Skip to main content
مقالات

برندینگ را از کجا شروع کنم؟

By دسامبر 7, 2020مارس 27th, 2021No Comments

10 قدم اصولی برای شروع برندینگ

برندینگ چه تاثیری بر کسب و کارم دارد؟ این سوالی است که بسیاری از مدیران و صاحبان کسب و کار می پرسند…

یک برند جذاب و به یادماندنی جزو باارزش ترین دارایی های کسب و کار شماست.

بر اساس تحقیقات نلسون، شرکت جهانی تحقیقات بازاریابی، ۵۹ درصد مشتریان ترجیح میدهند محصولات جدید را از برندهای نام آشنا بخرند.

اهمیت جستجوی روش های ایجاد تمایز از طریق برندینگ، زمانی مشخص میشود که متوجه وضعیت رقابتی کسب و کار کوچک خود با برندهای قدرتمند دارای مشتریان وفادار و بودجه کلان بازاریابی می گردید.

برندینگ را از کجا شروع کنم؟

به این نکته توجه کنید:

برندینگ فراتر از طراحی لوگوی حرفه ای یا تبلیغات هدفمند است.”

شما به چیزی فراتر از این ها نیاز دارید…

پیش از توصیف صفر تا صد برندینگ، تعریفی روشن و کوتاه در مورد آن ارائه دهیم:

برند چیست؟

ساده بگوییم، درک کلی مشتریان از کسب و کار شماست که تعریف برند شما را شکل میدهد.

برندینگ را از کجا شروع کنم؟

 برندینگ را از کجا شروع کنم؟

جف بزوس، بنیانگذار آمازون، می گوید:

“برند شما همان چیزیست که افراد در مورد شما می گویند زمانی که در اتاق حضور ندارید.”

برند شما، معرف شماست!

در بازار امروز، یکپارچه سازی ابعاد مختلف ارتباطات برند و خلق تجربیات توسط آن ضروری است، شامل:

    • دکوراسیون محیط کار
    • فروش و خدمات مشتری
    • بسته بندی
    • وبسایت و تبلیغات آنلاین
    • انتشار محتوا
  • و غیره.

سوال اصلی اینست که آیا برندینگ به سادگی انجام می شود؟ در برندینگ، نمیتوان یک شبه ره صد ساله را رفت!

برندینگ (برندسازی) به طور قطع یک فرآیند زمانبر است، اما خبر خوب اینکه تلاش های شما موجب ایجاد روابط پایدار با مشتریانتان می شود.

برندینگ موجب افزایش فروش، سفارشات، تبلیغات دهان به دهان و حمایت مشتری از محصولات و خدمات شما می شود.

برند شما را، درک مشتریان از کسب و کارتان شکل می دهد.

برندینگ چیست؟

برندینگ به معنای معرفی کسب و کارتان توسط استراتژی ها و کمپین های بازاریابی با هدف خلق تصویر متمایز و ماندگار است.

اثرگذاری مثبت + تمایز = موفقیت برند

راهکارهای دیجیتال مارکتینگ نیز در بهبود تصویر برند شما بسیار موثر است، از جمله:

    • طراحی سایت
    • سئو و بازاریابی محتوایی
    • شبکه های اجتماعی
    • ایمیل مارکتینگ
    • تبلیغات اثربخش
  • تحلیل و گزارش های مستمر

تمامِ این کانال ها، اساس افزایش آگاهی از برند و توسعه آن هستند. در ادامه مقاله، هریک از موارد فوق را شرح می دهیم.

نقشه مسیر شروع برندینگ

برندینگ

 

در این بخش، مسیر برندینگ (برندسازی) اصولی را توضیح می دهیم تا بتوانید مشتریان وفادار بیشتری برای کسب و کارتان جذب کنید.

اگر سردرگم هستید و می پرسید: “برندینگ را از کجا شروع کنم؟“، گام های زیر را دنبال کنید:

گام اول: تعیین هدف برند

در پسِ هر برند موفقی، هدفی نهفته است.

برند شما نیز باید هدفمند باشد، همان هدفی که هر روز تشنه انجام آن از طریق ارائه محصولات و خدمات خود هستید.

