Skip to main content

چشم انداز بازار اپلیکیشن موبایل

امروزه اکثر کمپانی ها تلاش می کنند تا تجربه بی نظیری برای مشتریان ایجاد کنند. ولی تعداد اندکی از آنها تمایل به اعمال تغییرات لازم در راستای تحقق این خواسته دارند. بازار اپلیکیشن موبایل سریع تر از هر زمانی در حال رشد است. صنعت اپلیکیشن موبایل صنعتی بزرگ بوده و شاهد رشد روزانه است. میتوان گفت که پایانی برای این راه وجود ندارد. متعاقبا همانگونه که انتظار میرود، جمعیت توسعه دهندگان موبایل و تعداد اپلیکیشن های موبایل در بازار نیز افزایش یافته است. درآمد حاصل از صنعت جهانی اپلیکیشن موبایل رقم هایی سرسام آور می باشد. مدل های جدید کسب درآمد با اپلیکیشن های موبایل در حال شکلگیری هستند که در این میان “مدل های کسب درآمد ترکیبی” مانند تبلیغات در اپلیکیشن و خرید در اپلیکیشن، به سرعت در حال کسب محبوبیت در دنیای کسب و کار میباشند. اکثر مطالعات نشان میدهد که “تبلیغات در اپلیکیشن” به عنوان یک عامل محرک رشد موبایل در سال های پیش رو قلمداد خواهد شد.

درآمد متوسط اپلیکیشن موبایل چقدر است؟

بازاراپلیکیشن موبایل هنوز ظرفیت زیادی برای رشد دارد. طبق گزارش App Annie در سال 2015 صنعت اپلیکیشن موبایل یک درآمد ناخالص عظیم بالغ بر 41.1 بیلیون دلار تولید کرده که این رقم به 50.9 بیلیون دلار افزایش یافت. با توجه به Statista پیش بینی میشود که درآمد ناخالص سالانه در سال 2020 از 189 بیلیون دلار فراتر رود. با وجود اینکه آمار و ارقام تا حدودی میان محققان متفاوت است، تصور کلی این است که بازار این صنعت فاصله زیادی تا اشباع شدن دارد. پیش بینی های App Annie گزارش فورستر را مبنی بر اینکه تا پایان سال 2016 تنها 46درصد از مردم جهان گوشی های هوشمند داشتند تایید میکند. این موضوع حاکی از این است که انقلاب بسیار مورد بحث تلفن های همراه هنوز در ابتدای راه خود است.

سیستم عامل های قدرتمند و ضعیف د ر اپلیکیشن موبایل

دو غول نرم افزار تلفن همراه، اندروید و ios ، بر بازار گوشی های هوشمند تسلط دارد. طبق مطالعه ای در سال 2016 اعلام شد که 87.8 درصد از گوشی های هوشمند فروخته شده در جهان “اندروید” هستند. این عدد 3.1 درصد بیشتر از سال پیش آن بود. سهم ios در 2016 برابر با 11.5 درصد بازار یعنی 2.5 درصد کمتر از سال 2015 بود.
اپل و گوگل بزرگترین و محبوب ترین اپ استورها را دارند. به طوریکه به نظر میرسد در حال حاضر هیچ رقیب دیگری نمیتواند به تنوع برنامه های کاربردی و تعداد توسعه دهندگان آنها برسد. طبقه بندی درآمد میان توسعه دهندگان اندروید برجسته تر است در حالیکه توزیع درآمد در میان توسعه دهنگان ios متعادل تر است.
از سال 2016 بیش از 25 درصد توسعه دهندگان ios درآمد ماهانه بالغ بر 5000 دلار داشتند. در حالیکه تنها 16 درصد از توسعه دهندگان اندروید به رقم مشابه دست یافتند. آمارهای جالب توجهی در مورد میانگین درآمد ماهانه سیستم عامل های تلفن همراه وجود دارد. Forbes برآورد می کند که ios یک میانگین درآمد ماهانه 4000 دلاری دارد که اندروید را با 1.125 دلار در رتبه دوم قرار میدهد. البته این شرایط به طور قابل ملاحظه ای در سال 2016 تغییر کرد. Ios به 8.100 دلار و اندروید به 4.900 دلار متوسط درآمد ماهانه رسید.  البته به طور تقریبی 75 درصد توسعه دهندگان به اندروید متمایل بوده و به افزایش درآمد خود از طریق ایجاد محصولات مبتنی بر آندورید برنامه ریزی می کنند.

Leave a Reply