Skip to main content

دستگاه ثبت نوار قلب اپل

اپل به تازگی دستگاه پوشیدنی سلامت محوری را ثبت اختراع کرده است که سیگنال های الکتروکاردیوگرافیک را با استفاده از مجموعه الکترودهایی دریافت می کند.

دستگاه ثبت نوار قلب اپل در یک پتنت جدید که امروز توسط ایالات متحده و دفترعلائم تجاری منتشر شد، مشخص شد.این دستگاه طراحی متفاوتی دارد یعنی جدا از طراحی اپل واچ  می توان آن را در بخش های مختلفی از بدن قرار داد.

اندازه گیری الکتروکاردیوگرام و ثبت نوار قلب با استفاده از الکترود های مختلفی صورت می گیرد که نتایج به دست آمده می تواند باتوجه به جایی که این دستگاه در بدن قرار گرفته متغیر باشد. برای مثال قرار دادن اشتباه الکترود ها روی بخش های مختلف بدن یکی از علل مشاهده ی ناهنجاری ها در کارکرد قلب به شمار می رود. برای حل این ناهنجاری، پتنت اپل (Apple Patent) توضیح می دهد که کاربر می تواند روند اندازه گیری کارکرد قلب را با قراردادن دستگاه در بخش های مختلف بدن دنبال کند و به محض پایان یافتن روند موردنظر، نتایج به دست آمده از دست، قابل مقایسه با دیگر بخش های بدن می باشد تا کاربر اطلاع درستی از عملکرد قلب داشته باشد.

دستگاه ثبت نوار قلب اپل

در این پتنت توضیح داده شده است که کاربر میتواند با بستن دستگاه دور دست (اندازه گیری دستی) و قرار دادن انگشت خود روی یکی از الکترود هایی که به بدن متصل نشده اندازه گیری نوار قلب را به طور صحیحی انجام دهد و سپس، دستگاه نتایج مختلف را باهم مقایسه می کند و نتیجه نهایی را محاسبه می نماید.

در اوایل این هفته گزارش شد که اپل در حال توسعه ی حداقل یک محصول سلامت محور میباشد که می تواند همزمان با دهمین سالگرد آیفون آغاز به کار کند. این محصول،مجموعه ای از برنامه های مرتبط با سلامت(سلامت محور) است که داده هایی مانند ضربان قلب، نبض و تغییرات قند خون را جمع آوری و ثبت می کند.

منبع خبر: macrumors

Leave a Reply