Skip to main content

آپدیت گوگل درایو

گوگل درایو هر روز در حال رشد و تکامل است. گوگل در کنفرانسی که اخیرا انجام شد مجموعه ای از تغییرات را اعلام نمود که این محصول را  برای کسب و کارهای مختلف و همچنین برای مصرف کنندگان عادی جذاب تر از پیش کرده است. برترین مورد در فهرست ویژگی های جدید ” Team Drives ” نام دارد که یک فولدر برای به اشتراک گذاری فایل های مختلف برای کارمندان است. البته این ویژگی از قبل وجود داشت ولی ساختار اجازه دهی برای دسترسی و مالکیت فایل های به اشتراک گذاشته شده تغییر کرده است.

Team Drives این اطمینان را به وجود می آورد که فردی که اجازه دسترسی به یک فولدر را دارد ضرورتا مالک فایل ها است. همچنین گوگل ویژگی ” Vault ” خود را به طور گسترده تری در دسترس قرار میدهد که امکان مدیریت و انتقال داده های گوگل درایو را برای مدیران آسان تر از پیش میکند.

آپدیت جدید گوگل درایو

جالب ترین ویژگی برای مصرف کنندگان چیزی است که گوگل آنرا ” Drive File Stream ” نامیده است. در واقع این ویژگی بدین منظور طراحی شده است که انتخاب نصب گوگل درایو را بر روی PC و یا  MAC برای مصرف کننده آسان تر نماید. چراکه تمام فایل های شما را دانلود نخواهد کرد و به جای آن تلاش در حدس هوشمندانه این را دارد که کدام فایل ها بیشتر مورد نیاز شما است و باقی فایل ها را بنا به تقاضا نگه میدارد. این ویژگی مشابه با ویژگی ” Smart Sync ” دراپباکس است که متاسفانه تنها به عنوان بخشی از برنامه اداپتر گوگل ممکن میباشد. ویژگی مهم دیگر  ” Quick Access ” نام دارد که قبلا تنها برای اندروید ممکن بود.

در این ویژگی گوگل سعی دارد پیشبینی کند که هنگام بازکردن یک درایو به دنبال چه فایلی هستید و قبل از اینکه شما برای آن فایل جستجو کنید، آنرا در صفحه اصلی برایتان باز کند.

Leave a Reply