Skip to main content

به مکان جدیدی می خواهید بروید؟یا می خواهید به جایی سفر کنید؟همیشه مسیرتان را گم می کنید؟از برنامه های مسیریابی استفاده کنید.برنامه های مسیریابی به ما کمک می کنند تا مسیر را پیدا کنیم،مکانی که در آن قرار داریم با دیگران به اشتراک بگذاریم و از وضعیت ترافیک مطلع شویم. اما برنامه های مسیریابی خوب و زیادی وجود دارند که در نرم افزار گوگل پلی یافت می شوند. اکنون به معرفی بهترین برنامه های مسیریابی اندروید میپردازیم:

۱) Google Maps (سرویس نقشه گوگل)

برنامه های مسیریابی اندروید

این برنامه بهترین انتخاب شماست! بدون شک، این برنامه بهترین برنامه های مسیریابی اندروید است. گوگل اخیرا قابلیت دانلود آفلاین مکان را به این برنامه اضافه کرده که استفاده از این قابلیت زمانی که قصد رفتن به منطقه ای دارید که دارای سرعت اینترنت پایینی است، مناسب می باشد.  این قابلیت زمانی به کار می آید که به حومه شهر برویم. گوگل معمولا برنامه نقشه خود را به صورت منظم و با ارایه امکانات گسترده بروز رسانی می کند.

نقاط مثبت :

۱) اطلاعات وسیع و دقیق

۲) مناسب جهت استفاده در هر مکان در سراسر جهان

۳) نمایش مسیرهای دوچرخه سواری

نقاط منفی :

نقشه های آفلاین پس از ۱۵ روز حذف می شوند

۲) برنامه Waze

برنامه های مسیریابی اندروید

این برنامه بر جزییات ترافیکی مسیرها تمرکز دارد. شما می توانید تصادفات، ترافیک و حوادث مشابه در راه را در این برنامه ببینید. دوستانتان می توانند به مکانی که شما هستید سفر کنند و از اطلاعات شما استفاده کنند.علاوه براین، این برنامه می تواند تجربیات دیگران را به شما گزارش دهد. شاید کار با برنامه Waze پیچیده بنظر برسد اما اگر به درستی از آن استفاده کنید می توانید از ترافیک دور بمانید.

نقاط مثبت :

۱) رانندگی کوتاهتر

۲) اطلاعات جامع ترافیکی

۳) اشتراک اطلاعات ترافیکی مکان با دوستانتان

نقاط منفی :

۱) عدم وجود نقشه های آفلاین

۲) عدم وجود جزئیات مکان ها

۳) برنامه Here WeGo

برنامه های مسیریابی اندروید

این برنامه یکی از ساده ترین برنامه های مسیریابی برای اندروید است. اخیرا برنامه Here Maps به این نام یعنی Here WeGo تغییر نام یافته است. این برنامه مناسب برای استفاده آفلاین است و علاوه بر این، به شما اجازه می دهد کل نقشه کشور را دانلود کنید. برخلاف گوگل مپس، زمان انقضا برای نقشه های آفلاین ارایه نمی کند. همچنین گزینه ای برای جستجوی اماکن نزدیک در این برنامه وجود دارد و اطلاعاتی راجب مسیرهای دوچرخه سواری برای افرادی که قصد دارند با موتور یا دوچرخه سفر کنند، در اختیارشان قرار می دهد. آپدیت جدید این برنامه، اطلاعاتی مثل کرایه تاکسی و هزینه بلیط (محدود به مکان شما) را به شما می دهد.

نقاط مثبت :

بهترین برنامه جهت استفاده آفلاین

نقاط منفی :

رابط کاربری میتوانست بهتر باشد

۴) برنامه Sygic

برنامه های مسیریابی اندروید

پس از نصب، برنامه از شما میخواهد که محل نصب داده ها را انتخاب کنید (حافظه ی SD یا حافظه داخلی). پس از اجرا، شما باید نقشه کل کشور را نصب کنید (برای استفاده آنلاین) در غیر اینصورت، نمی توانید از برنامه Sygic استفاده کنید. این برنامه از نقشه های مسیریابی ۳D TomTom بهره میگیرد که تجربه کاربری بهتری را دربر می گیرد. همچنین قابلیت مسیریابی برروی شیشه جلوی اتومبیل را درشب فراهم می کند.

