Skip to main content

فکر کردن به کسب و کار و گسترش دادن آن در ذهنتان خودخواهانه نیست. اما توسعه دادن آن بدون برنامه ریزی موجب آسیب های جدی می شود. از کجا بدانید که کاملا آماده هستید؟

چهار حوزه عمده برای هدایت شما نیاز است: استراتژی، افراد، اجرا و جاه طلبی.

در اینجا شما را راهنمایی خواهیم نمود تا تشخیص بدهید که کسب و کار شما در حال رشد می باشد یا فقط در ذهن خود آن را پرورانده اید.

برای رشد کسب و کارتان استراتژی داشته باشید.

ضرب المثالی که افراد موفق ذکر می کنند ” اگر شما موفق به آماده سازی استراتژِی خود نشده اید، برای شکست خوردن آماده باشید.” اگر حتی کل استراتژی کسب و کارتان را آماده نکرده اید حداقل قسمتی برنامه ریزی داشته باشید که شما را از سرگردانی در بیاورد.

ضرب المثالی که افراد موفق ذکر می کنند ” اگر شما موفق به آماده سازی استراتژِی خود نشده اید، برای شکست خوردن آماده باشید.” اگر حتی کل استراتژی کسب و کارتان را آماده نکرده اید حداقل قسمتی برنامه ریزی داشته باشید که شما را از سرگردانی در بیاورد.

راه حل هایی برای رشد کسب و کارتان

این برنامه ریزی باید شامل فاکتورهای زیر باشد:

  • نیروی انسانی
  • سنجش و توسعه محصول
  • چگونگی تعیین شرکا و میزان نفوذ و قدرت آنها
  • مدیریت سرمایه و مشخص نمودن نوع سرمایه گذاری ها
  • مشخص نمودن طرح های تشویقی خرید برای ورود به بازار

با کارشناسان خبره و کسانی که قبلا این کار را انجام داده اند مشورت کنید. کسی را که مورد اعتماد شما می باشد و می تواند استراتژی شما را توسعه دهد و در این زمینه راهنمایی های مفید به شما بدهد، را بیابید.

یک استراتژِی ساده را مشخص نمایید و سپس به آن وسعت بدهید. روی برنامه خود تمرکز کنید تا پروژه شما مسیر خود را به درستی طی نماید و تا به اهدافتان نزدیک تر شوید. این به شما کمک خواهد نمود که شرکت خود را به صورت واقع بینانه مدیریت نمایید.

یک تیم اصلی از کارکنان عالی داشته باشید.

پرسنل کاری خود را با دقت مشخص نمایید و مطمئن شوید که آیا پرسنل مناسبی برای رشد کسب و کارتان انتخاب نموده اید یا نه؟ آیا کارمندان شما در این زمینه تخصص دارند و اهداف شرکت را به خوبی درک نموده اند؟

راه حل هایی برای رشد کسب و کارتان

اگر در مهارت های کارمندان و یا تعهد آنها به کمپانی خود شک داشتید، بنابراین الان زمان مناسبی برای افزایش پرسنل نیست. بجای آن انرژِی و زمان خود را برای توسعه مهارت و یادگیری کارمندان حاضر در شرکت نمایید.

برای موفقیت تجارتتان محیطی گرم و صمیمی برای ارائه ایده ها و نیازها در شرکت داشته باشید.

تحقیقات خود را همچنان انجام دهید.

هنگامیکه یک کسب و کار رشد میکند، مجموعه قوانین دولتی که باید با آنها مطابقت داشته باشد نیز افزایش می یابد که تمام مواردی همچون امنیت اطلاعات کارمندان و مشتریان و حداقل دستمزدها را شامل میشود. در صورتیکه به صورت بین المللی کار خود را گسترش میدهید، اگر با قوانین بازار هدف جدیدتان آشنایی ئداشته باشید مسلما شاهد نتایج مطلوبی نخواهید بود. در این مرحله اگر یک گام را فراموش کنید، شانس های خود را برای موفقیت از بین خواهید برد. از اینرو باید از تمام این قوانین آگاهی داشته باشید چراکه بخش مهمی از کسب و کارتان را شکل میدهد.

هیچگاه تسیلم نشو!

استیو جابز که فردی مشهور برای جاه طلبی اش بود هیچ گاه تسلیم نشده و به راهش ادامه داده میداد. عزم و اراده او همان شور و شوقی است که لازمه موفقیت و نتیجه بخشی هر تلاشی است.

Leave a Reply