Skip to main content

Google-Penalty

گوگل پنالتی تاثیر منفی بر روی رتبه بندی های جستجوی وب سایت بر اساس آپدیت های الگوریتم های جستجوی گوگل است. گوگل سایت ها را به دلیل انجام فعالیت هایی که مغایر با دستورالعمل های وب مسترها است، جریمه و یا به عبارتی پنالتی میکند. در واقع گوگل پنالتی حذف سایت از نمایش در نتایج جستجوی گوگل است. سایت هایی که محتوای بی ارزش یا اسپم تولید کنند مغیر با استانداردهای گوگل عمل کرده و پنالایز میشوند.

تبعات گوگل پنالتی

گوگل پنالتی میتواند منجر به افت رتبه بندی تمام صفحات از سایت، برای یک لغت کلیدی و یا برای یک صفحه بخصوص از سایت باشد. هر افتی در رتبه بندی با خود یک افت عمده در ترافیک سایت به همراه دارد. برای آگاهی از اینکه یک وب سایت مورد گوگل پنالتی قرار گرفته است، صاحبان وب سایت ها باید از “ابزارهای وب مستر گوگل”  علائمی مانند افت ترافیک سایت، افت ترافیک برای کلمه کلیدی بخصوص و همچنین از آنالیز و تطبیق زمان افت ترافیک سایتشان با تاریخ آپدیت های شناخته شده گوگل استفاده نمایند.
رایج ترین موارد در مجازات های گوگل، گوگل پاندا ” کاهش رتبه سایت به دلیل پیروی نکردن از الگوریتم گوگل درباره محتوا” و گوگل پنگوئن ” کاهش رتبه سایت در نتایج گوگل به دلیل پیروی نکردن از الگوریتم های اعلامی گوگل” هستند که می توانند تاثیرات مخربی بر روی ترافیک وب سایت داشته باشند. اولین قدم برای بهبود وضعیت سایت از هر گونه مجازات، شناسایی نوع مجازاتی است که بروی وب سایت شما اعمال شده است.  پنالایز گوگل پنالتی دو نوع است: در سطح کلمات کلیدی و در سطح دامنه. در مورد نخست رتبه کلمه کلیدی ایندکس شده در گوگل با نمره منفی و سقوط مواجه میشود. مجازات در این سطح یکی از رایج ترین مجازات های گوگل است . دومین سطح یعنی سطح دامنه از نوع نخست بسیار خطرناک تر و دارای اثرات منفی عمیق تری است . در این پنالایز گوگل سایت شما را از فهرست حافظه و نتایج جستجوی خودش به طور کامل حذف میکند و هیچگونه احتمالی برای رفع این مجازات وجود ندارد. بعد از جریمه گوگل پنالتی باید دلیل را بررسی کرده و هر چه سریعتر ان را رفع نمایید.

در مقاله بعدی با نحوه شناسایی گوگل پنالتی و رفع هر کدام آشنا میشویم.

Leave a Reply