Skip to main content

انتظار میرود طی هفته آینده گوگل اطلاعات دقیق تری در مورد نام نسخه جدید سیستم عامل اندروید خود با نام M و اختصارات آن که مخفف چه کلمه ای است منتشر کند. طبق سرنخ نشان داده شده در ویدئوکلیپی که توسط دو نفر از کارکنان گوگل ارائه شده است احتمال می رود مارشمالو Marshmallow نام دسری است که اینبار گوگل برای اندروید خود انتخاب کرده است هرچند که تنها در حد حدس و گمان است. همانطور که در سال های گذشته دیدیم گوگل با انتخاب اسم هایی برخلاف تصور و حدسیات ، همیشه ما را غافلگیر کرده است.

مگر فراموش کرده اید زمانی را که انتظار میرفت اندروید K مخفف کلمه ی Key Lime Pie (پای لیموترش) باشد!؟ ولی در کمال تعجب دیدیم که گوگل طی همکاری با  شرکت های Nestle و Hershey از نام شکلات کیت کت برای سیستم عامل جدید خود استفاده کرده است.درعصر تکنولوژی حاضر که که در آن اسرار و اخبار خیلی سریعتر وپیش از اعلام رسمی فاش میشوند بسیار جالب بود که تا زمان رونمایی گوگل از نام کیت کت، هیچ صحبتی درباره این نام به میان نیامده بود.

در حالی که به نظر می رسد طرفداران اندروید تنها کاری که می توانند بکنند این است که به صندلی خود لم دهند و منتظر بمانند تا گوگل نسخه جدید آن را رونمایی کند،سامسونگ با تهیه یک سری اینفوگرافیک ما را با برخی قابلیت های اندروید مارشمالو یا هر چه که نام خواهد داشت آشنا میکند که در اینجا میتوانید آنها را همراه با توضیحات تکمیلی مشاهده کنید.

Android-M-App-Permissions

مدیریت سطوح دسترسی برنامه ها:

با این قابلیت شما قادرخواهید بود سطح دسترسی برنامه ها به برخی منابع دستگاهتان را تعیین کنید مانند موقعیت مکانی،تصاویر،تماس ها و…؟  از این پس خواهید توانست دسترسی برنامه ها به منابع سیستم را تحت کنترل خود داشته باشید ،بعنوان مثال  نمیخواهید به WhatsApp اجازه دسترسی به اطلاعات مکانی خود را دهید، بسادگی میتوانید اجازه دسترسی به آن را در این برنامه غیرفعال کنید.

مدیریت حافظه رم:

آیا می خواهید بدانید در گوشی اندرویدی شما کدام برنامه ها بیشترین حافظه رم را استفاده می کنند؟ قابلیت جدید ارائه شده در اندروید M به شما اجازه میدهد تا ببینید هر برنامه چه میزان حافظه در دستگاهتان اشغال میکند بنابراین می توانید نظارت کاملی برمیزان مصرف حافظه رم داشته باشید و همچنین از تعداد دفعات اجرای آن ها نیز باخبر شوید.

Android-M-Quick-Finger-Print-Access

دسترسی سریع با استفاده از اثر انگشت:

تا به حال سنسور تشخیص اثر انگشت تنها برای باز کردن قفل گوشی هوشمند مورد استفاده قرار می گرفت، اما در اندروید M شما می توانید ازاین قابلیت برای ورود به پلتفرم ها وحساب های کاربری مختلف مانند پلی استور استفاده کنید.برخلاف اندروید آبنبات چوبی دیگر مجبور نیستید همه جا و برای همه چیز پسووردتان را وارد کنید درعوض میتوانید با استفاده از این قابلیت خریدهای خود را در پلی استور با سرعت تایید نمایید.

Android-M-Auto-Backup

بک آپ خودکار:

آیا تاکنون نگران از دست دادن اطلاعات نرم افزاری گوشی خود بودید؟ به خصوص در هنگام تعویض گوشی! اندروید M به صورت خودکار از اطلاعات و تنظیمات برنامه های موجود بر روی گوشی، پشتیبان گیری نموده و برروی گوگل درایو ذخیره می کند. البته برای هر برنامه تنها ۲۵ مگابایت فضا برای ذخیره فایل پشتیبان در نظر گرفته است.

 Android-M-Power-Saving

بهینه سازی مصرف انرژی:

مصرف باطری در اندروید M  نسبت به اندروید آبنبات چوبی بسیار بهینه تر شده است. دراین سیستم عامل جدید، اگر برای یک مدت مشخص از گوشی هوشمند خود استفاده نکنید، دستگاه وارد حالتی به نام Doze (به معنی چرت زدن) خواهد شد که دراین حالت با توقف برنامه ها و فرآیندهای درحال اجرا درپس زمینه ی دستگاه، مصرف باطری تان به حداقل خواهد رسید.

منبع:PhoneArena

Leave a Reply