embeds/1191
آقای Brandt : ” این کار تاثیر خود را با زمان نشان میدهد و خیلی سریع انجام میشود . ” به گفته ایشان در اثر ضربه آن مقدار از نیرویی که دست شخص به آجر وارد میکند در اثر عمل واکنش نیرویی برابر با همان نیرو به دست شخص نیز وارد میشود( این عمل یادآور قانون سوم از سری قوانین نیوتون است.)
دست انسان کمی بیشتر از قابلیت الاستیکی (کشسانی) برخوردار است و میتواند حرکت رو به بالا انجام دهد بدون اینکه شکسته باشد.
نکته ی اساسی در اینباره این است که زمان تأثیر گذاری تا حد امکان کوتاه باشد در حالی که زمان تأثیر کوتاه است قدرت و نیروی اعمالی در بیشترین درجه ظاهر شود .
آنچه آقای Brandt اشاره کردند باعث افزایش سطح اعتماد به نفس میشود ، اگر شما تعلل کنید با این کار سرعت پایین آمده و احتمال شکستن دستتان در یک حرکتی که موفقیت آمیز بودن آن دور از انتظار است افزایش خواهد یافت . به همین دلیل است که افراد علاقه مند در این زمینه برای دستیابی به مهارت لازم سال ها تمرین و تمرکز میکنند و بیشتر افراد مبتدی برای شروع این کار از تخته هایی با ضخامت ها متفاوت استفاده میکنند .

هشدار :

تا قبل از حاصل کردن اطلاعات کافی در باره ی این کار تخصصی دست به این عمل هیجانی نزنیم .

منبع : lifehacker.com

Leave a Reply