چهار سوال اساسی برای تعیین هدف برند:

    • دلیل وجود برندتان چیست؟
    • عامل تمایز شما چیست؟
    • چه مشکلی را حل میکنید؟
  • چرا مردم برند شما را جدی بگیرند؟

سایمون سینک، متخصص در زمینه رهبری (نویسنده کتاب با چرا شروع کنید)، مدلی موثر به نام دایره طلایی را ارائه داد.

این مدل در تعیین اهداف کاری و شخصی موثر است.

برندینگ

سه بخش مدل دایره طلایی:

  • چه چیزی – محصولات و خدماتی که به مشتریان ارائه می دهید
  • چگونه – مواردی که شما را از رقبا متمایز می کنند
  • چرا – دلیل اشتیاق و حضور شما

برندینگ

سایمون سینک می گوید:

“مردم آنچه انجام می دهید را نه؛ بلکه دلیل انجام کارتان را می خرند.

به جای تجارت با تمام افراد، هدفتان تجارت با افرادی باشد که به آنچه شما باور دارید، باور داشته باشند.

مدل “دایره طلایی”، نقطه شروعی برای تعیین هدف متمایز برند شماست.

هر برند موفق هدفی برجسته دارد، برند شما نیز به همین ترتیب متمایز می شود.

گام دوم: تحقیق در مورد برندهای رقبا در صنعت مدنظر

تقلید از آنچه برندهای معروف در صنعت مدنظر شما انجام می دهند، اشتباه است. اما شناخت نقاط قوت و ضعف آنها، کمک فراوانی به شما می کند.

هدف اصلی، ایجاد تمایز و ترغیب مشتریان به انتخاب شما از میان رقباست!

همواره به این فکر کنید چگونه برندتان را در بین هزاران برند رقیب، متمایز کنید. این گام را در فرآیند برندینگ، جدی بگیرید!

ایجاد اکسل تحلیل رقبا

برندینگ

تحلیل رقبا، بخش ضروری توسعه برند شماست.

یک اکسل برای مقایسه برندهای رقیب بسازید. میتوانید از اکسل آنلاین گوگل برای این کار استفاده کنید، سپس به سوالات اساسی زیر پاسخ دهید:

  • آیا پیام برند و هویت برند رقبا در کانال های مختلف، یکپارچه است؟
  • کیفیت محصولات و خدمات رقبا چگونه است؟
  • نظرات مشتریان در کانال های مختلف در مورد رقبا چیست؟
  •  روش های بازاریابی رقبا چگونه است؟

انتخاب تنها شمار محدودی از رقبا (۲-۴ مورد) برای ایجاد اکسل مقایسه، کفایت می کند.

یکی از اهداف عمده برندینگ، ایجاد تمایز نسبت به رقبا و قانع کردن مشتریان برای خرید از شما به جای رقبا است.

گام سوم: تعیین مخاطبان هدف

شناخت مخاطب، باید اساس برندینگ شما باشد.

شما نمیتوانید انتظارات تمام افراد را برآورده کنید، اینطور نیست؟

هنگام برندسازی، به یاد داشته باشید مخاطبان شما چه کسانی هستند؟ رسالت و پیام خود را بر اساس نیاز آنها تدوین کنید.

کلید موفقیت شما، توجه دقیق به رفتارها و سبک زندگی خاص مشتریانتان است.

این قضیه را با چند مثال ساده برایتان روشن تر میکنم:

  • محدودسازی دایره مخاطبان به جای “همه مادرها” به “مادران سرپرست خانوار با شغل های تمام وقت”
  • جایگزینی عبارت “نخبگان تکنولوژی که مدیر تیمی بزرگ هستند”به جای واژه کلی “فعالان تکنولوژی”
  • جایگزینی عبارت “دانشجویان در حال اشتغال به تحصیل در خارج از کشور در طی تابستان” به جای واژه کلی “دانشجویان”
  • جایگزینی عبارت “بازنشستگانِ در جستجوی کار در یک پست اجرایی” به جای واژه کلی” افراد جویای کار”

مزیت رقابتی، زمانی ایجاد می شود که مخاطبان خود را محدود کنید.محدود کردن مخاطبان موجب ارسال پیام هایی کاملا مشخص و متناسب با مخاطبان هدف می شود

تصویر شفافی از مشتریان بالقوه خود خلق کنید، سپس هویت برند متناسب با آن را ارائه دهید

