Skip to main content

روز گذشته خبری منتشر کردیم مبنی بر وجود مشکل جدی در طراحی Samsung Galaxy Note5 ،همانطور که گفته شد قلم S  Galaxy Note5 از مشکلاتی در طراحی خود رنج می برد، نقص طراحي Galaxy Note5 آنجاست که اشتباه قرار دادن قلم Stylus S در گوشی به دستگاه آسیب می‌زند وبه نظر می رسد که این ویژگی برای کابران دردسر ساز شده است. در واقع قرار دادن سر دیگر این قلم به صورت پشت و رو به مکانیزمی که قلم S را تشخیص می‌دهد، صدمه می‌زند و به دنبال آن شاید شما دیگر هیچ نتوانید از استایلس استفاده کنید.سامسونگ از این موضوع آگاه است، اما هیچ راه حلی برای آن ندارد. شاید از همان ابتدا فکر نمی‌کرد چنین مشکلی در Note5 به وجود بیاید. سامسونگ در پی خبرساز شدن مشکلات ناشی از اشتباه قرار دادن قلم ‌S در Note5 بیانیه‌ای در پاسخ به این نقص فنی منتشر کرده است.

سامسونگ قویا توصیه میکند که تمام دارندگان Galaxy Note5 “از دستورالعمل‌های ارایه شده در دفترچه راهنما پیروی کنند تا با چنین سناریوی غیر منتظره‌ای ناشی ازاشتباه جای دادن قلم استایلوس مواجه نشوند.”

البته، در دفترچه راهنما خطرات ناشی از برعکس قراردادن قلم S هشداربه کاربران هشدار داده شده است. همانطور که در تصویر پایین می‌بینید در صفحه‌ی ۲۵ دفترچه راهنمای نوت ۵ نوشته شده: “اطمینان حاصل کنید که قلم S را از سمت نوک آن داخل گوشی قرار دهید. قرار دادن قلم S از سمت اشتباه می‌تواند باعث گیر کردن آن شده و به قلم و گوشی شما آسیب برساند.” اما کمتر کسی پیدا می‌شود که یک دفترچه‌ی راهنما را مطالعه کند!

البته شاید بهتر بود که سامسونگ قلم S را به گونه‌ای طراحی می‌کرد که نتوان آن را برعکس داخل دستگاه قرار داد تا چنین مشکلی پیش نیاید؛همانطور که این موضوع در قلم ‌S مدل‌های قبلی گلکسی نوت رعایت شده بود.بهرحال امیدواریم با رسانه اي کردن اين مشکل کاربران Note5 چنين اشتباه جبران ناپذيري را تجربه نکنند و با دقت بيشتري قلم را به محل قرارگيري آن بازگردانند، به خصوص بعد از همه اطلاعات گسترده ای که در این زمینه داده شده و آگاهسازی لازم انجام شده است.

Samsung-Galaxy-Note5

Samsung-Galaxy-Note5 (1)

Samsung-Galaxy-Note5 (2)

Samsung-Galaxy-Note5 (3)

Samsung-Galaxy-Note5 (4)

Samsung-Galaxy-Note5 (5)

منبع: Phone Arena

Leave a Reply