Skip to main content

رفع مشکل برنامه ها بعد از آپدیت سیستم عامل اندروید

نسخه ۷ سیستم عامل اندروید در حال گسترش در میان گوشی های اندرویدی می باشد و مخاطبان بسیاری را به سوی خود جلب کرده است. هر چند سیستم عامل اندروید یکی از محبوب ترین ها در عین سادگی و زیبایی می باشد ولی همچون دیگر سیستم عامل ها دارای باگها و ایراداتی می باشد که خوشبختانه این ایرادات بسادگی توسط خود کاربر قابل حل می باشند. در ادامه نحوه حل یکی از این ایرادات سیستم عامل را که ممکن است برای بسیاری از کاربران پیش آمده باشد بیان می کنیم. شاید شما هم جزو افرادی باشید که مشکل نصب نشدن و یا خطای نصب برنامه ها و بازی ها بعد از آپدیت کردن سیستم عامل اندرویدی خود روبرو شده اید. در واقع یکی از مشکلات رایجی که پس از بروز رسانی سیستم عامل اندروید پدیدار می شود مشکل اجرا نشدن برنامه ها از طریق آیکون میانبر هوم اسکرین می باشد. در ادامه نحوه رفع مشکل برنامه ها پس از آپدیت سیستم عامل اندروید را به شما آموزش خواهیم داد.

 

 آیکون میانبر برنامه را از هوم اسکرین حذف و دوباره اضافه کنید.

به محض روبرو شدن با خطای نصب برنامه در هوم اسکرین ابتدا آیکون را حذف کنید. برای حذف آیکون میانبر از هوم اسکرین انگشت خود را برای چند لحظه روی آیکون نگه داشته و با پدیدار شدن گزینه Remove  یا Delete  آیکون را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که گزینه Unistall  را انتخاب ننمایید. پس از حذف آیکون به منوی برنامه ها یا همان اپلیکیشن دراور رفته و برنامه مورد نظر را دوباره به هوم اسکرین خود اضافه کنید.

با این کار به احتمال زیاد مشکل خطای نصب برنامه بعد از آپدیت سیستم عامل به همین سادگی برای شما حل خواهد شد.

 

گوشی و یا تبلت خود را ریستارت کنید.

روش دوم که توصیه می کنیم ریستارت کردن گوشی می باشد. در بسیاری از موارد دیده شده که مشکل اجرا نشدن برنامه ها با یک ریستارت ساده قابل حل می باشد.

 

کش (حافظه) گوشی خود را پاکسازی کنید.

اگر هیچ کدام از موارد بالا جواب نداد، در نهایت حافظه گوشی یا تبلت خود را پاکسازی کنید. متاسفانه بسیاری از گوشی های اندرویدی این قابلیت را پشتیبانی نمی کنند که در این صورت می توانید از برنامه های CCleaner  و یا App cache cleaner  استفاده کنید.

نحوه پاک کردن کش گوشی در سیستم عامل اندروید

برنامه مورد نظر را پاک کنید و دوباره نصب نمایید.

آخرین راه حل پیشنهادی در صورتی که تمامی راه حلهای پیشین کار ساز نباشد پاک کردن برنامه و نصب دوباره آن می باشد.

Leave a Reply