شناخت مخاطب ها

برندینگ

برندینگ (برندسازی) بر پایه درک درست خصوصیات خریدار است. موارد ضروری هنگام توصیف مشتریان ایده آل، عبارتند از:

    • سن
    • جنسیت
    • موقعیت
    • درآمد
  • تحصیلات

برای تعریف دقیق تر پرسونای برند، لازم است موارد زیر را نیز در نظر بگیرید:

    • انگیزه ها
    • اهداف
    • دردسرها
    • اینفلوئنسرها
  • برندهای مشابه

تعیین مخاطبان خدمات یا محصولاتتان روشی موثر در فرآیند برندسازی و مشخصا بازاریابی است. زیرا موجب می شود افراد مناسب، محتوای شما را ببینند، روی تبلیغاتتان کلیک کنند و غیره.

در نتیجه، تعیین مخاطبان ایده آل کسب و کارتان یک گام اولیه بسیار مهم در راستای استراتژی دیجیتال برندینگ کلی خواهد بود!

هنگام برندسازی، به یاد داشته باشید مخاطبان شما چه کسانی هستند؟ رسالت و پیام خود را بر اساس نیاز آنها تدوین کنید.

گام چهارم: تعیین رسالت برند

آیا تاکنون به رسالت برندتان فکر کرده اید؟ در واقع باید بیانیه ای شفاف از آنچه شرکت شما بیشترین اشتیاق را برای انجام آن دارد، تهیه کنید.

علاقه مندی ها،  چرایی را مشخص می کنند؛ دلیلی که هر روز به خاطر آن از خواب بیدار می شوید.

قبل از ایجاد یک برند قابل اعتماد، باید ارزش های کسب و کار خود را بدانید.

بیانیه رسالت، بیانگر دلیل حضور برند و ابعاد مختلف استراتژی برندینگ است. باید تمام موارد از لوگو گرفته تا شعار، شخصیت و صدای برند شما بازتابی از رسالت برند باشد.

هنگامی که افراد در مورد فعالیت های شما سوال می کنند، بیانیه رسالت شما باید پاسخی به سوالاتشان باشد.

از اطلاعات ارائه شده در مورد مدل دایره طلایی برای ایجاد بیانیه رسالت شفاف و موثر استفاده کنید.

رسالت برند شما چیست؟ علاقه مندی های اصلی شرکتتان را به طور دقیق مشخص کنید.

مثال موردی برندینگ: نایک

برندینگ

“همه ما شعار معروف نایک را میشناسیم:” فقط انجامش بده.

اما آیا بیانیه رسالت آن ها را نیز می دانید؟

رسالت نایک: “الهام بخشی و نوآوری برای تمام ورزشکاران جهان”

تمرکز آنها بر تمام ورزشکاران است تا با استفاده از محصولات نایک بتوانند بهترینِ خودشان باشند.

نایک با افزودن این جمله حتی فراتر از آن می رود: “در صورتی که اندامی ایده آل دارید، شما ورزشکار هستید.” مشاهده می کنید که با این جمله، طیف بسیار گسترده تری از مخاطبان را هدف قرار می دهند!

این شرکت، چنان شهرتی برای خود دست و پا کرده که میتواند دایره مخاطبان خود را به “تمام افراد” توسعه دهد.

تکنیک طلایی:
هنگام برندینگ کسب و کارتان، کوچک شروع کنید و در ابتدا تنها روی گروه محدود و مشخصی از مخاطبان تمرکز کنید.

به مرور زمان، با افزایش وفاداری مشتریان به برندتان، می توانید طیف مخاطبان خود را گسترش دهید.

هنگام برندینگ کسب و کارتان، کوچک شروع کنید و در ابتدا تنها روی گروه محدود و مشخصی از مخاطبان تمرکز کنید.

گام پنجم: برجسته کردن قابلیت ها و مزایای برند

برندهای قدرتمند با بودجه های کلان و منابع فراوان همواره در صنایع گوناگون وجود دارند.

در چنین شرایطی، با ارائه پیشنهاداتی که رقبا از آن غافل شده اند برندی موفق و ماندگار خلق کنید.

روی مزایا و قابلیت هایی تمرکز کنید که کسب و کارتان را متمایز کند.

