Skip to main content

کسانی که هنوز مسحور xperia Z4 و+ Z3 هستند، خوب است بدانند که Xperia Z5 در راه است. بنابر آخرین خبر لو رفته انتظار می رود xperia Z5 و xperia Z5 Compact و  Xperia Z5 Ultra هر سه قرار است در ماه سپتامبر امسال توسط سونی رونمایی شوند.

مشخصات احتمالی Xperia Z5

طبق شایعات اخیر برخلاف Z3 و + Z3 و Z4 که همگی محصولاتی تکاملی بودند ، Xperia Z5 قرار است محصولی انقلابی باشد. با وجود اینکه خبری از صفحه نمایش xperia Z5 درز نشده است ولی شایعات حاکی ازین است که سونی میخواهد از پردازنده ی Qualqomm Snapdragon 820 SoC استفاده کند. xperia Z5 از حافظه رم ۴ گیگابایتی و یک باتری غول پیکر ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره خواهد برد. احتمال وجود حسگر اثر انگشت بر روی این مدل بالاست.

انتظار میرود دوربین پشتی xperia Z5 سنسور جدید ۲۱ مگاپیکسلی سونی با نام Exmor RS imx230 CMOS باشد که از فیلمبرداری با کیفیت ۴K با حالت HDR را پشتیبانی میکند. سونی از طراحی Omni balance در طراحی این گوشی استفاده خواهد کرد که این میتواند باعث ناراحتی برخی از افراد شود.

شایعه ی دیگری که در ماه آپریل انتشار یافته بود علاوه بر تایید دارا بودن پردازنده sd 820 و حافظه رم ۴ گیگابایتی ، اشاره به وجود صفحه نمایش  ۱۴۴۰×۲۵۶۰ QHD بر روی هر سه مدل Xperia Z5 و Xperia Z5 Compact و Xperia Z5 Ultra میباشد که با توجه به ابعاد متفاوت این سه مدل و سوابق گذشته سونی ، این مورد دور از انتظار میباشد. هم چنین این شایعه به وجود سنسور اثرگشت Ultrasonic کوالکوم اذعان داشته و در کنار آن استفاده سونی از طراحی Omni balance را در این گوشی انکار میکند و از طرحی نو در این سه گوشی خبر میدهد.

شایعه ای دیگر که آنهم در آپریل انتشار یافته بود ، با انتشار تصویری منتسب به Xperia Z5  خبر از دارا بودن پورت USB Type-C و قاب فلزی داده و نشانگر تغییرنکردن مکان  دوربین نسبت به سری Z بود.

Xperia Z5 metal clad

همانطور که ملاحظه کردید تناقضاتی بین این شایعات به چشم میخورد و تا زمان رونمایی رسمی این گوشی توسط سونی نمیتوان به درستی این شایعات اطمینان کرد. ما هم به ضرب المثل قدیمی تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیز ها اکتفا میکنیم و منتظر اخبار بعدی در این رابطه هستیم.

منبع خبر : phonearena

Leave a Reply