Skip to main content
10 ویژگی جدید در اندروید M

10 ویژگی جدید در اندروید M

آندروید M یکی از نسخه های آینده سیستم عامل های موبایل است که برای اولین بار در کنفرانس Google I / O در ۲۰۱۵ مه ۲۸ پرده برداری شد.اندروید M در درجه اول پیشرفت تدریجی و در ادامه به ویژگی های آن تمرکز کرده است.

پیش نمایش اندروید M در May 28، ۲۰۱۵، تحت MPZ44Q شماره ساخت منتشر شد و برای نکسوس ۵ و نکسوس ۶ تلفن، نکسوس ۹ تبلت و Nexus Player set-top box تحت عنوان به شماره MPZ44Q شماره ساخت منتشر شد.

از آنجا که اندروید ۵ از تغییرات و ویژگی های جدیدی بهره مند شده بود و در مقابل اندروید M از ویژگی های زیاد و ارتقاء یافته ایی توسعه یافته است برآن شدیم که ۱۰ ویژگی جدید اندروید M را در مقایسه با ios 9 بیان کنیم:

حالت چرت زدن (Doze mode)

همه ما میخواهیم که گوشی و تبلت هایمان از باتری با مدت زمان شارژ بیشتر و طول عمر زیادی بهره مند شوند, تولید کنندگانی مانند سامسونگ با ساخت باتری های غیر قابل جابجایی اقدام به افزایش طول عمر و … نموده اند که این عمل لطف بزرگی به حالت چرت زدن در اندروید M میکند این ویژگی با مانیتور کردن دستگاه در حالت غیر استفاده , دستگاه را به خواب عمیق میبرد و با استفاده از قدرت کمتر میتواند عمر باتری را دو برابر کند.

سفارشی کردن تنظیمات سریع(Customise Quick Settings)

یکی از ویژگی هایی که ما را عاشق اندروید آب نبات چوبی میکند همه چیز در گوشی هایمان آن طوری که دوست داریم تغییر میدهیم  با این حال در آب نبات چوبی به شما اجازه سفارشی کردن تنظیمات سریع و طرح مناسب که شما میخواهید را نمیداد.ولی سیستم UI در اندروید M این اجازه را به شما می دهد که دقیقا و سریع دست به طراحی و تغییرات مورد علاقه تان بزنید.

Android_M_SytemUI_Tuner 10 ویژگی جدید در اندروید M

Android_M_SytemUI_Tuner 10 ویژگی جدید در اندروید M

حذف برنامه ها به سرعت(Uninstall apps quickly)

یک تغییر کوچک اما مفید که این توانایی را به شما میدهد مستقیما اقدام به حذف کامل برنامه از روی صفحه اصلی کنید.

الان اقدام کن (Now on Tap)

یکی از بزرگ ترین ویژگی های اندروید به حساب می آید که حتی در اندروید M از بهترین حالت آن میتوانید استفاده کنید شما میتوانید با فشار دکمه HOME در هر کجا که هستید و در هر حال میتوانید تماس بگیرید و دیگر لازم نیست که برنامه را به اصطلاح دور بزنید.در حال حاضر این ایده خوبی است که به شما کمک میکند براساس آن چه نیاز دارید با دستگاه خود کار کنید به عنوان مثال: نشان دادن محل ملاقات با دوست خود در طی چت کردن .

android-m-google-now-on-tap 10 ویژگی جدید در اندروید M

android-m-google-now-on-tap 10 ویژگی جدید در اندروید M

آندروید پرداخت(Android Pay)

ما هنوز به دنبال راه هایی آسان برای پرداخت با تلفن همراه هستیم که این بخش از مشکل را اندروید M حل کرده است شرکت هایی مانند سامسونگ و اپل سیستم پرداخت بدون تماس را راه اندازی کرده اند . اندروید M این امکان را به شما میدهد که به هنگام خرید فقط با یک ضربه ساده (از طریق NFC) حتی بدون باز کردن برنامه ایی خاص مبلغ مورد نظر را به پردازید.

Android_M_Android_Pay 10 ویژگی جدید در اندروید M

Android_M_Android_Pay 10 ویژگی جدید در اندروید M

پشتیبانی اسکنر اثر انگشت(Fingerprint scanner support)

ما در حال حاضر اسکنر اثر انگشت را در دستگاه های متعددی دیده ایم که میتوان گفت این ویژگی جدیدی به حساب نمی آید اما اندروید M این ویژگی را پشتیبانی می کند این به این معنی است که شما از امنیت بالایی برای پرداخت از طریق اندروید بهره می گیرید.

سطح دسترسی به نرم افزارها (App permissions)

یکی از نکات آزار دهنده در اندروید این است که شما برای دانلود و نصب برنامه باید با تمام مجوز ها برای نصب برنامه مواقفت کنید در صورتی که شاید شما با آن دسترسی ها موافقت ندارید به عنوان مثال دسترسی به اطلاعات تماس خود برای یک بازی.در اندروید M شما این امکان را دارید که با مجوز ها موافقت یا آن ها را رد کنید.

Android_M_app_permissions

Android_M_app_permissions

اشتراک مستقیم (Direct Share)

اگر شما لینک، عکس و یا فایل ها را به مخاطبین ارسال می کنید اندروید M شروع می کند به اضافه کردن آنها در منوی اشتراک گذاری برای بهبود بخشیدن به سرعت این روند است.

کنترل بهتر حجم صدا (Better volume control)

سیستم (DND) بخشی از تنظیمات سریع در اندروید M است که به کنترل حجم صدا و بهینه سازی آن کمک میکند.شما میتوانید به راحتی کنترل کنید حجم صدای تماس، اطلاعیه ها و آلارم با سه لغزنده جداگانه – ساده اما موثر.

USB از نوع C (USB Type C )

یکی از ویژگی های سخت افزاری است که اندروید M آن را پشتیبانی میکند استفاده از USB از نوع C خبر خوبی برای دستگاه های آینده است.شما میتوانید دستگاه خود را سریع تر شارژ و حتی اجازه میدهید شارژ شود از دستگاه های دیگر.

New_Nexus_5_USB_Type_C

New_Nexus_5_USB_Type_C

Leave a Reply