با فرض اینکه مخاطبان هدفتان را به طور دقیق می شناسید، دلیل قدرتمندی برای انتخاب برندتان به آنها بدهید.

دلایلی را برگزینید که موجب ایجاد ارزش برای مشتریان شده و زندگی آنها را بهتر میکند؛ نه اینکه صرفا فهرستی از ویژگی ها در مورد محصولات و خدمات را نام ببرید.

در اینجا چند مثال ارائه می دهیم:

    • خدمات مشتری شفاف و معتبر
    • روش بهتر ایجاد بهره وری
    • کاهش هزینه ها با انتخاب های به صرفه تر
  • صرفه جویی در زمان انجام کارهای روزانه

مثال موردی برندینگ: اپل

برندینگ

اپل فقط یک شرکت کامپیوتری نیست؛ طراحی ساده و کاربری آسان، عامل تمایز آنهاست.

اپل همواره به مشتریان خود خاطرنشان می کند که ابعاد مختلف برند آنها از بسته بندی گرفته تا مراسم رونمایی، خلاقانه است.

آیا شعار اپل را شنیده اید؟ “متفاوت فکر کنید”. این شعار تا به امروز همچنان معتبر است.

گام ششم: خلق صدای برند منحصر به فرد

برندینگ

صدای برندتان بستگی به رسالت، مخاطبان و صنعت شما دارد.

صدای برندتان، روش برقراری ارتباط با مشتریان و واکنش به آنهاست.

انواع مختلف صدای برند:

    • حرفه ای
    • صمیمی
    • خدمت محور
    • معتبر
    • فنی
    • تبلیغاتی
    • مکالمه ای
  • آموزنده

صفت ها و امکانات نامحدودی برای ایجاد صدای برند وجود دارند.

در نهایت باید صدای برند را طوری انتخاب کنید که متمایز بوده و متناسب با مشتریان شما باشد.

اگر بتوانید صدای برند مناسب را انتخاب و استفاده کنید، شانس زیادی برای ارتباط موثر با مشتریان خواهید داشت.

این مورد به ویژه هنگام انتشار مقاله در وبلاگ یا ارسال پست در شبکه های اجتماعی اهمیت دارد. صدای یکپارچه به شناخته شدن تصویر برند در کانال های مختلف کمک می کند. فالوورها، خوانندگان و مشتریانتان انتظار صدای برند و شخصیت برند مشخصی هنگام مشاهده محتوای شما خواهند داشت.

مثال موردی برندسازی: ویرجین آمریکا

ویرجین آمریکا به ویژگی هایی همچون صمیمیت و خدمات مشتری قابل اعتماد معروف شده و صدای برند آن ها به طور پیوسته در حال تقویت برند است.

 گام هفتم: ایجاد فرصت درخشش شخصیت برند

مشتریان در جستجوی شرکت هایی با خدمات مشابه سایر شرکت ها نیستند. آنها به دنبال تجربیاتی هستند که بر اساس نیازهای خاص آنان باشد.

میخواهید بدانید چگونه کسب و کارتان را تبدیل به برند کنید؟ شخصیت برند را در تمام ابعاد فرآیند برندینگ برجسته کرده و یکپارچگی آن را در تمام ارتباطات خود با مشتری حفظ کنید.

اقدامات ساده برای حفظ یکپارچگی شخصیت برند:

    • استفاده از مکالمه در تمام ارتباطات (استفاده از “من” و “شما”)
    • داستان سرایی در مورد تجربیات واقعی
  • توصیف خلاقانه محصولات و خدمات

شخصیت برندتان را در فرآیند ایجاد تصویر برند برجسته کنید.

گام ششم: داستان سرایی و پیام برند

هنگام ایجاد برند، به طور خلاصه خود را به مشتریان معرفی کنید.

از صدای برند انتخابی خود استفاده کنید.

پیام شما باید سازگار با برندتان باشد و به طور مستمر منتشر شود.

این بخش از فرآیند توسعه برند فراتر از لوگو و شعار شما و بیانگر جنبه های کلیدی خواهد بود:

  • چه کسی هستید؟
  • چه پیشنهادی دارید؟
  • چرا مردم باید شما را جدی بگیرند؟

داستان برند فرصتی برای برقراری پیوند انسانی و احساسی مستقیم با مصرف کنندگان است.

