Skip to main content

what is stsrtup

یک استارت آپ شرکتی نوپا است که به تازگی شروع به پیشرفت کرده  و در فاز توسعه و تحقیق برای بازاریابی قرار دارد. معمولا استارت آپ ها کوچک بوده و در ابتدا تامین مالی و اداره آنها توسط چندین بنیانگذار یا یک فرد انجام میگیرد و مستلزم مراحل شروع خاصی هستند. این شرکت های نوپا محصول یا خدماتی را ارائه میدهند که رد حال حاضر در جای دیگری در بازار ارائه نمیشود. startup در جهت جستجوی یک راه حل برای یک “مدل کسب و کار” قابل توسعه و تکرارپذیر راه اندازی میشود. استارت آپ ها می‌توانند در هر حوزه‌ای ایجاد شوند، ولی اغلب به شرکت‌هایی گفته می‌شود که رشد سریعی داشته و در زمینه تکنولوژی فعالیت می‌کنند. چالش‌های راه‌اندازی یک کسب و کارنوپا شامل سرمایه، نیروی انسانی و برخی هزینه های دیگر است که به همین دلیی بسیاری از startup ها برای کاهش این هزینه‌ها از خدمات دفتر کار مجازی استفاده می‌کنند.  از آنجاییکه startup ها سابقه زیادی ندارند و امکان دارد به زودی به سوددهی نرسند، سرمایه گذاری در آنها ریسک بالایی دارد.

از  نظر اریک ریس استارت آپ یک نهاد انسانی است که برای ارائه یک محصول یا خدمت جدید در شرایطی که ابهام بالایی دارد شکل گرفته است. موسس و مدیرعامل کمپانی داربی پارکر نیز استارت آپ را چنین تعریف میکند: “استارت آپ یک شرکت نوپا است که راه حلی نوین را برای یک مسئله ارائه میکند؛ در حالیکه تضمین برای موفقیت شرکت از طریق راه حل ارائه شده وجود ندارد.”

what is startup

پایان عمر یک استارت آپ

در حالت کلی میتوان startup را به مجموعه ای تعمیم داد که درامد آن کمتر از 20 میلیون دلار بوده و تعداد کارکنان آن نیز کمتر از 80 نفر باشد. میتوان گفت که عمر استارت آپ ها تقریبا سه سال است و این شرکت های نوپا پس از این مدت دیگر با این عنوان شناخته نمیشوند. از جمله دلایل این موضوع میتوان به تصاحب توسط شرکت های بزرگتر، افزایش تعداد دفتر به بیش از یک مرکز، افزایش درامد بیش از 20 میلیون دلار، افزایش تعداد اصلی اعضا بیش از پنج نفر، افزایش کارکنان به بیش از 80 نفر اشاره کرد. در واقع پیشرفت و رسیدن  startup به سوددهی پایانی برای شناخته شدن با این عنوان است.

استارت آپ ویکند

استارت آپ ویکند یک همایش آموزشی – تجربی در سراسر جهان است که معمولا در انتهای هفته برگذار میشود. در این گردهم آیی شرکت کنندگان شامل مدیران تجاری، علاقه مندان به startup، بازاریابان حرفه ای و … در مورد ایده ها یا پروژه های پیش رو با یکدیگر بحث و گفتگو کرده و برنامه ریزی های لازم را انجام میدهند.

Leave a Reply