Skip to main content

طراحی مجدد وب سایت

با رشد کسب و کار، وب سایت و حضور آنلاین کسب و کار نیز باید همراه با آن تکامل یابد. گرایشات در طول زمان تغییر میکننند و برای اینکه کسب و کارتان همراه با این تغییرات پیش برود، طراحی وب سایت شما مستلزم به روزرسانی‌های منظم برای حفظ این مدرنیته است.
بااین‌حال، در اغلب موارد طراحی مجدد وب سایت مورد نیاز است. طراحی شما ممکن است به روز نبوده و عملکرد ضعیفی داشته باشد و یا بازدیدکنندگان شما را به مرحله تبدیل به مشتری نرساند. پس چگونه باید دانست طراحی مجدد وب سایت همان چیزیست که کسب و کارتان نیاز دارد؟ سوالاتی که در ادامه آمده به روشن‌تر شدن این مطلب کمک می‌کند.

نکات مورد توجه در طراحی مجدد وب سایت

آیا طراحی وب‌سایت بر اساس برند است؟

کسب و کارها با تغییرات کوچک و بزرگی روبرو هستند. با رشد و ادغام، شرکتها باید در بعضی مواقع بازسازی برند داشته باشند. برای وب‌سایت شما هر نوع کار مرتبط با برندینگ و بازسازی برند، بسیار مهم است. در صورتی که افراد از سایت شما بازدید می‌کنند ولی وب سایتتان منعکس کننده برندتان نیست، این امر نه‌تنها منجر به سردرگمی در میان مخاطبان‌تان خواهد شد، بلکه می‌تواند آنها را از انجام فعالیت تجاری با شما باز دارد. در صورتی که کسب و کار شما با یک سری تغییراتی مواجه است یا بازسازی برند دارد، طراحی مجدد وب سایت می‌تواند سودمند باشد. با این کارها، به مخاطبان استراتژی بازاریابی و طراحی یکپارچه ارائه می‌دهید.

چه چیزی کسب و کار شما را منحصربه فرد میکند؟

وب‌سایت شما یکی از مؤثرترین پلتفرم ها است تا کسب و کار شما را از رقبا در صنعت متمایز کند. در نهایت طراحی وب‌سایت شما باید گویای ارزش منحصر به فردی باشد که شما به مشتریان ارائه می‌دهید و دیگر شرکت‌ها نمی‌توانند انجام دهند.
رقابت خود را آنالیز کنید، مزایا و معایب را ارزیابی کرده و از این اطلاعات برای طراحی مجدد وب سایت خود استفاده کنید. تعیین کنید که چگونه می‌توانید توانایی‌های منحصر به فرد برند خود را برجسته کنید. از این طراحی مجدد وب سایت به عنوان فرصتی برای ایجاد کسب و کار خود به روش متفاوت از رقبای خود استفاده کنید، به طوری که با صنعت و برند شما هماهنگ باشد.

آیا مسیریابی در وب‌سایت شما به آسانی صورت می‌گیرد؟

بازدیدکنندگان هنگام بازدید از سایت شما باید به راحتی قادر به یافتن اطلاعات موردنیاز باشند. مسیریابی واضح و آسان شامل استراتژی و طراحی به خوبی سنجیده شده است و وب‌سایت شما را به منبع آنلاین و نیز تجربه آنلاین برای بازدیدکنندگان تبدیل می‌کند.
در وب‌سایت شما افراد باید بتوانند به راحتی از طریق دکمه‌ها و اعلان‌هایی که وجود دارد، از صفحه‌ای به صفحه دیگر بروند. باید درنظر داشت که طراحی وب‌سایت و مسیریابی بر صفحات مختلفی که افراد در وبسایت شما بازدید می‌کنند، تأثیر می‌گذارد. بنابراین طراحی وب‌سایت ریسپانسیو بسیار مهم است.

آیا وب‌سایت شما ریسپانسیو است؟

امروزه، افراد از دستگاه‌های مختلفی محتوای آنلاین دریافت می‌کنند. وبسایتهایی که فقط برای انجام در دسکتاپ رایانه‌ها طراحی شده‌ا‌ند دیگر در دنیای دیجیتال موفق نخواهند شد. وب سایت شما باید برای نمایش هم در دسکتاپ و هم در تلفن همراه طراحی شده باشد. در صورتی که می خواهید افراد در هر زمان و با هر وسیله ای به راحتی به سایت شما دسترسی داشته باشند،  طراحی ریسپانسیو ضروری است. با این کار بازدیدکنندگان تجربه کاربری مطلوبی در دستگاه‌های دسکتاپ و تلفن همراه خواهند داشت و کسب و کار شما در میان رقبا در سطح بالایی از تخصص خواهد بود. بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو نیز از اهمی خاصی برخوردار است.

