Skip to main content

روان شناسی رنگ

پنج اصل مهم در روان شناسی رنگ

لیست زیر مشخصه هایی ازرنگها را که هنگام طراحی باید مد نظر داشته باشیم را بیان می کند:

  • رنگ اثر زیادی روی احساسات ما در 90 ثانیه ی اول دیدن می گذارد.
  • اثر رنگ می تواند بیننده را ترغیب به خرید یک جنس از شما  بکند.
  • رنگها رفتار ما را دربرابریک موضوع فقط تشدید نمی کند،بلکهاثر خود را کاملا در رفتار ما نشان می دهد.
  • اثر گذاری رنگ فرهنگهای مختلف گوناگون است!
  • هر رنگ به تنهایی یک پیام مخصوص به خود رابه چشم بیننده می فرستد به قول مک لوهان ((رسانه همان پیام است))

روانشناسی-رنگ-سایت

روان شناسی رنگها:

به طور کل رنگها دارای خصیصه های خاصی هستندکه در زیر به بخشی از این مولفه های موجود در رنگها اشاره شده است:
سفید:اشاره دارد به صداقت،پاکیزگی،صمیمیت،ملایمت و معاصر بودن چیزی.سفید بهترین رنگ برای بک گراند های صفحات وب است.در تجارت سفید رنگ خستگی گیر و انرژی بخش است.

سیاه:اشاره دارد به ظرافت،قدرت،دلیری،شهامت،فریبندگی،شیطان،مهارت و باستان.مشکی برای متن روی یک زمینه روشن ایده آل است این رنگ به عنوان رنگ پس زمینه چشم را خسته می کند.

قرمز:توانایی،هیجان،احساسات شدید،سرعت،خطر و تهاجم. این رنگ از بیننده توجه میطلبد.در تجارت به معنلی وام و بدهی است.این رنگ شدید ترین رنگ احساس است و ضربان قلب را تسریع میکند.

آبی:امنیت،اعتماد،مسئولیت پذیری،سرما،ایمان،وفاداری،وابستگی و جاه و جلال.آبی دومین رنگ عوام پسند است.در تجارت به معنای ضمانت مالی است.

سبز:تندرستی،فراوانی،حاصلخیزی،آزادی،شفا و بهبودی،طبیعت،پیشرفت،حسادتو خونسردی.در تجارت مقام و ثروت است.این رنگ در چشمها راحتتر ازهمه دیدی می شود.

قهوه ای:تاثیر گذاری،متانت،توانگری مالی و کمک کننده بودن.قهوه ای رنگ کره ی خاکی ماست و در طبیعت بسیار فراوان است.

خاکستری:صمیمیت زیاد،اعتبار و نفوذ و عملی بودن.در تجارت به معنای سنت گرایی است.

صورتی:ملایمت،شیرینی،ظرافت و زنانگی،خوب بودن،بی گناهی و پرورش کودک.

بنفش:وقار،معنویت،شاهانه بودن،عیش و نعمت،دارایی،اعتبار و نفوذ،سوگواری و مهارت،در تجارت بزرگ نشان دادن است.بنفش طرفداری از سبک های هنرمندانه است.

نارنجی:سرزندگی و شوخی،لذت و خوش گذرانی،تعادل گرمایی،تشویق کردن،چالاکی و نیرو ،تحمل و بلند همتی.

زرد:نور خورشید،گرمی،خوشی،نامردی،ترسویی و حسادت. در تجارت در خواست از نوع روشنفکرانه  است و برای تاکید خوب است زرد باعث افزایش تمرکز شده،سوخت و ساز را زیاد می کند و سخترین رنگ برای چشمها است.

طلایی:نشانگر گران بودن و پرستیژ است.

نقره ای:سرما،علمی بودن و اعتبار و پرستیژ است.

پس وقتی می خواهید رنگی انتخاب کنید باید درباره بازار نهایی خود باشید.چه احساساتی را میخواهید بر انگیخته کنید؟اول کمی در باره ی چشم انداز احساسی هدفتان فکر کنید و نیزچه پیامی که از راه دیدن می خواهید منتقل کنید و بعد رنگ خود را انتخاب کنید.

Leave a Reply