زبانی که به کار می برید باید به سرعت توسط مشتریان درک شده و واکنش احساسی در آن ها ایجاد کند. تا میتوانید آن را ساده و روشن کنید.

مهم تر از همه: هنگام داستان سرایی، در مورد اهمیت محصولات خود به مشتری بگویید نه آنچه محصولات شما میتوانند انجام دهند!

مثال های موردی برندسازی: تامز

برندینگ

برند کفش تامز، ادراک مثبتی از برند خود ایجاد کرده است.

آنها پیام خود را به طور شفاف در بخش های اصلی سایت قرار می دهند: “بهبود زندگی افراد”. با خرید هر محصول تامز(TOMS)، نیاز یک فرد برآورده می شود.

این داستان در تمام کانال های ارتباطی با مشتریان مطرح می شود.

داستان برند فرصتی برای برقراری پیوند انسانی و احساسی مستقیم با مصرف کنندگان است.

گام نهم: طراحی لوگو و شعار برند

هنگامی که به برندینگ فکر می کنید، قبل از هر چیزی المان های بصری به ذهن می رسند.

هیجان انگیزترین بخش در فرآیند برندینگ، طراحی لوگو و شعار برای شرکتتان است. لوگوی شما همه جا حضور خواهد داشت و هویت برندتان را شکل می دهد.

بنابراین صرف زمان و هزینه برای طراحی لوگوی متمایز جهت بهبود هویت برند شما، سرمایه گذاری ارزشمندی است.

برای شروع برندینگ کسب و کار خود نیاز به کمک دارید؟ سفارش خدمات برندینگ در یک شرکت معتبر با تجربه فراوان در زمینه طراحی لوگو و هویت، تاثیر فراوانی در برجسته کردن برند شما خواهد داشت.

یک شرکت معتبر با بکارگیری تجربه و مهارت فراوان، به شما اطمینان می دهد که نشان تجاری ماندگار و حرفه ای داشته باشید.

کمک گرفتن از یک طراح لوگوی حرفه ای یا شرکت معتبر برای مشاوره برندینگ و سفارش خدمات برندینگ میتواند پیشنهاد خوبی برایتان باشد.

گام دهم: یکپارچه سازی برند با جنبه های مختلف کسب و کار

برند شما باید در تمام رسانه های دیداری، نوشتاری و شنیداری برای مشتریانتان منعکس شود.

بگذارید بیشتر شرح دهم:

  • در صورتی که مشتری وارد محل کار شما شود، تصویر برند شما باید علاوه بر محیط توسط روش ارتباط با مشتری نیز منتقل شود.
  • ردپای لوگوی شما نیز باید در تمام کارت های ویزیت، تبلیغات، بسته بندی و محصولات باشد.
  • وبسایت شما مهم ترین ابزار بازاریابی برند است. هنگام طراحی وبسایت: صدا، پیام و شخصیت برند را در محتوا بگنجانید.
  • صفحات شبکه های اجتماعی باید هماهنگ با برند شما و در راستای افزایش مشارکت مشتریان باشد.
  • ویدیو را فراموش نکنید! یوتیوب، فیسبوک، استوری های اینستاگرام و … از جمله پلتفرم های انتشار محتوا هستند که باید همراستا با صدا و شخصیت برند شما باشند.
  • برای افراد علاقه مند به پادکست می توانید از پادکست های هماهنگ با پیام، ارزش و صدای برندتان استفاده کنید.

اطمینان کسب کنید که برندتان در همه جا یکدست و هماهنگ باشد.

مثال موردی برندینگ: واربی پارکر

برندینگ

کمپانی واربی پارکر برندی منحصر به فرد توسعه داده است. بازاریابی محتوایی، فضای خرده فروشی ها و تجربه های نوآورانه ای که برای مشتریان خلق می کنند، کاملا هماهنگ با سبک زندگی مخاطبان آنهاست.

برند شما باید در هر آنچه که مشتریان می بینند منعکس شود.

طرفدار پر و پا قرص برند خودتان باشید!

هنگامی که تصمیم به شروع برندینگ گرفتید، شما (و کارکنانتان) بهترین بازاریاب های برند خواهید بود.

