Skip to main content

همه ما می دانیم که تلاش برای یک زندگی سالم و فعال چقدر مهم است، اما در واقع وقتی میخواهیم هر روز برای دست یابی به آن تلاش تازه میبینیم که چقدر سخت و ناخوشایند است. حقیقت این است که امروزه شما برای داشتن تندرستی و تناسب اندام به یک مربی شخصی یا عضویت در باشگاه نیاز ندارید ؛ اگر شما می خواهید در فعالیت خود باقی بماند. شما حتی به خرید یک باند تناسب اندام و مچ بند هوشمند هم احتیاجی ندارید. چرا که گوشی های هوشمند در جیب شما در حال حاضر می توانند فعالیت ارزیابی و کمک برای رسیدن به اهداف تناسب اندامتان را به نحو احسن انجام دهند.

بهترین برنامه های ردگیری و تحلیل گر فعالیت ها ، از حسگر های حرکت سنج درون خود گوشی برای جمع آوری و مانیتورینگ اطلاعات مورد نیاز برای تناسب اندام شما استفاده میکنند و به هیچ گونه سخت افزار های جانبی نیاز ندارند.

هیچ یک از نرم افزار های تناسب اندام شما را به بالای سکوی قهرمانی مسابقات تناسب اندام نمیرسانند ، اما میتوانند یک سری از عادت های خوب را که برای تناسب اندام و تندرستی شما مفید است را برایتان نهادینه کنند. نرم افزار های بسیاری برای تناسب اندام وجود دارد ، ولی زمانی که همه ی جوانب در نظر گرفته شوند تنها یکی هست که خودنمایی کند.

برنده نرم افزار های تناسب اندام : UP از Jawbone

نرم افزار تناسب اندام jawbone up

نرم افزار تناسب اندام jawbone up

UP نرم افزاری است که همه ی شرایط لازم برای کسب عنوان برترین نرم افزار تناسب اندام را دارا بوده و حتی قدم را فراتر نهاده و امکانات بالاتری از معیار های ما را در خود جای داده است. UP با استفاده از حسگر های درون گوشی اندرویدی شما ، اطلاعات لازم برنامه ی تناسب اندام شما را جمع آوری کرده و به طور خودکار تحلیل میکند و مهمتر اینکه این نرم افزار کاملا رایگان است.

UP با استفاده از اطلاعات به دست آورده از فعالیت های شما ، به صورت هوشمند و به جا میتواند به شما توصیه ی یک روز استراحت به عنوان تشویق و یا پیشنهاد فعالیت بیشتر برای رسیدن زود تر به برخی از اهدافتان را بدهد. شما همچنین میتوانید اعلاناتی را تعیین کنید تا در صورت رسیدن به حد نساب تعداد قدم های پیاده روی در برنامه یتان ، گزارشی با جزییات بیشتر درباره ی آن روز به شما داده شود.

برخلاف دیگر نرم افزار های تناسب اندام که در ابتدا برای همه از ۱۰۰۰۰ قدم در روز شروع میکنند ، UP با گرفتن قد و وزن شما و پیدا کردن افرادی که با شما هم قد و هم وزن و هم سن میباشند ؛ میانگینی از تعداد قدم های آن ها را برای شما در نظر میگیرد تا به شما اطمینان دهد که قصد همیاری شما را دارد نه آزار و شکنجه.

علاوه بر مانیتورینگ فعالیت ها، UP قابلیت ایجاد لیستی از تمام مواد غذایی که مصرف میکنید را داراست. هرچند که این کار سخت است ولی میتوان گفت که تقریبا در این زمینه هم به خوبی عمل کرده است. راز کارش هم این بوده که با ارایه ی راه های آسان و سریع به شما کمک میکند که مواد غذایی موجود در غذای خود را مشخص سازید.همه ی این امکانات در یک نرم افزار پرقدرت و انعطاف پذیر جمع آوری شده است که به طرز جالب و سریعی کار میکند. این نرم افزار برای سیستم عامل ios هم وجود دارد.

در هرصورت UP به خاطر جامع و کاربردی بودن انتخاب اول ما بود ؛ ولی اگر شما خواستار استفاده یک نرم افزار ساده تر و آسان تر باشید پیشنهاد میکنیم به نایب قهرمان ما هم نگاهی بیندازید.

نایب قهرمان نرم افزار های تناسب اندام: Google Fit

نرم افزار تناسب اندام google fit

نرم افزار تناسب اندام google fit

برای داشتن یک تجربه ی ساده تر میتوانید Fit را که توسط خود Google نوشته شده استفاده کنید. در این نرم افزار اطلاعات کمتری از شما جمع آوری میشود و شما به صورت دستی یک هدف را برای فعالیت تناسب اندام روزانه خود تعیین میکنید.

با ویجت روی صفحه نمایش خود می توانید به سرعت  پیشرفتتان را بررسیی کرده و یا با کلیک روی آن به برنامه بروید تا ببینید که چگونه روز خود را در مقایسه با میانگین خود گذرانده اید. ویجت روی صفحه نمایش برای پیگیری فعالیت شما بوده و اگر شما یک ساعت هوشمند اندرویدی بپوشید ، ضربان قلب و برخی اطلاعات فعالیتتان را از روی آن به شما نمایش خواهد داد.

Fit ویژگی های مربیگری و یا یادآوری مفید UP را ندارد، وهمچنین کاری به پیگیری غذایی که می خورید هم ندارد. لذا ساده تر از آن است که در رسیدن به اهداف تناسب اندام شما زیاد موثر واقع گردد. هم چنین گوگل هنوز این نرم افزار را برای هیچ پلتفرم دیگری منتشر نکرده است و این بدین معنی است که اگر بخواهید از اندروید به یک گوشی با سیستم عامل دیگر مهاجرت کنید ، اطلاعاتتان با شما همسفر نمیشوند.

منبع خبر: The Verge

Leave a Reply