Skip to main content

هک شدن واتس اپ و تلگرام

بدون شک با واژه ی هک شدن آشنایی دارید و هک شدن می تواند در دنیای دیجیتالی برای کاربران مشکل ایجاد نماید و اطلاعات سری و شخصی کاربر فاش شود.

هک شدن منحصر به سایت ها و کامپیوترها نمی شود و از طریق اپلیکیشن های مورد استفاده ما در گوشی های هوشمند وتبلت ها نیز می تواند انجام شود. شاید برای شما غیر قابل قبول باشد که کسی بتواند حساب تلگرام و یا واتس اپ شما را هک کند و نظریه شما این باشد که این اپلیکیشن ها آنقدر با دقت طراحی شده اند که امکان هک کردن آن صفر می باشد. اما به هر حال با تمام تلاش های توسعه دهندگان این نرم افزار ها، هنوز هم  راه حل هایی برای هک کردن حساب تلگرام و واتس اپ وجود دارد که توسعه دهندگان این نرم افزار ها از آن ها بی خبرند.

اخیرا وب سایت معروف چک پوینت (Chechpoint) اعلام کرده است که روشی برای هک دو اپلیکیشن معروف واتس اپ و تلگرام پیدا کرده است و فقط با فرستادن یک عکس آلوده می توان اطلاعات کاربر را به دست آورد و به دستگاه کاربر دسترسی داشت و از تمام پیام ها وعکس ها نیز مطلع شد و حتی می توان آنها را با دیگران نیز به اشتراک گذاشت.

البته این شرکت اعلام کرده است که حدود یک هفته پیش این ضعف را به توسعه دهندگان شرکت های تلگرام و واتس اپ خبر داده است و هر دوی این شرکت ها بدنبال رفع این نقطه نفوذ می باشند.

در واتس اپ اگر کاربر عکس آلوده ای را دانلود کند و باز کند بدون نیاز به هیچ عملی هکر می تواند به تمامی اطلاعات گوشی دسترسی داشته باشد ولی در تلگرام به این سادگی نیست و باید یک فایل خاص مثل عکس یا ویدئو آلوده در یک صفحه مجزا از مرورگر کروم باز شود تا از طریق این صفحه به اطلاعات کاربر دسترسی پیدا شود.

البته واتس اپ سریعا بعد اطلاع از این موضوع آپدیت جدیدی را ارائه کرده است و اعلام کرده که ما همیشه سعی می کنیم واتس اپ را ایمن نگه داریم تا اطلاعات کاربران ما نیز در خطر نباشند.

در دنیای ارتباطات امروزه شاید بهتر باشد اطلاعات سری عکس های کمتری را در گوشی های هوشمند خود ذخیره نماییم.

Leave a Reply