شما بهتر از هر کسی برندتان را می شناسید، در نتیجه توسعه برندتان به خود شما بستگی دارد.

به عنوان مثال:

  • توجه به سازگاری فرهنگی نیروی انسانی با رسالت، چشم انداز و ارزش های برند شما هنگام استخدام
  • تشویق کارکنان به هماهنگ سازی برند شخصی شان با فرآیند برندینگ کسب و کار شما
  • رساندن صدای برندتان به گوش مشتریان وفادار و تشویق آنها برای بیان دیدگاه ها و اشتراک گذاری محتوا

شما بهتر از هر کس دیگری برندتان را می شناسید، در نتیجه توسعه برندتان به خود شما بستگی دارد.

ایجاد آگاهی از برند

اکنون که گام های شروع برندینگ و ساخت برند موفق را می دانید، خلاصه ای از راهکارهای دیجیتالی ضروری برای حضور قدرتمند برندتان در فضای دیجیتال ارائه می دهیم:

1. طراحی سایت

سایت مهم ترین ابزار بازاریابی برای رشد کسب و کار شما و برندسازی آن است.

مشتریان با مراجعه به سایت شما در جستجوی اطلاعات بیشتر و در نهایت، خرید هستند. برای تبدیل کاربران به مشتریان باید در کنار رعایت اصول تجربه کاربری سایت (UX)، پیامتان را طوری ارائه دهید که بیانگر داستان برند شما باشد.

موفقیت طراحی سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد:

    • انتخاب سیستم مدیریت محتوای مناسب
    • نام مناسب دامنه و هاستینگ
    • سرعت بالا و ریسپانسیو بودن
    • محتوای باکیفیت
  • و غیره.

در این مرحله، نیاز به مشاوره یک شرکت معتبر طراحی و توسعه وبسایت خواهید داشت.
سایت، مهم ترین ابزار بازاریابی برای رشد کسب و کار شما و برندسازی آن است.

2سئو و بازاریابی محتوایی

سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو) و تولید محتوای مناسب، موجب دیده شدن برند و ارسال ترافیک هدفمند به وبسایت شما می شود.

روش های بسیاری برای قرارگیری در صدر نتایج موتورهای جستجو وجود دارد. هدف شما باید توسعه یک استراتژی جامع بر اساس فاکتورهای مهم رتبه بندی در موتورهای جستجو باشد.

نکته مهم:

استراتژی بازاریابی محتوا به شما کمک می کند ارتباط بهتری با مخاطبان داشته باشید و آنها را به سمت سفارش محصولات و خدماتتان سوق دهید.

مهم تر از همه، وبلاگ شما مبنای فعالیت های سئو و تولید محتوا خواهد بود.

نکات ضروری هنگام ایجاد وبلاگ برای برند:

  • میزان تناسب محتوا با مخاطبان شما
  • روش های افزایش بازدید محتوا در نتایج ارگانیک موتورهای جستجو
  • بهترین برنامه زمانبندی انتشار محتوا
  • برنامه ترویج محتوا

محتوای وبلاگ شما میتواند در انواع مختلف مانند اینفوگرافی، ویدیو، پادکست، مطالعات موردی، مقالات سفید و غیره باشد.

سئو و بازاریابی محتوایی از موثرترین روش های معرفی برند و افزایش ترافیک سایت با مزایای طولانی مدت هستند.

3بازاریابی شبکه های اجتماعی

بیش از ۷۴ درصدِ مشتریان امروزی، از شبکه های اجتماعی برای تصمیم گیری در مورد خرید برند استفاده می کنند!

بهترین رویکرد برند شما جهت تعامل با مشتریان در شبکه های اجتماعی چیست؟

راهکارهای شبکه های اجتماعی شامل موارد زیر است:

    • انتشار محتوای اورجینال
    • تبلیغات هدفمند
  • افزایش تعامل و فالوور

تدوین استراتژی هدفمند شبکه های اجتماعی، مسیر تعیین اهداف برای بهبود ارتباط با مشتریان را هموار می کند.

هر برند موفقی باید از طریق انتشار محتواهای مرتبط، باکیفیت و مستمر در شبکه های اجتماعی، خود را معرفی کند. هدف اصلی در شبکه های اجتماعی باید جلب اعتماد، سپس ایجاد وفاداری و در نهایت تبدیل مخاطبان به طرفداران سرسخت برند باشد.

