Skip to main content

وب سایت شما مانند ماشینتان است. اگر شما تغییرات روتین مانند چکاپ روغن را انجام ندهید عملکرد موتوردچار مشکل خواهد شد . اجازه ندهید این اتفاق برای سایت شما رخ دهد بعد از همه ی زحمات و سرمایه گذاری هایی که شما برای وب سایتتان متقبل شده اید!

لیست زیر شامل ۱۰ نکته ضروری میباشد که باید توسط شما، توسعه دهنده وب خود و شرکت میزبانی وب خود دنبال شود:

۱-بررسی کلی و تست وب سایت

(بطورسالانه یا بعد از هر به روز رسانی)

زمانی برای بررسی کامل تمام صفحات وب سایت خود اختصاص دهید .  شما ممکن است لینک های معیوب ویا ویژگی هایی بیابید که کار نمی کنند و یا می توانند بهبود یابند.به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • تجربه کلی کاربر
  • بارگذاری زمان
  • خطاها از هر نوع
  • لینک های شکسته
  • محتوای گم شده و یا منسوخ شده
  • عنوان صفحات از دست رفته و متا تگ ها
  •  قالب بندی ها و یا سبک های ناسازگار
  • غلط املایی یا اشتباهات دستوری
  • ویژگی ها و منطق کسب و کار
  • انطباق با استانداردهای دسترسی (در صورت وجود) مانند ADA

ROI-All-color-25-p1

۲-بررسی  فرمها و روند پرداخت وب سایت خود

(سه ماهه و یا پس از هر به روز رسانی)

مطمئن شوید که به طور منظم تست همه تماس ها و مراکز تماس / فروش، مانند فرم های تماس با ما و فرایند پرداخت در وب سایت خود را بطور مرتب چک کنید. هیچ چیز بدتر ازاین نیست که متوجه شوید فرم تماس با شما پس از به روز رسانی وب سایت متوقف شده است، و شما فرصتهای سودآوری خود را به دلیل همین نقص از دست داده اید.

۳-بررسی شاخص های کلیدی عملکرد، سئو(SEO) و گزارشات تجزیه تحلیلی

(ماهیانه)
به منظور ارزیابی عملکرد وب سایتتان به طور موثر، شما باید KPI ها (شاخص های کلیدی عملکرد)، رتبه بندی موتور جستجو، و تجزیه و تحلیل کلی ترافیک وب سایت برای حداقل یک ماه را تنظیم و اندازه گیری کنید. این فرایند اثربخشی وب سایت را نشان می دهد و با نمایش مشکلات احتمالی شما را کمک خواهد کرد.

۴-به روز رسانی امنیتی و رفع اشکال و برطرف کردن باگ ها

( ماهانه و یا زمان انتشار پچ ها)

مطمئن باشید که هم توسعه دهنده وب شما و میزبان ارائه دهنده نرم افزار را آپدیت کرده و هرگونه ارتقا، پچ امنیتی، فیکس کردن باگ ها و رفع اشکالات و یا هرگونه بروز رسانی نرم افزار های دیگر را که شامل سیستم عامل، وب سرور، پایگاه داده، سیستم مدیریت محتوا میباشد را بطور مرتب نصب میکنند .اصولا، پچ ها بمحض انتشار آنها باید نصب شوند. عدم نصب پچ های امنیتی ممکن است وب سایت شما را در معرض خطر و آسیب قرار دهد.

۵-تجدید نام دامنه وب سایت خود

(سالانه)
اطمینان حاصل کنید که تمام نام های دامنه خود را بموقع تمدید کرده اید. نام دامنه وب سایتتان ارزشمند ترین دارایی شما میباشد ،بنابراین اگر اجازه دهید که تاریخ انقضای آن به پایان برسد این یک فاجعه محسوب میشود.

ROI-All-color-25-p2

۶-بررسی پشتیبان گیری وب سایت

(سالانه)
مطمئن باشید که از کل وب سایت (شامل خود وب سایت و اطلاعات) خود نسخه پشتیبان تهیه کرده اید و اینکه آیا توسعه دهنده وب خود و یا شرکت میزبان وب شما بک آپ آن را به طورمرتب جهت حصول اطمینان ازعملکرد مناسب آن واینکه اطلاعات آن قابل بازیابی هستند  چک میکنند یا نه !

۷-طراحی و سازگاری با مرورگرها

(سالانه)

با گذشت زمان، طرح بندی وب سایت و یا فن آوری آن ممکن است با مرورگرهای جدید ناسازگار باشد. به طور منظم وب سایت خود را در نسخه های مختلف مرورگرهای اصلی مانند: مرورگر اینترنت اکسپلورر، گوگل کروم، موزیلا فایرفاکس و اپل سافاری بررسی و تست کنید.

۸-بررسی تاریخ و اعلامیه کپی رایت

(سالانه)
هرگونه تاریخ کپی رایت و یا هر متن مربوط به تاریخ خاص و یا منابع را در سراسر وب سایت خود بررسی و به روز رسانی کنید. صفحه اصلی نباید شامل اطلاعات منسوخ شده (به عنوان مثال، در یک مصاحبه مطبوعاتی سال گذشته) باشد.

۹-بررسی اطلاعات تماس

(سالانه و یا درمواقع مورد نیاز)

اطلاعات تماس در وب سایت شما شامل : اسامی تیم عضو، آدرس، شماره تلفن و غیره  باید بطور مرتب بروز رسانی و تصحیح شوند.

۱۰-بررسی و به روزرسانی حریم خصوصی

(سالانه)
سیاست های حفظ حریم خصوصی خود ، شرایط سایت و شرایط استفاده، شرایط فروش و هر گونه تکذیب نامه ها برای اطمینان از انطباق آنها با سیاست ها و قوانین را بررسی و آپدیت کنید.

Leave a Reply