Skip to main content

سه مرحله از۷ مرحله برای بازخورد بهتر وب سایت ها به همراه سه ابزار رایگان در پست قبلی معرفی گردید و بقیه مراحل نیز در ۷ مرحله برای بازخورد بهتر وب سایت ها – بخش دوم به حضورتان معرفی می گردد:

user-testing

User Testing

با پرداخت تنها ۲۹ دلار یعنی حدودا” ۹۰ هزار تومان ایران، شما فیلمی از یک تست کننده از راه دور را با استفاده سایت خود، به همراه نظرات وی در این خصوص را دربافت خواهید نمود.شما قادرید این نفرات را از لیست وب سایت خود به همراه نمایش روزمه آنها انتخاب نمایید.مزیت آزمایش  کاربرهای فعال این است که شما با دیدگاههای مختلف در خوصوص موضوع سایت خود را  در هر نقطه از دنیا که مایل باشید می توانید دریافت نمایید و در صورتی که مایل به پرداخت هزینه نباشید می توانید بصورت آزمایشی با دوستان یا همکاران خود این  تست موقت را اجرا نمایید.اغلب نتایج حاصل نیزحتی اگر فوق العاده نباشد، قابل قبول خواهد بود.

userflyUserfly

Userfly

Userfly امکان تماشای ویدیوهای مختلف از کاربران واقعی وب سایتتان را در اختیار شما قرار می دهد.با استفاده از یک قطعه کوچک  از کد جاوا اسکریپت در وب سایت، قطاری از ویدیوهای کاربرانتان در اختیار شما قرار می گیرد تا هر موقع مایل بودید آنها را مشاهده و تجزیه تحلیل نمایید.این فیلمها تقریبا” مانند فیلم های حاصل از ابزار User Testing می باشند اما عدم وجود صدا و متن گاهی اوقات می توانید درک مقصود کاربران را برایتان دشوار سازد.

مرحله چهارم – استخدام کارمندان تازه متفاوت

شما در کارها به متخصصی برای مشاوره حرفه ای در خصوص جدیدترین سایتها و پروژه هایتان نیازمند نیستید.شما تنها به فردی وظیفه شناس که صادقانه وظایف تعیین شده را به خوبی انجام دهد نیازمندیم.برای دریافت بازخورد تمامی افراد می توانند مفید باشند چه افرادی که دارای دکتری علوم کامپیوتری اند و چه افرادی که فاقد هر گونه اطلاعات مرتبط در خصوص وب سایتهای شما  می باشند. گاهی اوقات،  روشنگرانه ترین بازخوردها، از سوی افرادی  مطرح می شود که هیچ آشنایی در مورد طراحی وب سایت نداشته است و مواردی را که کاربر پسند نبوده یا سبب سردرگمی کاربر می گردد دقیقتر و سریعتر شناسایی می نمایند.بنابراین پیشنهاد ما عضویت در گروه های مختلف شبکه های اجتماعی و دوستان مجازی مختلف می باشد  که حاضراند از وب سایت شما دیدن نموده و آزادانه بدون هیچ محدودیتی نظرات خود را ارائه نمایند.

مرحله پنجم – سوالات درست بپرسید.

مطمئن شوید سوالات برای روشن کردن هدف شما باشد.برای ارتقاء کاری و فراهم نمودن شرایط سیر به جلو باید به دریافت بازخودهایی متمرکز شوید که به روشنی هدف شما بوده و سوالات عنوان شده  خطاب به آنچه که می خواهید بدانید باشد.به جای پرسیدن “شما چه فکر میکنید؟ یا نظر خود را بیان کنید”، بپرسید: “که چه اجزایی از این طرح فورا” توجه شما را به خود جلب نمود؟” یا “چه مواردی در این سایت اغلب مورد سردرگمی شما می گردد؟” ضمنا همواره سعی نمایید با پاسخ های کوتاه، روشن و جامع بازخوردهایی مفید و مشخص دریافت نمایید.

مرحله ششم– بهترین استفاده از انتقادات

هر گاه شما با انتقاد مواجه شدید، دقیقترین و سریعترین واکنش ها  را نشان دهید. طبیعتا” مدتها زمان باید صرف نمود تا از بین انتقادات مختلف شما قادر باشید سریعا” انتقادات سازنده را تشخیص دهید. در مرحله اول بطور طبیعی انتقاد حس خوبی برای طراح ایجاد نمی نماید اما با کسب مهارت و داشتم دیدی واقع بینانه، شما می توانید یک قدم به عقب برداشته و به نقد حاصل بصورت ژرف تر بیاندیشید در این صورت قادر به مشاهده موارد مفیدتری خواهید بود برای کسب مهارت بیشتر در این زمینه مقالات Smashing Magazine  مفید خواهد بود.

مرحله هفتم – تکرار فرایند دریافت بارخورد

دریافت بازخورد یک فرایند مداوم می باشد و توقف بلافاصله دریافت بارخورد درست پس از اولین پیش نویس سایت، کار درستی نمی باشد.بهتر است شما بارخوردها را بصورت اصلاحیه ها یا ورژن هایی برای بهبود و اصلاحات وب سایت خود ارائه نمایید و با گذشت زمان دریافت بازخوردها را رها ننموده و بصورت فرآیندی تکراری بصورت یک عادت برای کسب نتیجه مطلوب نهادینه کنید.

VIA7 مرحله برای بازخورد بهتر وب سایت ها – بخش دوم
منبع7 مرحله برای بازخورد بهتر وب سایت ها – بخش دوم

Leave a Reply