بیش از ۷۴ درصدِ مشتریان باهوش امروزی، از شبکه های اجتماعی برای تصمیم گیری در مورد خرید برند استفاده می کنند!

4ایمیل مارکتینگ

کمپانی های معروف دنیا همواره از ایمیل به عنوان یک رسانه ارتباطی با مشتریان خود استفاده می کنند، برای تأیید صحت این موضوع کافیست نگاهی به ایمیل های دریافتی خود بیندازید!

مزایای ایمیل مارکتینگ:

    • کاربران بسیار: اکثر افراد برای ورود به اپلیکیشن ها و سایت ها حداقل یک آدرس ایمیل دارند.
  • به صرفه: هزینه ارسال ایمیل بسیار ناچیز است و در مقابل، نرخ بازگشت سرمایه بالایی دارد.

ارسال ایمیل با محتوای مناسب، در زمان مناسب و برای فرد مناسب، موجب جذب ترافیک وبسایت و افزایش تبدیل ها می شود.

نکته مهم

تمام ایمیل های ارسالی شما نباید شامل پیام فروش باشند، زیرا مشتریان مختلف دارای نیازها و شرایط مختلفی هستند.

خدمات ایمیل مارکتینگ شرکت گیتی افروز شامل:

    • جمع آوری بانک اطلاعاتی ایمیل های مشتریان شما
    • تدوین استراتژی اصولی برای ایمیل مارکتینگ
    •  تولید محتوای تبلیغاتی خلاقانه برای ایمیل
    • طراحی قالب متمایز برای دیده شدن ایمیل های ارسالی
  • طراحی لندینگ پیج برای جمع آوری بانک اطلاعاتی ایمیل ها

در صورتی که برای سفارش خدمات ایمیل مارکتینگ، به دنبال یک شرکت معتبر هستید با ما تماس بگیرید.

هزینه ایمیل مارکتینگ بسیار ناچیز است و در مقابل، نرخ بازگشت سرمایه بالایی دارد.

5.  تبلیغات اثربخش

طراحی یک کمپین تبلیغاتی موفق (تبلیغات کلیکی، تبلیغات بنری و … )، با شناخت چالش های مختلف کسب و کار امکان پذیر است.

فراموش نکنید!!!

تبلیغات همچون شمشیری دولبه است، اهمیت آن را نمیتوان نادیده گرفت اما تبلیغات غیراصولی، دزد سرمایه شماست! زیرا زمانی که تبلیغات را متوقف می کنید، مشتریان بالقوه و فروش نیز کاهش می یابد.

در صورتی که بخواهید نتایج ماندگاری بگیرید، ممکن است لازم باشد چندین نوع تبلیغات مکمل را همزمان اجرا کنید.

تحلیل دقیق کسب و کارتان، پیش نیازِ اجرای یک کمپین تبلیغاتی موفق (تبلیغات کلیکی، تبلیغات بنری و …) است.

6. تحلیل و گزارش های مستمر

احتمالا شما نیز به عنوان یک مدیر موفق کسب و کار، مشتاقید پیشرفت ماهانه و سالانه خود را ارزیابی کنید. داده ها به شما فرصت می دهند بیشترین نتیجه را از فعالیت های برندینگ و بازاریابی خود کسب کنید.

گزارشات باید بر اساس اهداف استراتژیک و شاخص های اصلی عملکرد(KPI) کسب و کار شما باشند.

جالب است بدانید ۷۵ درصد وبسایت ها از ابزارهای گزارش دهی برای ارزیابی عملکرد خود استفاده نمی کنند!

برنامه ریزی بر اساس اطلاعات دقیق، عامل تمایز کسب و کار شما خواهد بود.

قدم اول اینست که مطمئن شوید، ابزار گوگل آنالیتیکس بر روی سایت شما نصب شده است. این ابزار رایگان، اطلاعات بسیار ارزشمندی در مورد رفتار کاربران سایت به شما می دهد و امکان تعیین اهداف برای ارزیابی نتایج را مهیا می کند.

گزارشات باید بر اساس اهداف استراتژیک و شاخص های اصلی عملکرد(KPI) کسب و کار شما باشند.

Leave a Reply