Skip to main content

به نظر می رسد که سری نوت سامسونگ پایه ی ثابت نوآوری های این شرکت کره ای می باشد. شایعات فراوانی مبنی بر اینکه Galaxy Note 6 یک لپتاپ هیبریدی خواهد بود وجود داشت. اکنون شایعه ای جدید پخش شده است که می گوید Galaxy Note 6 با نام Note 7 و دارای خمیدگی هایی در طراحی خواهد بود. در این خبر به هر آنچه که راجع به فبلت نوت ۶ می دانیم از قیمت و تاریخ انتشار و مشخصاتی که تا کنون از شایعات گوناگون به دستمان رسیده بازگو خواهیم کرد.

تاریخ انتشار Samsung Galaxy Note 6

شایعات جدید حاکی از این است که احتمال دارد نوت ۶ با نام نوت ۷ معرفی شود و سامسونگ به طور کلی نام نوت ۶ را از قلم انداخته و فبلت جدیدش را با یک پله جهش در نام عرضه کند. این فقط یک جهش در اعداد است و گوشی همان گوشی خواهد بود.

این تغییر نام می تواند سامسونگ را در رقابت با اپل یاری کند. اپل در اواخر امسال گوشی iPhone 7 و iPhone 7 plus را رونمایی خواهد کرد و یک Galaxy Note 7 بهتر از یک Galaxy Note 6 می تواند در این رقابت شرکت کند ، حداقل از لحاظ نام و برندینگ. این همسان کردن نام ها برای رقابت با اپل می تواند به نفع سامسونگ باشد.

گزارشات خبرنگارانی از سایت TechRadar و Forbes در نشست خود با منبع نامعلومی از سامسونگ بر این موضوع توافق دارند که Galaxy Note 6 در ماه آگوست امسال یعنی ۲۰۱۶ عرضه خواهد شد و گزارشی از ایوان بلستر که معمولا گفته هایش درست از آب در می آید بر این موضوع اشاره دارد که Galaxy Note 6 در ۱۵ آگوست (مطابق با ۲۵ مرداد سال ۹۵ ) در انگلستان به طور رسمی عرضه خواهد شد .

برخی هم ادعا می کنند که سامسونگ در مناطق مختلف بطور همزمان فبلت نوت ۶ را عرضه خواهد کرد.

طراحی و ظاهر Galaxy Note 6

داک لپتاپ

سایت Patently Mobile تصاویری از ایده های سامسونگ در طراحی نوت ۶ را به نمایش گذاشته است که نشان می دهند نوت ۶ می تواند داخل یک لپتاپ قرار گرفته و به عنوان بخشی از آن فعالیت کند . این طرح کمی آشنا به نظر می رسد چرا که Asus چند سال پیش چنین گوشی هایی عرضه کرده بود که داخل تبلت قرار می گرفتند. در پتنت سامسونگ بنظر می رسد که Galaxy Note 6 با قرار گرفتن در داک (جایگاه) خود درون لپتاپ از سیستم عامل اندرویدی به ویندوز تبدیل می شود که اگر حقیقت داشته باشد قدم بزرگی برای سامسونگ محسوب می شود.

داک Galaxy Note 6 و سیستم عامل ویندوز

شایعه ی دیگری از Tech Times بدون هیچ منبعی اذعان دارد که فبلت Galaxy Note 6 دارای ۸ گیگابایت حافظه رم و پردازنده ی ۱۶ هسته ای می باشد که باور این مساله سخت بوده و با توجه به شرایط فعلی چنین امری دور از انتظار است. چرا که سامسونگ هنوز در صدد استفاده از رم های ۶ گیگابایتی خود می باشد.

قلم S Pen

پتنت دیگری از Patently Mobile منتشر شده است و حاکی اینست که قلم استایلوس s pen میتواند تا نیمه بیرون بیاید و بعد به پشت Note 6 خم شده و نقش تکیه گاه را داشته باشد. همانطور که از تصاویر پیداست به دو حالت می توان این کار را انجام داد.

صفحه نمایش خمیده

طبق شایعه ای از gsmhelpdesk.nl سامسونگ روی دو مدل Galaxy Note 6 کار میکند ؛ یکی با صفحه نمایش خمیده و دیگری با صفحه نمایش تخت که قطر هردو ۵٫۸ اینچ می باشد و هردو مدل رزولوشن QHD و باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری دارند.

مشخصات احتمالی Galaxy Note 6

شایعات زیادی در مورد مشخصات این گوشی مطرح شده است که در اینجا به یک جمع بندی ازین شایعات اکتفا می کنیم.

همانطور که پیشتر گفته شد صفحه نمایش نوت ۶ ۵٫۸ اینچی بوده و از تکنولوژی AMOLED می باشد که از زمان S2 به بعد استفاده نشده است. حافظه رم آن احتمالا ۳ یا ۴ گیگابایت خواهد بود هرچند که شایعات مکرری از ۶ گیگابایتی خبر می دهند.

گفته می شود که نوت ۶ دارای حسگر فشارسنج می باشد ولی در مورد نوت ۴ و ۵ هم چنین شایعاتی وجود داشت.

طبق گزارشی از SamMobile ، پردازنده گوشی یک نسخه سفارشی پیشرفته از کوالکوم با مدل SnapDragon 823 است که اگر درست باشد شاهد پیشرفتی درزمینه پردازنده نسبت به Exynos 7420 نوت ۵ خواهیم بود.

با وجود اینکه نوت ۵ دو مدل ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی داشت ، شایعه ای جدید خبر می دهد که Galaxy Note 6 فقط یک مدل ۶۴ با حافظه داخلی گیگابایتی دارد. هم چنین طبق این شاایعه دوربین اصلی گوشی ۲۵ مگاپیکسل است که رقم بالایی است و کمی عجیب است.

SamMobile می گوید که نوت ۶ اولین گوشی سامسونگ است که دارای پورت USB Type-C خواهد بود.

نوت 6 سامسونگ

قیمت Galaxy Note 6

اگر پتنتی که در مورد هیبریدی بودن نوت ۶ به عنوان لپتاپ درست باشد و دارای قدرتی برای استفاده به جای لپتاپ باشد نباید قیمت ۸۵۰ دلاری (دلار آمریکا) این گوشی غیر منتظره جلوه کند و نوت ۶ هم از دیگر فبلت های سری نوت سامسونگ در این زمینه پیروی می کند.

منبع : Androidpit

Leave a Reply