Skip to main content
مقالات

انتخاب بهترین دامنه برای سایت

By دسامبر 12, 2020مارس 10th, 2021No Comments

نام دامنه “آدرس” وب سایت شما در اینترنت است. بدون آن، هیچ راهی آسان تری برای هدایت وب سایت شما وجود ندارد.در مقایسه با یک شماره تلفن بین المللی ، سیستم نام دامنه (DNS) طوری طراحی شده است که به هر وب سایت اینترنتی یک آدرس به یاد ماندنی میدهد. در اغلب موارد، نام دامنه ،نام شرکت شما است. اما می تواند ترکیبی ازکاراکترها (با درنظرگرفتن یکسری محدودیت ها) نیز باشد. اغلب وب سایتهای آمریکایی از دامنه های سه حرفی و دامنه های سطح بالا (TLD) ختم شده به com. استفاده میکنند. کشورهای دیگر دامنه های اختصاصی مربوط به خود را دارند (مانند “co.uk” در انگلستان و یا “co.ca” در کانادا)، اما com. حضور پررنگتری در سراسر جهان بین سایتهای اینترنتی دارد.

ثبت لوگو و برند تجاری  

نام دامنه شما باید COM. باشد

اگر میخواهید دامنه جدید برای خودتان ثبت کنید،آن را با com. ثبت کنید.همانطور که در بالا ذکر شد، کاربران آنلاین بطور ناخودآگاه عادت کرده اند که بمنظور دسترسی به وب سایت کمپانی، نام بیزینس یا محصول مدنظر خود را با دامنه com جستجو کنند. شما ممکن است درصورت تمایل یا نیاز نام های اضافی دیگری (همانقدر که میخواهید) برای وب سایتتان انتخاب کنید، بیزینس ها اغلب نام دامنه های اضافی دیگری برای سایرعلائم تجاری خود ، محصولات ، خدمات، پیش بینی غلط های املایی رایج ، و یا سایر دامنه های سطح بالا مانند “BIZ”، “.net”، “.info.” و … انتخاب میکنند. دامنه های اضافی می توانند به وب سایت اصلی و یا بخش هایی از آن اشاره کنند.

آیا من صاحب دامنه خود میباشم؟

شما مالک نام دامنه خود نیستید . شما آن را از یک شرکت ثبت کننده دامین اجاره میکنید. ثبت کننده دامنه یک سازمان است که قدرت صدور و اختصاص نام دامنه (دوباره، به موازات شرکت های مخابراتی و شماره های تلفن) را دارا است وصاحب امتیاز اصلی دامنه میباشد.
خطرات ناشی از فراموش کردن تمدید نام جدید دامنه خود درست مثل یک شماره تلفن، نام دامنه یک جزء حیاتی از وب سایت شما است و نیازمند ثبت و تمدید نام به صورت منظم می باشد. اگر شما فراموش کردید که نام دامنه خود را تمدید کنید،دامنه ما ،که سطح دسترسی کاربر و دریافت کننده پست های الکترونیکی شماست،غیرفعال میشود و حتی بدتراز آن شخص یا شرکت دیگری اگر ببیند که این دامنه در دسترس است مالک آن میشود. اغلب نام های دامنه بصورت سالانه تمدید میشوند اما شما میتوانید ثبت آن را در یک دوره زمانی پرداخت (پنج ساله، ده ساله یا بیشتر) انجام دهید.توصیه اکید ما بر پرداخت دراز مدت است، به دلیل اینکه ثبت دامنه نسبتا ارزان است. بسیاری از شرکت ها به دلیل همین سهل انگاری دامنه خود را از دست داده اند ویا برای بازگرداندن آن جدال کرده اند تنها بخاطر اینکه تمدید بموقع آن را فراموش کرده اند.

همیشه یک فایل حاوی نام ثبت شده ، اطلاعات تماس، تاریخ و روش تمدید آن داشته باشید تا زمانی که وقت آن فرا میرسد به آسانی آن را تمدید کنید.اگراطلاعات ثبت نامی تان را نداشته باشید، می توانید این اطلاعات را از طریق مراجعه به قسمت WHOIS در سایت : (/http://www.networksolutions.com/whois) بازیابی کنید و یا از توسعه دهنده وب / شرکت میزبانی وب کمک بخواهید.

Leave a Reply