Skip to main content

یکی از مشکلات موجود در ویندوز ۱۰ این است که این ویندوز بازی های قدیمی که دارای نسخه کپی و کرک دار هستند را اجرا نمی کند

gta3 ویندوز 10

ضعف هایی که بازی ها در اواسط سال ۲۰۰۰ داشتند را به یاد دارید؟ سرعت کمی که در لود بازی ها وجود داشت، که بشدت موجب ناامنی رایانه میشد، بازی هایی که اگر میخواستید آنها را بازی کنید به مشکلی برنمیخوردید اما حالا در این ویندوز شما نمیتوانید بازی هایی که نوستالژی هستند را به اجرا در آورید.

مایکروسافت اعلام کرد، بازی هایی که به نسخه های SafeDisc و Securm DRM بستگی دارند، ویندوز ۱۰ بنا به دلایلی توانایی اجرای آنها را ندارد. این بدان معناست که شما قادر به اجرای نسخه های کپی Grand Theft Auto III و Battlefield 1942 و The Sims نخواهید بود.

بوریس اشنایدر-جان (Boris Schneider-Johne) از شرکت مایکروسافت اعلام کرد که مدیریت حقوق دیجیتال (DRM) آنها در رایانه شما دخالت میکند بطوریکه راه گریز ممکنی برای ویروس های کامپیوتر شما باشد. در حال حاضر حداقل یکی از نگرانی های بزرگ در مورد نسخه های کپی برای ویندوز ۱۰ به اثبات رسیده است. این خود نگرانی زیادی برای بازی سازان و دوست داران بازی های کامپیوتری به وجود آورده است.

شرکت مایکروسافت اطلاعات دیگری نیز درباره جزئیات خواهد داد که این جزئیات شامل اثر بر روی سایر مکانیسم های کپی رایت است اما در هر شرایط شما باید برای راه حل های جدید برای این مشکل آماده باشید.

در حال حاضر برخی از توسعه دهندگان شرکت مایکروسافت DRM های مختلفی را برای حل این مشکل به یک دیگر متصل نموده اند تا شاید این مشکل حل شود. همچنین در فروشگاه های دیجیتال مانند GOG فروش نسخه های جدید این ویندوز را آغاز کرده ولی هنوز به راه حلی نهایی برای رفع مشکل برخی بازی ها و نرم افزار ها نرسیده اند.

با اینکه این روش توصیه نمی شود ولی باز هم نرم افزار ها و بازی هایی هستند که دارای کرک می باشند و شرکت مایکروسافت در این فکر بود نسخه های کرک دار را از بازار خارج کند، ولی ترفند شرکت مایکروسافت کارساز نبود.

منبع: engadget

Leave a Reply