Skip to main content

اپلیکیشن های محبوبی مانند Uber و Snapchat منابع الهام بخش بسیاری از صاحبان کسب و کار کوچک و کارآفرینان هستند. تقاضا برای اپلیکیشن های موبایل بسیار بالاست زیرا این اپلیکیشن ها می توانند ارتباط مستقیمی بین کسب و کار و مشتریان آنها فراهم کنند و ارائه خدمات و مزایای جدید تعامل و مشارکت را افزایش دهند.

تا کنون ۶۷ درصد از شرکت های کوچک برنامه ریزی کرده اند تا اپلیکیشن های موبایلی خاص خود را تا پایان سال ۲۰۱۷ راه اندازی کنند. خوشبختانه، در دسترس بودن نرم افزار های ساخت اپلیکیشن به این معنی است که هر کسی می تواند یک اپلیکیشن را بدون تجربه برنامه نویسی ایجاد کند.

مراحل ساخت اپلیکیشن - بخش 1

Bizness Apps اخیرا به عنوان یک شرکت اپلیکیشن ساز پیشرو معرفی شده است. مدیر عامل Bizness Apps، اندرو گوزدکی نیز یک راهنمای جامع در مورد چگونگی ایجاد یک اپلیکیشن منتشر کرده است.

در این مقاله ۶ نکته شگفت انگیز در مورد اینکه چگونه کسب و کارهای کوچک و کارآفرینان می توانند اقدام به ساخت اپلیکیشن موبایلی نمایند، ذکر شده است.

۱- برای گفتگوها و تحقیقات داخلی زمان صرف کنید

کارشناسان توسعه اپلیکیشن بر این باورند که اولین قدم برای ایجاد یک اپلیکیشن موفق، صرف زمان برای برنامه ریزی داخلی است. با صرف زمان برای تفکر در مورد اهداف و فرصت ها، شرکت ها می توانند با اولویت های مشخص وارد فرآیند توسعه اپلیکیشن شوند (حتی اگر مشخصات اپلیکیشن در طول زمان تغییر کند).

در این مکالمات برنامه ریزی، دیدگاه قدیمی “سادگی برازندگی” صدق می کند. موضوعات پیشنهادی برای مکالمات داخلی عبارتند از:

  • لیستی از اپلیکیشن هایی که می پسندید
  • آگاهی از این که اپلیکیشن چگونه باید از اهداف کسب و کار موجود پشتیبانی کند
  • طرحی از ظاهر مورد نظرتان برای اپلیکیشن

با در نظر گرفتن اهداف اصلی در ابتدای فرایند توسعه اپلیکیشن، بعدا در وقت صرفه جویی خواهید کرد.

۲- تعیین یک بودجه کوتاه و بلند مدت واقع بینانه

درست مثل هر سرمایه گذاری دیگری، باید فرآیند توسعه اپلیکیشن را با آگاهی واقع بینانه به میزان هزینه ای که شرکت تان می تواند در پروژه صرف کند، آغاز نمایید. در تعیین بودجه باید مراحل بررسی اکتشافی، تعیین ویژگی ها، هزینه های توسعه و بازاریابی را در نظر بگیرید. فراموش نکنید که در بودجه بلندمدت، هزینه های نگهداری را نیز در نظر بگیرید زیرا باید به صورت دوره ای اقدامات امنیتی خود را به روزرسانی کنید و با تغییرات پدید آمده در بازار همگام بمانید.

در مبحث بودجه، نرم افزارهای اپلیکیشن ساز مزایای متمایزی نسبت به گزینه های دیگر دارد زیرا با استفاده از آنها می توان اپلیکیشن های معمولی موبایلی را با کیفیت مناسب و هزینه ای بسیار کمتر از هزینه ساخت یک اپلیکیشن سفارشی ساخت.

۳- اجازه دهید استراتژی کسب و کارتان تعیین کننده طرح باشد

طبق یک نظرسنجی از بیش از ۱۰۰  سازنده اپلیکیشن موبایلی، رویکرد “freemium” برای کسب درآمد به شدت توصیه میشود. در مدل freemium، کاربران قادر به دانلود رایگان اپلیکیشن هستند و بعدا می توانند با پرداخت هزینه ای اقدام به ارتقاء برنامه برای دسترسی به ویژگی های بیشتر نمایند.

به عنوان یک نمونه مشهور از اپلیکیشن های freemium  می توان به Spotify اشاره کرد که امکان دسترسی به برخی آهنگ ها را در نسخه رایگان اپلیکیشن فراهم می آورد اما برای دسترسی به ویژگی های جذاب تری مانند امکان گوش دادن به موسیقی آفلاین باید نسخه پولی آن را تهیه کرد.

کاربران تمایل دارند ابتدا نسخه freemium را مورد استفاده قرار دهند و در صورت پسندیدن آن اپلیکیشن، نسخه پولی اپلیکیشن را تهیه کنند.

در این راستا نسخه دیگری هم مطرح می شود: تبلیغات درون اپلیکیشنی. گرچه ممکن است تبلیغات در اپلیکیشن وسوسه آمیز باشد اما سازندگان اپلیکیشن این گزینه را پیشنهاد نمی کنند زیرا با گذشت زمان، تبلیغات در نظر کاربران به صورت اسپم و آزاردهنده خواهد بود. به این ترتیب تبلیغات درون اپلیکیشنی فایده چندانی نخواهد داشت.

در نهایت، Bizness Apps متوجه شده است که افزایش تعامل از طریق اپلیکیشن بهترین راه درآمد برای مشتریان است. کسب و کارهای کوچک با طراحی اپلیکیشنی که امکان خرید آسان و یا برنامه ریزی قرار ملاقات ها را برای مشتریان فراهم می آورد، می توانند شاهد افزایش درآمد خود باشند.

ادامه ی مقاله در مراحل ساخت اپلیکیشن – بخش ۲

Leave a Reply