Skip to main content

نکات استفاده از آنتی ویروس ها در کامپیوترهای شخصی

نرم افزار آنتی ویروس یک ابزار ضروری است که برای حفظ ایمنی ویندوزتان باید بر روی آن پیکربندی گردد. برنامه های مخرب تهدیدی جدی برای اطلاعات و سیستم کامپیوتر هستند که در سال های اخیر با افزایش دسترسی آسان به اینترنت در سراسر جهان این تهدید به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته است. همه ما سالانه شاهد گزارش های متعددی مبنی بر حمله به حساب های کاربری افراد مختلف توسط هکرها و دزدیده شدن اطلاعات حساس و شخصی این افراد هستیم. پیش از اینکه این اتفاق برای شما نیز روی دهد، لازم است که نکات پیش رو را در جلوگیری از هرگونه حمله ویروسی به خاطر بسپارید:

– مناسبترین گزینه را بیابید.

تعداد زیادی از آنتی ویروس های مختلف در بازار وجود دارد. برخی از آنها رایگان هستند ولی اکثرشان مستلزم پرداخت هزینه میباشند. آگاهی از اینکه کدام آنتی ویروس مناسب شماست بسیار حائز اهمیت است. اگر فعالیت اینترنتی بیش از حدی ندارید میتوانید از نمونه های رایگان آنتی ویروس استفاده کنید که توسط اپلیکیشن های AV ارائه میشوند. ولی در این صورت ریسک نصب یک بدافزار را هنگام استفاده از CD یا USB میپذیرید. از طرفی اگر استفاده زیادی از اینترنت دارید استفاده از نسخه های پولی توصیه میشود.

– به روزرسانی های منظم انجام دهید.

این مورد یک عامل اصلی در تعیین ایمنی ویندوز شما است. برنامه های جدیدی وجود دارد که به صورت روزانه توسعه میابند و میتوانند اطلاعات شما را تهدید کنند. نرم افزار آنتی ویروسی که نصب میکنید، در صورت عدم به روزرسانی نخواهد نتوانست مانع راه اکثر این تهدیدات شود. گاهی اوقات پیش می آید که نصب به روزرسانی را انجام ندهیم چراکه برخی از آنها سرعت سیستم ما را پایین می آورند. ولی با این وجود بازهم به روزرسانی منظم توصیه میشود. همچنین اسکن کامپیوتر خود را بعد از نصب به روزرسانی فراموش نکنید.

– امنیت اینترنت

اینترنت فضایی مملو از تهدیدات مختلف است. این تهدیدات میتواند هنگام دانلود بازی های ساده اینترنتی وارد کامپیوتر شما شود. همه ما هر روزه ایمیل ها و لینک های متعددی برای دانلود و مشاهده اطلاعات مورد نیاز خود یا تبلیغات دریافت میکنیم. ولی آیا دانلود تمام این ورودی ها کار صحیحی است؟ با یک کلیک ساده امکان دارد یک بدافزار را در کامپیوتر خود نصب کرده و اطلاعات به خطر بیافتند. همیشه توصیه میشود که به طور منظم پسوردهای خود به ویژه پسوردهای مرتبط با حساب های بانکی و ایمیل های شخصی را تغییر دهیم. در این پسوردها باید از ارقام و ترتیب حروف و اعداد دشوای استفاده کرد تا دستیابی هکرها هرچه مشکلتر گردد.

Leave a Reply