Skip to main content

در این مقاله  توصیه هایی برای تامین مالی کسب و کار جدید التاسیس بیان شده است زیرا در هر شرایط اقتصادی، چالش تامین مالی یک کسب و کار جدید همواره وجود دارد. بسیاری از کارآفرینان شکست می خورند زیرا قبل از اینکه به تاسیس کسب و کار اقدام کنند، تحقیقات کاملی انجام نمی دهند. مهم است که به طور کامل بازار اقتصادی منطقه مورد نظر برای تاسیس کسب و کار خود را بررسی کنید، زیرا این امر به تعیین میزان مشکلات تامین مالی کسب و کار کمک می کند. در زیر به چند مورد آن اشاره شده است :

 

طرح کسب و کار پایه و اساس هر کسب و کار موفق است، چرا که برنامه کسب و کار را تا چند سال آینده مشخص می کند. بدون برنامه های تجاری مناسب، سرمایه گذاران ارزش سرمایه گذاری در کسب و کار شما را درک نمی کنند. مارتین زویلینگ، مشاور راه اندازی کسب و کار جدید، می گوید: “از نظر سرمایه گذاران، شروع به کار بدون برنامه های کسب و کار، فقط سرگرمی های گران قیمت است.” به گفته Entrepreneur “یکی از سریع ترین راه های کشتن اعتبار کسب و کارتان، ارائه یک طرح تجاری ضعیف یا اصلاً عدم ارائه یک طرح تجاری است.”

اگر میخواهید سرمایه گذاری کافی را از وام دهندگان تأمین کنید، باید برنامه و طرح کسب و کار دقیقی را به آنها ارائه دهید. این طرح شامل فرصت هایی است که شما در بازار شناسایی کرده اید تا از آنها سود بدست آورید. علاوه بر این، در طرح کسب و کار، باید اهداف قابل اندازه گیری را تعیین کنید تا بتوانید وام دهندگان را برای حمایت از ایده خود متقاعد کنید.

۲-  درخواست مشاوره از سرمایه گذاران با تجربه

باید اقدام به دریافت مشاوره مالی از سرمایه گذاران با تجربه در محدوده محله کسب و کار خود کنید. آنها به شما می گویند چگونه برای شروع کسب و کار خودشان سرمایه جذب کردند. علاوه بر این، آنها می توانند شما را به شرکت های وام دهنده مناسب معرفی کنند تا وام های تجاری را با پایین ترین نرخ بهره دریافت کنید. بسیاری از افراد موفق و دلسوز تمایل دارند که امور مالی مربوط به ایده های قابل قبولی را که احتمالا منجر به سودآوری می شوند، تامین کنند.

۳- کسب اعتبار خوب

برخورداری از اعتبار خوب به شما این امکان را می دهد تا از مزایای متعدد بهره مند شوید. بانک ها به احتمال زیاد پول کافی را به صورت وام هایی با شرایط بهتر و نرخ های بهره پایین تر برای شروع یک کسب و کار در اختیارتان قرار می دهند.

اگر اعتبار بدی دارید، قبل از مراجعه به موسسات مالی برای وام، باید اعتبار خود را بهبود بخشید. برخی از روش های بنیادی افزایش پیوسته اعتبار عبارتند از: درخواست کارت های اعتباری، خرید هر روزه با این کارت های اعتباری و پرداخت بلافاصله آنها. تصور غلط رایج در مورد کارت های اعتباری این گونه است که به ازای هر خریدی که انجام می دهید، باید سود پرداخت کنید، اما این تصور لزوما درست نیست. به طور معمول، تنها درصورتی مجبور به پرداخت سود به بانک در ازای خرید هستید که صورتحساب خرید با کارت اعتباری خود را به موقع پرداخت نکنید. به همین دلیل اساسا پس از خرید با استفاده از کارت اعتباری، مهم است که بلافاصله پس از خرید، قبض خود را بپردازید، زیرا اگر این کار را به بعد موکول نمایید، ممکن است آن را فراموش کنید.

۴- ارتباط با افراد مناسب

احتمالا قبلا شنیده اید که ارتباط با افراد موفق به طور قابل توجهی موجب رشد کسب و کار شما می شود. ارتباط حرفه ای برای همه نوع کسب و کار مفید است و می تواند به شما برای جذب یک سرمایه گذاری جدید کمک کند.

علاوه بر ارتباطات حضوری، می توانید از مهارت های ارتباط با شبکه آنلاین نیز استفاده کنید. می توانید از یک سایت crowdfunding (دعوت عمومی برای سرمایه گذاری) برای جمع آوری پول جهت شروع کسب و کار خود استفاده کنید. هدفی برای افزایش سرمایه به مقدار خاصی را در یک دوره خاص تعیین کنید و از قدرت جمعیت استفاده کنید. به عنوان مثال، مجله Freedom در عرض ۳۳ روز مبلغ ۴۵۳ دلار برای یک کسب و کار جمع آوری کرد.

۵- بودجه مشخصی را برای تامین مالی تهیه کنید

بودجه، جنبه مالی طرح کسب و کار شما است و نشان می دهد به چه میزان سرمایه گذاری نیاز دارید. اکثر وام دهنده ها قبل از ارائه وجوه به مشتریان خود، اقدام به بررسی دقیق برنامه بودجه آنها می کنند. پس از تعیین بودجه، باید به چندین موسسه مالی در محله خود مراجعه کنید. وام دهنده ای را پیدا کنید که وام های تجاری را با کمترین میزان بهره ارائه می دهد.

 

با پیروی از راهنمایی های فوق قبل از اقدام به جذب سرمایه گذاران، قادر خواهید بود تا پول کافی برای سرمایه گذاری در راه تاسیس کسب و کار جدید خود را به دست آورید. گام بعدی پس از تامین مالی، استخدام کارمندان شایسته ای است که واقعا از ایده شما حمایت می کنند. حالا وقت آن است که آستین ها را بالا بزنید و سراغ جذب سرمایه گذاری بروید.

Leave a Reply