Skip to main content
وبلاگ

مقایسه سئو و بازاریابی محتوا – بخش۲

By دسامبر 15, 2020مارس 8th, 2021No Comments

در ادامه ی مقاله ی مقایسه سئو و بازاریابی محتوا – بخش۱

با ترکیب SEO و بازاریابی محتوا، بازاریابان می توانند بر مصرف کننده چه در مرحله کشف و بررسی و چه در مرحله خرید تاثیر بگذارند.

طبق تحقیقات جدید BrightEdge بیش از ۹۷% بازاریابان دیجیتالی امروزه بر این باورند که SEO و بازاریابی محتوا یکی و واحد شده اند.

مقایسه سئو بازاریابی محتوا - بخش2

SEO برای کشف محتوا ضروری است. مرحله کشف و بررسی معمولاً از کانال های جستجوی سازمانی آغاز می شوند. آیا می دانستید که جستجوی سازمانی:

  • ۵۱% از تمام بازدید ها را به وبسایت های B2B و B2C ارجاع می دهد،
  • هیچ گونه هزینه رسانه ای مستقیم و درآمد بسیار بالایی ندارد،
  • بر تمام کانال های بازرگانی دیجیتال و فروش آفلاین تاثیر می گذارد،
  • موجب ایجاد آگاهی در خصوص برند می شود و
  • به افزایش سود کمک می کند؟

بنابراین شناسایی کلیدواژه هایی که نشانگر محتوای تجاری باشند، اهمیت بسیار زیادی دارد. با این داده ها، بازاریابان می توانند درک و شناخت بهتری از نیت مشتریان داشته و محتوای هوشمند را بهینه سازی کنند.

ترکیب SEO و محتوا صرفاً در تئوری خوب نیست. بازاریابی بین کانالیبه بازاریابان کمک می کند تا به ROI بالاتری دست یابند. یکپارچه سازی منجر به افزایش تعداد تعاملات، حفظ مشتری و طرفداری از برند می شود.

مهم است که بدانیم مشتری دنبال چه چیزی است تا بتوانیم هنگام تصمیم گیری به او کمک کنیم. اما بازاریابان برای ایجاد محتوای هوشمند مفید، نیازمند داده های هوشمند هستند. باید بدانید مخاطب هدف شما چه کسانی هستند: باید محدوده سنی، اطلاعات دموگرافی، موقعیت مکانی، علایق، عادات و ترجیحات آنها را بشناسید.

چگونه می توانید از طریق ترکیب SEO و بازاریابی محتوا به بازاریابی با محتوا بپردازید؟

ایجاد یک برنامه قوی بهینه سازی محتوا مستلزم صرف زمان و برنامه ریزی دقیق است؛ اما بازاریابان برای ایجاد یک مبنای مستحکم می توانند پنج کار زیر را انجام دهند:

۱- مخاطب خود را بشناسید

هر چیزی که مربوط به یک برند است، باید حول محور مشتری باشد: محصولات، تجربیات و استراتژی های بازاریابی. تعریف دقیق مشتری این امکان را برای بازاریابان فراهم می آورد تا محتوایی در خصوص موضوعات جالب و مرتبط ایجاد کنند که این امر خود موجب افزایش وفاداری مشتری و دستیابی به اهداف تجاری می گردد.

با اینحال، تعداد قابل توجهی از برندها، ۸۰%، اظهار می کنند که مشتریان خود را نمی شناسند.

برندهایی که شناخت کاملی از انگیزه ها، مشکلات و فرآیندهای مورد استفاده مشتریان خود دارند، می توانند محتوای موثرتری در راستای افزایش سود، رشد و ثبات طولانی مدت ارائه دهند.

سه نکته کلیدی در خصوص بازاریابی با محتوا در رابطه با مخاطب وجود دارد:

  • ببینید مخاطبان چگونه مشارکت دارند: بررسی کنید مشتریان چگونه از محتوای شما استفاده می کنند. مشخص کنید چه چیزهایی باعث ایجاد علاقه در آنها شده و آنها را به سوی انجام یک اقدام عملی سوق می دهد. سپس محتوای خود را در صورت لزوم مطابقت داده و بهینه سازی کنید.
  • مسیر پیمایشی مشتری را در نظر بگیرید: بررسی کنید که مشتریان چگونه از انواع محتوا در کانال ها و دستگاه های مختلف در مراحل گوناگون و در حالت های روانی و عاطفی متفاوت استفاده می کنند. رفتار مکالمه ای و خریداری مشتری را هنگام جابجایی او در بین دستگاه های مختلف (گوشی های هوشمند، تبلت و دسکتاپ ها) شناسایی کنید.
  • آنالیز مشتری را به صورت پیوسته انجام دهید: علایق و خواسته های مشتریان ممکن است به سرعت تغییر کند. آنالیزهای منظمی در خصوص تعاملات مشتری-برند انجام دهید. اطلاعات مربوطه را جمع آوری کنید تا با خواسته های مشتری همگام باشید و بتوانید نیازهای آنها را برآورده کنید.

۲- هدف داشته باشید

همانطور که یک برند به یک بیانیه اهداف (بیانیه ای در خصوص اهداف مورد نظر برای دستیابی) نیاز دارد، محتوا نیز باید دارای هدف باشد. هر قطعه از محتوایی که تولید می کنید، باید مبتنی بر دلیلی باشد. به طور کلی، هدف محتوا اطلاع رسانی، آموزش، ترغیب و متقاعدسازی، سرگرمی یا الهام بخشی می باشد

مقایسه سئو بازاریابی محتوا - بخش2

هنگام ادغام موارد زیر برای ایجاد یک استراتژی محتوا، هدف را در نظر داشته باشید:

  • هدف از ایجاد و نشر محتوا تبدیل شدن به یک منبع ارزشمند و بیان مطالب به یادماندنی می باشد. مشکلات و علایق مشتری را در استراتژی محتوا و فرآیند ایجاد محتوا در نظر بگیرید. همچنین سه مورد زیر را نیز مورد توجه قرار دهید:
  • آزمایش: انواع مختلف محتوا را امتحان کنید.
  • تجربه: کاری کنید مخاطب شما محتوا را لمس کند.
  • مشارکت: کاری کنید مشتری مدام سراغ شما برگردد.
  • انسجام: لحن یک برند باید تقلیدی از گفتار مشتریان باشد؛ چه محاوره ای و چه حرفه ای. این لحن صرفنظر از سازنده محتوا و محل نشر آن، باید در کل محتوا پایدار و منسجم باشد.
  • اهداف: اهداف واقع گرایانه و عینی تعیین کنید؛ ایجاد آگاهی، ترافیک و رنکینک جستجوی سازمانی، مشارکت اجتماعی، مکالمات، سود.

Leave a Reply