Skip to main content

در نگاه اول، شاید مزایای Google My Business برای کسب و کارهای محلی چندان به چشم نیاید. اما Bonelli Sherry توضیحاتی در این زمینه ارائه کرده است که نظرتان را در زمینه کاربرد Google My Business برای کسب و کارهای محلی تغییر خواهد داد.

کاربران محلی امروزه به میزان قابل توجهی اطلاعات مربوط به کسب و کارهای محلی خود مانند ساعت کاری شرکت، آدرس، شماره تلفن و غیره را از اینترنت جستجو می کنند.

تحقیقات گوگل نشان می دهد که کسب و کارها دارای وب سایت های آنلاین دقیق و جامع ارزش بیشتری در نظر کاربران دارند.

یک کسب و کار محلی که در Google My Business (GMB) و سایر دایرکتوریهای آنلاین ثبت شده است، در میان نتایج جستجوی محلی در Google نمایش داده می شود. اکثر SEO هایی که با مشتریان محلی کار می کنند، ادعا دارند تنظیم GMB اولین گام در استراتژی SEO آنهاست. به تعبیری، ۵۶٪ از کسب و کارهای محلی هنوز در Google My Business ثبت نشده اند.

بسته به مشتری و نوع کسب و کار، ثبت آنها در Google My Business می تواند پیچیده شود. هفت سوال رایج درباره Google My Business در اینجا مطرح شده است:

Top Contributor در گوگل چیست و چه ارتباطی با Google دارد؟

Top contributor یک متخصص بازاریابی دیجیتال است که می داند با محصولات گوگل آشنایی کامل دارد. این افراد داوطلبانه زمان خود را برای پاسخگویی به سوالات مطرح شده در فروم های Google Product صرف می کنند. یک فروم خاص برای Google My Business نیز وجود دارد. اگر می خواهید top contributor باشید، سعی کنید هر قدر می توانید در فروم ها به سؤالات مطرح شده پاسخ دهید و در مکالمات شرکت کنید. گوگل دائما این فعالیت ها را زیر نظر دارد.

اما برای شرکت در این فروم ها به دانش و تخصص نیاز دارید تا بتوانید پاسخ های مناسبی ارائه دهید. هنگامی که شما شروع به پاسخ دادن به سوالات کنید، واجد شرایط برای پیوستن به برنامه top contributor می شوید (مرحله اول).

چرا کسی باید زمان خود را صرف پاسخ دادن به سوالات در یک انجمن (فوروم) کند؟ خوب، top contributor بودن مزایایی دارد هم دارد. مثلاً دسترسی بهتری به گوگل خواهید داشت و راحت تر می توانید با کارکنان گوگل ارتباط برقرار کنید. همچنین می توانید بخشی از برنامه های بتا شوید، به گروه ها و جلسات Google دعوت می شوید، به رهبر فکری در گوگل تبدیل می شوید و غیره. درست است که باید وقت زیادی برای پاسخ دادن به سوالات صرف کنید، اما اگر می خواهید یکtop contributor در دنیای گوگل باشید، ارزشش را دارد!

مزایای Google My Business

  • آدرس Gmail جدید برای راه اندازی Google My Business لازم نیست. از آدرس ایمیل دامنه خود به عنوان آدرس ایمیل اصلی استفاده کنید (به عنوان مثال info@companyname.com) و خود را به عنوان مدیر در لیست اضافه کنید.
  • همیشه از شماره تلفن صاحب کسب و کار در Google My Business استفاده کنید

من یک رستوران دارم و اخیرا منو خود را تغییر داده ایم. متوجه شدیم که منوی قدیمی ما در  صفحه Google My Business وجود دارد. چگونه می توانم این مشکل را حل کنم؟

احتمال دارد اطلاعات منو از یک سایت به نام singleplatform.com اتخاذ شده باشد. سینگل پلت فرم یک سایت است که برای رستوران ها و سایر سرویس های خدماتی امکان نمایش منوها و لیست خدماتشان را در سیستم عامل های مختلف (از جمله گوگل) فراهمی می آورد.

برای حذف لینک منوی پلتفرم از فهرست Google My Business، مالک کسب و کار باید با سینگل پلت فرم تماس بگیرید و درخواست حذف آن منو را نماید. مالک کسب و کار پس از آن باید با پشتیبانی Google My Business تماس بگیرید و درخواست حذف را ارائه دهد.

یکی از کارمندان سابق من حساب Google My Business ما را ایجاد کرده است و ما نمیدانیم از چه آدرس ایمیلی استفاده کرده است. باید چکار کنم؟

این مسئله در واقع یک مشکل رایج است. بسیاری از کسب و کارها نمی دانند از چه ایمیلی در Google My Business استفاده کرده اند و اکنون نمی توانند به لیست Google My Business خود دسترسی پیدا کنند.

برای حل این مشکل:

  1. به “Google My Business” بروید
  2. با ایمیلی که فکر می کنید ممکن است برای ایجاد / ورود به لیست Google My Business  به کار رفته است وارد حساب Google شوید
  3. نام و آدرس کسب و کار خود را جستجو کنید
  4. اگر کسب و کار شما در نتایج جستجو نمایش داده شود، روی لیست کلیک کنید
  5. گزینه try a different email address را انتخاب کنید

اکثر افراد چند آدرس ایمیل دارند. اگر Google My Business خود را با این ایمیل ایجاد نکرده اید، sign out کنید و با ایمیل دیگر خود به حساب گوگل خود log in کنید و همین پروسه را دوباره طی کنید.

نظرات جعلی در مورد کسب و کار من در Google My Business وجود دارد. آیا می توانم آنها را حذف کنم؟

در برخی مواقع ممکن است مشتریان ناراضی یا افرادی که تجربه منفی در مورد شرکت شما داشته اند، نظرات منفی در Google My Business شما ثبت کنند. حذف این نظرات بسیار دشوار است (بدلیل آزادی بیان).

اگر نظری ثبت شده است که احساس میکنید خط مشی های نظردهی Google را نقض میکنید، میتوانید علامت پرچم کنار نظر را فعال کنید.

مزایای Google My Business

با این حال، معمولا علامتگذاری نظرات موجب حذف آنها نخواهد شد، مگر اینکه نظر ثبت شده به طور چشمگیری شرایط گوگل را نقض کند.

چگونه با پشتیبانی Google My Business تماس بگیریم؟
راه های متعددی برای دسترسی به پشتیبانی Google My Business وجود دارد:

پشتیبانی تلفنی: شماره تلفن ۹۶۶۵-۴۹۱-۸۴۴-۱

از طریق توییتر: @GoogleMyBiz

اگر سوالات دیگری در مورد Google My Business دارید، می توانید سوالات خود را در «Google My Business forum» مطرح کرده و از top contributor ها درخواست راهنمایی کنید.

Leave a Reply