نقاط مثبت :

۱) سریع

۲) کاربر پسند

نقاط منفی :

۱) در کشور های خاصی کار می کند (در همه کشور ها قابل اجرا نمی باشد)

۲) اگر نقشه کل منطقه را دانلود نکرده باشید، برنامه اجرا نخواهد شد

۵) برنامه MAPS.ME

برنامه های مسیریابی اندروید

برنامهی موثر مسیریابی اطلاعات دقیقی را ارائه میدهد. قابلیتی را دراختیار می گذارد که توسط آن میتوان نقشه را بطور مستقیم از MAPS.ME ویرایش کرد. شما می توانید یک خروجی( از مکان هایی که مشخص کردید) در زمان های دیگری بگیرید. اخیرا در این برنامه گزینه ای اضافه شده است که سفر به المپیک ریو ۲۰۱۶ را پشتیبانی می کند و توسط آن می توان اطلاعات لازم برای سفر به المپیک را بدست آورد اطلاعاتی مانند سالن ها و استادیوم های المپیک، اخبار و مطبوعات و حواشی المپیک. این برنامه رابط کاربری روانی دارد به طوریکه حتی در گوشی های قدیمی و با سرعت پایین اینترنت نیز کار می کند.

نقاط مثبت :

رابط کاربری سریع و روان

نقاط منفی :

فقدان جزئیات نقشه (در سراسر جهان)

۶) برنامه MapFactor

برنامه های مسیریابی اندروید

برنامه MapFactor برنامه مسیریابی محبوب با رابط کاربری منسوخ است و برای مواقعی که می خواهید مسیری را با نشان دادن پیچ و خم هایش طی کنید مناسب است. همچنین گزینه ای را در اختیار شما قرار می دهد که از طریق پرداخت درون برنامه ای می توانید از نقشه های مسیریابی TomTom استفاده کنید.

نقاط مثبت :

سریع و سبک

نقاط منفی :

رابط کاربری قدیمی

۷) برنامه Polaris Navigation

برنامه های مسیریابی اندروید

این برنامه از Cycle Route Maps ،Google Maps، OpenStreetMap و MapQuest Maps بهره می گیرد تا تمام امکانات ضروری آنها را بصورت یک جا در اختیار کاربر قرار دهد. این برنامه گزینه ای برای ضبط مسیر در اختیار میگذارد این قابلیت کمک میکند مسیرهایی که مسافرت کردید به همراه داشته باشید.

این برنامه اطلاعات مهمی مانند شمال مغناطیسی، شمال واقعی، ارتفاع از سطح دریا و طول و عرض جغرافیایی را در اختیار قرار می دهد. همچنین دارای قطب نماست که میتواند برای جهت یابی مورد استفاده قرار گیرد.همچنین حاوی تبلیغات درون برنامه ای میباشد. شما میتوانید این برنامه را به نسخه حرفه ای ارتقا دهید(۱۰ دلار و دارای هدایتگر و مسیریاب GPS Waypoints) که ویزگی ها و امکانات بیشتر، بدون تبلیغات درون برنامه ای ارائه می دهد.

نقاط مثبت :

سریع و سبک

نقاط منفی :

۱) رابط کاربری میتوانست بهتر باشد

۲) پولی بودن حالت پرو(حرفه ای)

۸) برنامه Maps & Navigation – OsmAnd

برنامه های مسیریابی اندروید

OsmAnd برنامه مسیریابی رایگان میباشد که از اطلاعات برنامه ی OpenStreetMap  استفاده میکند. در حالت آفلاین است و میتواند به حالات شب و روزسوییچ کند. ویژگی جالب توجه این است که شما میتوانید اطلاعاتی راجع به پیاده روها نیز در اختیار داشته باشید.

نقاط مثبت :

۱) اطلاعات پیاده روها

۲) ضبط مسیرهای مسافرت

نقاط منفی :

کم بودن اطلاعات وجزییات در سراسر جهان

این چند مورد چند تا از بهترین برنامه های مسیریابی بودند که در اختیار شما قرار دادیم. آیا به نظر شما برنامه ای را از قلم انداخته ایم؟ آیا هرکدام از موارد بالا میتوانند در آینده جایگزین گوگل مپس شوند؟ نظرات خود را بیان کنید.

Leave a Reply