Skip to main content

فرض کنیم موبایل شما در دستشویی یا سینک ظرفشویی بیافتد. پس از لحظای دستپاچگی حالا نوبت این است که به فکر نجات گوشی خودنجات گوشی موبایل در آب افتاده از آسیب دیدگی به وسیله ی آب باشید. در ادامه اقداماتی را که با آن میتوانید موبایل در آب افتاده را تعمیر کنید برای شما گردآوری کرده ایم.

قبل از هرچیز سریعا گوشی را از آب در آورید، چرا که هرچه گوشی موبایل شما بیشتر درآب بماند ، آب یا مایعات بیشتری از منافذ آن وارد میشود. بعد از این نوبت می رسد به کار هایی که حتما باید انجام دهید و کار هایی که به هیچ وجه نباید بکنید.

نجات گوشی موبایل در آب افتاده

کار هایی که نباید انجام دهید

  • اگر خاموش است ، آن را روشن نکنید و به هر طریق دیگری هم از آن استفاده نکنید.
  • هیچ یک از دکمه ها را فشار ندهید.
  • موبایلتان را تکان ندهید و به آن ضربه نزنید.
  • قطعات موبایلتان را بازنکنید و از هم جدا نکنید چرا که موجب باطل شد گارانتی موبایل شما می شود. درون موبایل شما یک حسگر برای ثبت آسیب دیدگی با آب وجود دارد که وقتی فعال بشود گارانتی موبایل شما نقض خواهد شد و ممکن است که اگر قطعات موبایل را باز کنید ، این حسگر فعال بشود. تنها در صورتی قطعات آن را باز کنید که در این زمینه تخصص داشته باشید و باز کردن قطعات آن ضروری باشد.
  • موبایلتان را فوت نکنید. این کار میتواند باعث رسیدن آب به قسمت های داخلی موبایل بشود که هنوز آب به آنها نرسیده است و موجب آسیب دیدگی بیشتر شود.
  • از هیچ وسیله ای برای گرم کردن موبایلتان استفاده نکنید، چه سشوار باشد و چه مایکروفر. برعکس آنرا درون فریزر هم نگذارید.

نجات موبایل در آب افتاده

یازده مرحله که باید برای نجات موبایل در آب افتاده ی خود انجام دهید

  1. اگر خاموش نباشد آنرا خاموش کنید و در موقعیتی درست قرار دهید.
  2. اگر قاب محافظ دارید آن را جدا کنید و مموری کارد و سیم کارت را از جایگاه های خود درآورید.
  3. اگر درب پشتی گوشی قابل جداسازی است آنرا باز کنید و باتری را از محفظه ی خود درآورید. این کار برای برخی گوشی ها که باتری آنها غیر قابل تعویض است ممکن نیست ؛ مانند HTC One M8 و سری Xperia Z.چگونگی نجات گوشی موبایل در آب افتادهنجات موبایل در آب افتاده
  4. یک پارجه یا دستما کاغذی بردارید و با ضربات آرام آن را خشک کنید. به طوری که جلوی پخش شدن مایع به اطراف و نفوذ آن به منافذ گوشی را بگیرید.
  5. اگر آسیب دیدگی با آب وسیع تر باشد ، میتوانید با احتیاط و دقت لازم از یک جارو برقی مناسب برای بیرون کشیدن آب موجود در شیار های گوشی که دسترسی به آنها سخت تر است، استفاده کنید.
  6. موبایل خود را در یک کیسه زیپ دار پر از برنج پخته نشده دفن کنید. این کار شاید به نظر شما غیر عادی باشد ولی بهتره است بدانید که برنج در جذب مایعات فوق العاده است و این کار شیوه ای رایج برای خشک کردن اسمارفون ها و تبلت هاست.
  7. اگر پاکت موبایل خشک  کن دارید ، از آن استفاده کنید. اگر احساس میکنید که بد شانس یا دست و پا چلفتی هستید بهتر است یکی از این پاکت ها را تهیه کنید. چگونگی نجات گوشی موبایل در آب افتادهنجات موبایل در آب افتاده
  8. یکی دو روز به گوشی خود استراحت دهید تا خشک شود و در این مدت یادی از موبایل قدیمی ای که در گوشه ی کمد در حال خاک خوردن است بکنید.
  9. بعد از یکی دو روز باتری را درون موبایل قرار دهید و آن را روشن کنید. هم اکنون شما میخواهید کارکرد قسمت های مختلف گوشی خود را بررسی کنید. با پخش یک آهنگ سعی کنید کاکرد بلندگو ها را ارزیابی کنید و همچنین عملکرد صفحه لمسی آزمایش کنید.
  10. اگر موبایل شما روشن نشد ، باتری را شارژ کنید. اگر باز هم روشن نشد ممکن است باتری شما آسیب دیده باشد. یا باید آن را تعویض کنید و یا به مدت بیشتری بگذارید تا خشک شود. در حالت بد تر ممکن است گوشی شما آسیبی غیر قابل تعمیر دیده باشد. شما میتوانید موبایل خود را به یک تعمیرگاه موبایل ببرید تا توسط یک تعمبرکار ماهر بازبینی شود.
  11. اگر موبایل شما روشن شد و آنطوری که میبایست کار کرد ، بهتر است تا چند روز نسبت به عملکرد آن حساس باشید و به دنبال موارد غیرعادی بگردید.

Leave a Reply