Skip to main content
وبلاگ

تشخیص اشیا در ویدئو با الگوریتم جدید گوگل

By دسامبر 15, 2020مارس 7th, 2021No Comments

تشخیص اشیا در ویدئو با الگوریتم جدید گوگل

 

Fei-Fei Li دانشمند ارشد هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در شرکت گوگل در کنفرانس گوگل در مورد نرم افزار های فعلی و بعدی گوگل صحبت کرد. او اعلام کرد که این نرم افزار ها تفاوت چشمگیری در اتومبیل های بدون راننده و همچنین در ارتباط با سلامتی ایجاد خواهد نمود. نکته قابل توجه در صحبت هایش این بود که بزودی راه حل جدیدی برای تجزیه و تحلیل ها ویدیو ها و تشخیص اشیا در ویدئو اعلام خواهند نمود.

این api هوشمند با ویدئویی در روی صحنه ارائه شد و تحسینی را که همیشه از کنفرانس های گوگل انتظار داریم را برانگیخت. این api قادر بود سگ داچشاند را در تیزر تبلیغاتی کوتاهی که پخش شد شناسایی کند و همچنین تشخیص دهد که این یک ویدئوی تبلیغاتی می باشد. در بخش دیگری از این کنفرانس دیدیم که یک جستجوی ساده برای “ساحل” نرم افزار قادر بود تمام ویدیوهایی که صحنه هایی از ساحل داشتند را شناسایی کند. این مشابه Google Photos می باشد که به شما اجازه می دهد که به طور مثال “غروب” را جستجو نموده و عکسهایی با منظره غروب خورشید را پیدا کنید.

تشخیص اشیا در ویدئو با الگوریتم جدید گوگل

قبل از این کامپیوترها محتوای یک ویدئو را به طور مستقیم و بدون خواندن تگهایی که دستی وارد شده اند را نمی توانستند تفسیر نمایند ولی با این نرم افزار به راحتی یک کامپیوتر می تواند یک ویدئو را تفسیر نماید. لی در میان صحبتهایش گفت که ما همانند درخشش نور در جهان تاریک دیجیتالی هستیم و نسخه دمو این نرم افزار واقعا چشمگیر بود. گوگل در حال ساخت این API برای توسعه دهندگان همانند API  های دیگر یادگیری ماشین می باشد.

Leave a Reply