Skip to main content

آماده کردن کامپیوتر خود برای ویندوز 10

ویندوز ۱۰ در تاریخ ۱۰ جولای(۷ مرداد) وارد بازار می شود.آپدیت ویندوز ۱۰ برای کاربران ویندوز۷,ویندوز۸ و ویندوز ۸٫۱ به مدت یکسال رایگان می باشد.

علاوه بر بهبود طراحی ظاهری و عملکرد بهتر ، ویندوز ۱۰ دکمه start را نیز دوباره در محیط جدیدش افزوده است.همچنین دستیار صدای Cortana ، مرورگر وب edge (جایگزین اینترنت اکسپلورر) ، گیم استریمینگ ایکس باکس (Xbox game streaming) و بیشتر..

قبل از اینکه بلافاصله ویندوز ۱۰ را نصب کنید ، شما باید چندلحظه وقت بگذارید و کامپیوتر خود را آماده کنید و مطمئن شوید مراحل بروزرسانی به ویندوز ۱۰ بدون دردسری انجام میشود.

این مقاله قدم به قدم شما را راهنمایی می کند تا بدون مشکلی کامپیوتر خود را به ویندوز ۱۰ بروزرسانی کنید و از اطلاعات شخصی تان بکاپ داشته باشید.

آیا کامپیوتر شما از ویندوز ۱۰ پشتیبانی میکند؟

به احتمال زیاد پاسخ به این سوال بله می باشد.ویندوز ۱۰ ،همان میزان که ویندوز ۷ به مشخصات سخت افزاری  نیاز داشت ، نیاز دارد.

پردازش : ۱GHz CPU یا سریعتر
رم: ۱GB (32-bit) یا ۲GB (64-bit)
فضای دیسک : ۱۶GB (32-bit) یا ۲۰GB (64-bit)
گرافیک : DirectX 9-capable video card با  WDDM driver

ایجاد فضای خالی برای نصب ویندوز۱۰

شما حداقل ۱۶ گیگ فضای خالی برای نصب ویندوز ۱۰ نیاز دارید.برای اینکه از مقدار فضای خالی کامپیوتر خود مطلع شوید به فولدر ” my computer” رفته ، و روی آن راست کلیک کنید و گزینه “Properties ” را انتخاب کنید.

با کلیک بر روی گزینه “Disk Cleanup” میتوانید فضای بیشتری ایجاد کنید.با این روش فضای زیادی ایجاد نمیشود.وشما احتمالا باید چندتا از برنامه هایی که دیگر استفاده نمی کنید را باید پاک کنید.

برای غیر فعال کردن برنامه های ویندوز۸ ، به منوی start رفته و بر روی برنامه  که می خواهید حذف کنید، کلیک راست کنید و بر گزینه غیرفعال (Uninstall) کلیک کنید.شما همچنین برنامه هارا از قسمت کنترل پنل می توانید جستجو کرده  و غیرفعال کنید.

منبع مقاله : www.cnet.com

Leave a Reply