Skip to main content

شهر های هوشمند با اینترنت اشیا

سامسونگ با همکاری شرکت مخابراتی SK از طرح های خود برای ایجاد یک شبکه ملی در کره جنوبی برای برای اتصال دستگاه های هوشمند در شهر های هوشمند آینده رونمایی کرد. بدین ترتیب شبکه جدید مبتنی بر LoRaWAN برای اولین بار در دنیا در اهداف تجاری و بازرگانی استفاده خواهد شد. ( با این حال KPN در ندرلند گفته که آنجا نیز تا ماه ژوئن شبکه ای ملی خواهند داشت ، و همچنین Swisscom شبکه ملی خود را تا پایان امسال راه اندازی می کند.) علاوه بر این در سراسر دنیا شبکه های اجتماعی در دورتادور دنیا ریشه می دوانند.

تا کنون این نکته باید صریحا مشخص شده باشد که بعد از گوشی های هوشمند بیشتربن آمار جستجو را بخود اختصاص خواهند داد. LoRaWAN با نام گذاری ضعیفی که برایش انجام شده قصد دارد داخل همه چیز تراشه ای را جاسازی کند که کم قدرت ، دور برد و و با پهنای باند اندک می باشد و راه حل شبکه ای ایده آلی برای ارتباط میان سنسور ها بایکدیگر که شهر هوشمند را پوشش داده اند. این به معنای تقویت کردن است نه به معنی وصل کردن دستگاه های پر مصرفی از لحاظ پهنای باند و برق همچون لپتاپ ها و گوشی های هوشمند.

شهر های هوشمند با اینترنت اشیا

سامسونگ در رابطه با شهر های هوشمند چه می گوید؟

LoRaWAN قبل از اینکه در نیمه ۲۰۱۶ بصورت کشوری قابل دسترسی شود ، ابتدا در شهر دیجو با فرکانس ۹۰۰ مگاهرتز راه اندازی شد. سامسونگ این شبکه را بدین صورت توصیف میکند:

دیجو به عنوان یک بستر آزمایشی برای پروژه اینترنت اشیا عمل می کند و تمرکز آن بر راه اندازی وتدارک بسترهای لازم برای انرژی تجدید پذیر ، پلتفرم های ابری ، خدمات پزشکی ، تحلیل داده های عظیم و وسایل نقلیه الکتریکی مانند اتومبیل های خودگردان است. برای مثال تیر برق های خیابان ها با فناوری حسگر های اینترنت اشیا قادر به جمع آوری اطلاعات ترافیک شهری و هواشناسی می باشد و با تنظیم خودکار روشنایی چراغ ها در شرایط مختلف و ارسال وضعیت آلودگی هوا در کاهش هزینه ها موثر خواهند بود.

شهر های هوشمند با اینترنت اشیا

کره جنوبی از دیرباز در صنایع مخابراتی پیشگام می باشد . برای مثال WiMAX را خیلی وقت پیش ازینکه در همه جا فراگیر شود به عنوان گیرنده تلویزین های DMB استفاده می کرد. با این وجود پیشگام بودن همیشه به این معنا نیست که دنیا نیز دنباله رو شما خواهد بود.

منبع: TheVerge

Leave a Reply