Skip to main content

چند لحظه پیش iPhone 6s و iPhone 6s Plus در گردهمایی بزرگی در تالار بیل گراهام سن فرانسیسکو توسط اپل رونمایی شدند و در پست قبلی به معرفی iPhone 6s پرداختیم. حال نوبت به برادر بزرگتر رسیده است و دراین خبر داغ با ویژگی ها و مشخصات iPhone 6s Plus آشنا میشویم و همچنین از قیمت و تاریخ انتشار این گوشی به بازار جهانی آگاه خواهیم شد. با ما همراه باشید.

لمس سه بعدی (۳D Touch)

۳D Touch قابلیت لمس جدیدی است که پیشتر با نام Force Touch در گوشی جدید هوآوی یعنی Mate S شاهدش بودیم و در مورد iPhone 6s این طور که معلوم است این ویژگی به خوبی با سیستم عامل iOS ادغام شده است. برای مثال میتوانید با یک فشار محکم بر روی آیکون دوربین به میانبر های مختلف آن از جمله دوربین جلو و عقب و حالت های دوربین دسترسی پیدا کنید. لمس سه بعدی همچنین در گیم پلی بازی ها تاثیر قابل توجهی خواهد گذاشت. مولتی تسکینگ هم تنها با یک لمس محکم در گوشه ی چپ صفحه قابل استفاده میباشد.

 

مشخصات iPhone 6s Plus

ابعاد: ۱۵۸٫۲ * ۷۷٫۹ * ۷٫۳ میلیمتر

وزن: ۱۹۲ گرم

قطر صفحه نمایش: ۵٫۵ اینچ

رزولوشن: ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل (فول اچ دی)

چگالی پیکسلی: ۴۰۱ پیکسل در هر اینچ

چیپست پردازنده: Apple A9 همراه با کمک پردازنده M9

حافظه ی رم: ۲ گیگابایت

حافظه داخلی: ۱۶/۶۴/۱۲۸ گیگابایت

قابلیت ارتقا حافظه: ندارد

ظرفیت باتری: ۸۰ ساعت پخش موزیک و ۱۴ ساعت پخش فیلم HD

دوربین پشتی: ۱۲ مگاپیکسل با دو فلش LED ؛ فیلم برداری ۴K ؛ دریچه f/2.2

دوربین جلو: ۵ مگاپیکسل

سیستم عامل: iOS 9

سنسور اثرانگشت : دارد

تنوع رنگ: طلایی ، مشکی ، نقره ای

 

چیپست A9 قویتر از همیشه

چیپست جدید A9 اپل ۷۰ درصد در سرعت پردازنده (CPU) و ۹۰ درصد در سرعت پردازنده گرافیکی (GPU) نسبت به عملکرد چیپست A8 پیشرفت کرده است. هم چنین کمک پردازنده M9 درون چیپست A9 قرار گرفته که قدرت پردازشی آن را هر چه بیشتر به پردازنده های دسکتاپ نزدیک تر ساخته است.

سلفی های بهتر با نور صفحه نمایش رتینا

اپل در اقدامی جالب از نور صفحه نمایش رتینای خود بجای فلش در عکس های سلفی شبانه و فضاهای تاریک استفاده کرده است . به گفته اپل به این ویژگی که از آن با نام رتینا فلش یاد خواهد شد در حین عکس برداری نور صفحه نمایش را به سه برابر حداکثر آن میرساند و سلفی هایی با کیفیت مناسب را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

تاریخ انتشار و قیمت iPhone 6s Plus

iPhone 6s Plus هم همراه با iPhone 6s در ۲۵ سپتامبر که مصادف با سه مهر ماه میباشد به÷ بازار های جهانی عرضه خواهد شد. قیمت مدل های ۱۶ ، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی iPhone 6s Plus به ترتیب برابر با ۷۹۹ یورو ، ۸۹۹ یورو و ۹۹۹ یورو در اروپا خواهد بود.

 

منبع : PhoneArena , Apple

Leave a Reply