Skip to main content

مد عجیب و غریب و یک غول بی ثبات است که آن  بافصل ها وسبک های معروف و جدید تغییر می کند.

چیزی که این هفته مد است میتواند هفته دیگر تغییر کند.اما به زودی ممکن است به سادگی از آن باخبر شد.ارائه دستگاه بی احساسی  که در مد به شما مشاوره می دهد .ارائه کامپیوتری خاص که با بررسی الگوریتم ها و اعداد به شما یک ارزیابی میدهد که چگونه   لباس های خود را طبق اخرین مد روز انتخاب کنید .

این الگوریتم توسط محققان از موسسه اسپانیا رباتیک وانفورماتیک صنعتی همراه با همکارانش در دانشگاه تورنتو تولید شد.

آن را در یک تجزیه و تحلیل دقیق از یک مجموعه داده شامل نظرات ارسالی۱۴۴،۰۰۰ کاربر در وب سایت مد www. chictopia.com ساخته اند  .

محققان یک شبکه عصبی عمیق همراه با یک میدان تصادفی شرطی که کمک می کند  کامپیوترها یاد بگیرند چگونه عناصر تصادفی مانند موقعیت جغرافیایی,مناظر پشت زمینه ,قومیت وپیش بینی اینکه آیا این مد روز است یا نه در آن تعبیه کرده اند .

این فرایند در نظر گرفته شده مد در کامپیوتر نه تنها در عکس ها قابل مشاهده بود بلکه توانایی در یافت ” لایک ” , برچسب ها و هرگونه نظر یا توصیف را از طرف کاربران برخوردار بود.

بعد از سطح تجزیه تحلیل های فراوان ,همبستگی و ارزیابی این الگوریتم ها به کامپیوترها یاد می دهند که مد چگونه می تواند برای فصل های متفاوت شهرها و حتی گروه های سنی متفاوت باشد .

کامپیوتر مسلح به این دانش اکنون می تواند با دقت بالاتری پیش بینی کند که آیا لباس مورد نظر مد روز تلقی می شود یا نهو می تواند لباس مناسب تری را پیشنهاد دهد .

این تحقیقات سه سوال بزرگ پاسخ داده نشده از خود باقی می گذارد . اولا, چگونه یک سیستم کامپیوتری مانند این می تواند به سرعت خود را با موضوعات جدید و مد انطباق دهد ؟

دوم , چگونه یک سیستم کامپیوتری می تواند طیف گسترده ای از سایز و اشکال بدن را در یک مجموعه با توجه به داده های گرفته شده از یک شبکه اجتماعی عکاسی مد متمرکز انطباق دهد و در انتخاب لباس هایی که مد روز هستند به خانم های جوان کمک می کند ؟

وآخرین و مهمترین سوال ,هرکسی حتی مشاوران مد تمایل دارند ازنظرات یک دستگاه کامپیوتری مد استفاده کنند؟

لباس هر شخص یک چیز منحصر به فرد است همه اشخاص مایل به پوشیدن یک لباس شیک و مد روز هستند .باور کردن اینکه چنین دستگاهی برای مشاوره مد وجود دارد سخت است .

مد مانند یک بازی است , و این دستگاه کامپیوتری مد به اشخاص کمک می کند بر طبق اخرین استایل ها از مجلات معروف و افراد مشهور دنیا لباس مورد علاقه خود را بدون زحمتی انتخاب کنند .

باید گفت ,اکنون همه منتظر این هستند تا ببینند نتیجه این تحقیقات تا کجا می تواند پیشرفت داشته باشد .

فقط جهانی را تصور کنید  که با استفاده از استدلال در ریاضی و الگوریتم ها پس از تحقیقات بسیار در زمینه های مد و فناوری بتواند با استفاده از یک دستگاه کامپیوتری مد به مردم در انتخاب نوع لباسشان کمک کند .آیا این تغییرات و تکنولوژی در زندگی اشخاص اثر بخش است یا بی اثر؟

این مقاله تحقیقاتی در کنفرانس ۲۰۱۵ در چشم انداز کامپیوتر و تشخیص الگو در مد در ماه ژوئن ارائه شد.

Leave a Reply