Skip to main content

برندینگ یا طراحی لوگو

برای اینكه بتوانيم صادرات را در بازارهای بين المللی و منطقه ای مدیریت كنيم، گریزی از برندسازی نداریم. به عبارت دیگر برندسازی می تواند ابزارهای دیگر از جمله مدیریت كيفيت، لجستيک و … را در دل خود تجمیع كند تا بتوان یک برند را سالم، با كيفيت و هویتی مناسب خلق، محافظت و مدیریت كرد.

۱. تبلیغات منحصر به فرد، از تفکری غیر منطقی، واگرا، جنبی یا چارچوپ ناپذیر برخاسته است که تاثیر یک کانسپت منسجم نیز به عنوان یک ایده واحد و روح یکپارچه در طول فرآیند دیزاین یک اثر تبلیغاتی با ایده پردازی خلاقانه و روایی در به یاد ماندنی تر شدن پیام در ذهن مخاطب، انکار ناپذیر است.

۲. نقش طراحی گرافیک تبلیغاتی به عنوان عامل موثر در ارتقای سطح کیفی ایده پردازی در آثار تبلیغاتی دنیا و البته در کشورمان ایران حایز اهمیت است.

۳. ادبیات و شعر فارسی و ضرب المثل ها نیز که نمونه ی کد گذاری شده جملات هستند، با توجه به فرهنگ ایران می توانند حمایت گر و پشتوانه ی خوبی در ایده پردازی گرافیک تبلیغاتی ایران باشند.

۳. تفکر خلاق می تواند در روند ایده پردازی و اجرای طراحی گرافیکی یک اثر تبلیغاتی، نقش موثری ایفا کند.

۴. بی شک در کنار صدها اثر و نمونه ی موفق موجود در دنیا، با نگاهی برآثاری که در این زمینه خلق شده است، تنها وجود نمونه های محدود موفق در داخل کشور، برای هنر گرافیک تبلیغاتی ایران نمی تواند نشانه خوبی باشد و لزوم توجه به اهمیت بیشتر در زمینه تبلیغات در مراکز آموزش عالی هنر و امید توجه بیشتر به مقوله ی ایده پردازی در خلق اثر هنری چه درحوزه ی تبلیغات و چه دیگر حوزه های طراحی گرافیک، انتظار می رود.

فرآیند خلق کانسپت

برندینگ یا طراحی لوگو

فرآیند خلق کانسپت همیشه با دو مورد آغاز میشود:

۱. پرسیدن سوال از مشتری

۲. تحقیق در بازار

هنگام صحبت کردن با سفارش دهنده، همیشه به کلماتی که برای توصیف کسب و کار خود و مشتریانشان استفاده می کنند، دقت کنید. اگر به عنوان طراح گرافیک، به طور مستقیم از آنها در خواست کنید، آنها همیشه این کلمات را به شما نخواهند داد، اما راه های دیگری برای دریافت اطلاعات از آنها وجود دارد.

یک طراح گرافیک باید متفکری باشد که بتواند تعادل ظریف خلاقیت و منطق را در عملکرد حرفه ای خود حفظ نماید. طراحی تبلیغات دیگر امری انفرادی نیست، طراحان گرافیک در تیم ها و در تعامل با همکاران هم رشته ای خود و نیز در تعامل با متخصصان عرصه های دیگر به تولید یک اثر تبلیغاتی خلاق و کارآمد می پردازند.

از آنجا که عبارت خلاقیت ترکیبی از محتوا و اجرای هنرمندانه ی هر آگهی تبلیغاتی را در خود دارد، وظیفه خطیر طراحان تبلیغات، دیزاین و ایجاد تبلیغاتی خلاقانه است که توجه مشتری را به خود جلب کرده، پیام را موجز و مختصر منتقل کرده و مشتری را ترغیب کند. در بین این موارد، امروزه تلاش طراحان تبلیغات بیشتر متمرکز بر جلب نظر مشتری است.

همچنین طراحان خلاق بیشتر بر این باورند که تنها روش جلب توجه مشتری، استفاده از تبلیغات بکر و کاملا متفاوت است. بنابراین قانون طلایی، “منحصر به فرد باشید” است. در این باور، خلاقیت نمی تواند قانونمند باشد و یا برنامه ریزی و ساختار مشخصی داشته باشد.

Leave a Reply