بودجه شما چقدر است؟

باید به یاد داشت که طراحی دوباره وب‌سایت‌ سرمایه‌گذاری در کسب و کار شماست. بنابراین برای تیم‌تان بسیار مهم است که به فکر بودجه این پروژه باشد. زیرا اطمینان حاصل می‌کند که همه در یک صفحه قرار دارند و انتظارات پروژه را نیز برآورده می‌کند.
مؤسسات، خدمات مختلفی با قیمت‌های گوناگون ارائه می‌دهند و برای شرکت شما اهمیت دارد که چقدر این پروژه هزینه خواهد داشت. پس از به دست آوردن قیمت سهام و صحبت با متخصصان مختلف سازمان‌ها، از هزینه پروژه و تنظیم بودجه مطلع می‌شوید.

اهداف شما چیست؟

وب‌سایت جدید شما چه مزیت‌هایی نسبت به وب‌سایت قبلی دارد؟ آیا به دنبال برند به روزی هستید؟ یا مسائل جدی در طراحی فعلی شما وجود دارد که طرح جدید می‌تواند آنها را اصلاح کند؟ طراحی جدید  با ایجاد تجربه بهینه آنلاین برای بازدید کنندگان وب‌سایت به طور مستقیم و غیر مستقیم کسب و کار شما را بهبود می‌بخشد. اطمینان حاصل کنید که اهداف شما به وضوح تعریف شده است تا طراحان اطلاعات بتوانند به آن اهداف برسند. یک طراحی مجدد وب سایت باید گام کسب و کار پیشرفته‌ای برای شرکت شما و تجربه آنلاین خوب برای مشتریان شما باشد.

چگونه می‌خواهید این اهداف را دنبال کنید؟

اکنون که می‌دانید وبسایتتان چه کاری برای کسب و کارتان باید انجام دهد، چگونه می‌خواهید این اهداف را دنبال کنید تا عملکرد وب سایتتان را تعیین کنید؟ سیستم‌های تجزیه و تحلیل مختلف اطلاعات دقیقی در مورد نحوه جذب مشتریان و کارهای مختلف بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند. تجزیه و تحلیل رفتار مصرف کننده یا کاربر در محل می‌تواند در یادگیری نحوه عرضه برای این افراد در آینده فوق العاده مفید باشد. در نظر داشته باشید که چه چیزی می‌خواهید از فعالیت مخاطبان خود یاد بگیرید و تعیین کنید چگونه می‌توانید ویژگی‌های طراحی مورد نیاز برای به دست آوردن این اطلاعات را تلفیق دهید. هر چه بیشتر در مورد ترافیک آنلاین و رفتار کاربرتان بدانید، در هنگام کار با وب سایت جدید خود اطلاعات بیشتری خواهید داشت.

کدام ویژگی های جدید را می‌خواهید اضافه کنید؟

ویژگی‌های پیشرفته را می‌توان به وب سایت جدید خود اضافه کرد که احتمالا زمان طراحی صفحات اصلی در دسترس نبودند. گزینه‌های چت زنده، رسانه‌های اجتماعی، قابلیت‌های صوتی و تصویری و موارد دیگر می‌توانند در طراحی مجدد وب سایت شما منحصر بفرد باشند.
این ویژگی‌ها در برابر رقبا مزینی برای شما محسوب می‌شود و برندتان را در صنعت ارتقا می‌دهد. اما اطمینان حاصل کنید مواردی که می‌خواهید در طراحی مجدد وب سایت خود بیافزایید مواردی هستند که کاربران واقعا از آن بهره‌مند می‌شوند. هر صنعتی متفاوت است و نیازهای هر جمعیت نیز متفاوت است. اطمینان حاصل کنید که به مخاطبان‌تان اصول طراحی که تجربه آنلاین آنها را بهبود می‌بخشد را ارائه می‌دهید.
اینها بخشی از سوالاتی هستند که قبل از شروع طراحی مجدد وب سایت باید به آن توجه کنید. بررسی کنید که وب سایت قبلی شما در چه بخش‌هایی خوب کار می‌‌کرد و چه بخش‌هایی نیاز به بهبود دارد. اهداف مورد نظر خود را با طراحی مجدد وب سایت و نحوه برتر بودن برندتان در صنعت خود تعیین کنید.

Leave a Reply