Skip to main content

در ادامه مباحث قبلی در حضوت سایت های تجاری و فروشگاهی و روش نوشتن يک تبليغ گيرا براى سايت

بصورت حرفه ای بررسی می نماییم که چگونه يك مشتري جنس مورد نظر خود را شناسايي و رديابي ميكند، و احتمالا پيشنهادات خوبي را براي فروش بر روي صفحه وب ارائه ميدهد؟ اين مبارزه طلبي طراحي صفحات تجاري وب ميباشد.

طراحي سايتهاي تجاری و صنعتي 

بيشترين توليد كنندگان صنعتي با جديت به سمت مشتريانشان جهت گيري كرده و صفحات طراحي شده براي كمپانيهاي صنعتي، ميبايست تعصبات مشتري گرايانه قوي داشته باشند.

گرايش به مشتري در روشي كه سایتهای تجاری و صنعتي، مشتري را چه از لحاظ تصويري و چه از لحاظ تعاملي درگير ميكنند، ديده ميشود. سایتهای تجاری و صنعتي غالبا معموليتر از صفحات ديگر به نظر ميدهند.

سایتهای تجاری و صنعتي در كل داراي سه عنصر ميباشند

خصوصيات محصول در طراحي سايتهاي تجاری و صنعتي  :

هر مشتري ميبايست بتواند يك محصول خاص را از ميان مجموعه اي از محصولات مشخص كند. اين كار ميتواند به صورت تصويري، با استفاده از يك ليست انتخابي يا با استفاده از يك برنامه جستجو انجام شود.

مشخصات محصول در طراحي سايتهاي تجاری و صنعتي:
بيشتر محصولات صنعتي همراه با اطلاعاتي عرضه ميشوند كه صفحه مشخصات ناميده ميشود يك صفحه مشخصات تركيبي از متن، تصوير و توصيفاتي در مورد كارايي محصول در يك ورق كاغذ ميباشد. خصوصيات كارايي يا تصوير توصيف كننده ساختار كالا، اغلب عامل فروش يك محصول ميباشند.

البته با توجه به قابليتهاي وب، ايجاد صفحه مشخصات كالا در وب به روش سنتي، محدود كننده به نظر ميرسد. مشخصات كارايي كالا ميتواند به صورت سه بعدي و همراه با حركت ايجاد شود، همچنين خود محصول در حال انجام عمل، قابل نمايش باشد.

ارتباط با مشتري در طراحي سايتهاي تجاری و صنعتي:

‏‏‏كارتهاي جالبي را كه در آنها از شما سئوال ميشود «آيا مايليد كه نمايندگي سرويسهاي مشتري در مورد كالايي خاص با شما تماس بگيرد؟» را بخاطر بياوريد. با استفاده از وب سئوالات تقريبا پس از پرسيده شدن جواب داده خواهند شد.

طراحي صفحات خرده فروشي  در طراحي سايتهاي تجاری و صنعتي

صفحات خرده فروشي كاملا با صفحات صنعتي متفاوت است چرا كه در مورد محصولات خرده فروشي، انتقال اطلاعات تكنيكي چندان مورد توجه نميباشد. بهر حال چيزي كه در اين نوع صفحات داراي اهميت بسيار است، تطابق تصاوير با اصل ميباشد.
در اين نوع طراحي بايد مسائل زير را در نظر گرفت:

خصوصيات تصويري و سازماني فروشندگي خرده فروشيهاي موفق چيست؟

اجزا ساختاري خرده فروشي چيست؟

از چه خصوصيات وب ميتوان به گونه اي موثر در طراحي صفحات خرده فروشي سود جست؟

Leave a Reply