Skip to main content

افزایش درآمد کسب و کار با طراحی وب سایت ریسپانسیو

امروزه طراحی وب سایت ریسپانسیو کم و بیش یک استاندارد جدید در نحوه طراحی وب سایت های مدرن است. این ویژگی باعث میشود که محتوای صفحه وب جهت مطابقت و هماهنگی با هر سایز صفحه نمایش به طور خودکار تنظیم گردد همچنین وب سایت ها را در دسترس طیف گسترده ای از دستگاه های متصل به اینترنت قرار میدهد. هنگامیکه در مورد طرح وب سایت ریسپانسیو برای شرکت ها و کسب وکارهای مختلف صحبت به میان می آید، جای هیچ شکی باقی نمی ماند. طرح وب سایت ریسپانسیو یک معیار جدید ضروری است و اگر کسب و کار شما آن را رعایت نکند، بخش بزرگی از مخاطبان خود را از دست داده و از رقبا عقب میماند.
آمارهای بسیاری گواه درستی این موضوع است. با توجه به محبوب ترین موتور جستجوی جهان “گوگل” شواهدی وجود دارد که بی هیچ شک و تردیدی غیرقابل انکار است. “در ده کشور برتر جهان از جمله ژاپن و آمریکا اکثر جستجوهای گوگل در تلفن های همراه انجام میگیرد.” این ادعا به اندازه کافی برای متقاعدسازی کسب و کارها تاثیرگذار و قدرتمند است. ولی علاوه بر گوگل آمارهای متعددی در مورد مزایای طرح ریسپانسیو وجود دارد.
در یک بررسی در مورد موبایل فرندلی، گوگل به این نتیجه دست یافت که 48 درصد از بازدیدکنندگان وب سایت این احساس را دارند که اگر یک کسب و کار کاربری موبایل را نادیده میگیرد، در واقع آنها را نادیده گرفته است. این موضوع برای یک کسب وکاراصلا خوشایند نخواهد بود. همچنین در این بررسی مشخص شد که برای مشتریان تجربه مسیریابی نسخه دسکتاپ یک وب سایت در تلفن همراه بسیار خسته کننده است. حال این سوال پیش می آید که یک کسب و کار تا چه حد میتواند از یک بازدید کننده ناراضی کسب درآمد کند؟! در یک گزارش در مورد تجربه کاربر، 62 درصد از شرکت ها هنگامیکه وب سایتشان را با طراحی وب ریسپانسیو موبایل فرندلی کرده اند، شاهد افزایش فروش چشمگیری بوده اند.
Tink Tank Photo یک افزایش 188 درصدی در افزایش فروش خود به دلیل طراحی ریسپانسیو وب سایت خود گزارش داد. تعداد فروش های صورت گرفته در دستگاه های موبایل در واقع بسیار فراتر از بازدیدکنندگان وب سایت دسکتاپ بود.
با توجه به Aberdeen Group یک شرکت آمریکایی تکنولوژی و خدمات، میزان تبدیل تنها عاملی نیست که تحت تاثیر طرح ریسپانسیو افزایش میابد، شناخت و آگاهی از برند از عمده مزایای دیگر این طرح است. در این شرکت علاوه بر افزایش 8 درصدی نرخ تبدیل، آگاهی از برند نیز 30 درصد افزایش یافت.
هیچ مخاطبی تمایل به تغییر سایز، بزرگنمایی یا مرور صفحات سردرگم کننده برای یافتن اطلاعات مورد نیازش ندارد. یک وب سایت ریسپانسیو موبایل فرندلی یک برد دوطرفه برای کسب و کار و مخاطبان دارد. همانگونه که میتوان از آمارهای انجام شده دید، یک وب سایت به خوبی طراحی شده راه را برای فروش بیشتر بسیار هموار میکند. از اینرو جای تعجب نیست که چرا گوگل عامل موبایل فرندلی بودن را به عنوان یکی از عوامل اصلی و مهم تاثیرگذار در رنکینگ وب سایت ها در نظر میگیرد.

Leave a Reply