Skip to main content

روش هایی برای نشان دادن جذابیت و داشتن شخصیت کاریزماتیک

زیبایی در نگاه شماست و جذابیت به صورت های مختلفی ظاهر می شود. بعضی افراد موی بور دوست دارند و بعضی دیگر قهوه ای را ترجیح می دهند. ممکن است شما از یک بدن خوش فرم خوشتان بیاید و بهترین دوست شما برعکس به بدنی نرم و در آغوش گرفتنی تمایل نشان دهد. سلیقه ی شما هرچه باشد، حقیقت این است که لازم نیست ستاره ی هالیوود یا جورج کلونی دوم باشید تا جذاب به نظر بیایید. چیزی که در نظر اکثر مردم جذاب است، گشاده رویی فرد و علاقه ی او به آن هاست.
شاید از خود بپرسید چرا باید به خودم زحمت بدهم؟» در پاسخ به این سؤال باید بگوییم به این دلیل که معمولا به نظر می آید که افرادی که جذاب جلوه می کنند، صفات مثبت دیگری نیز دارند. مطالعات بی شمار نشان می دهد که از نظر مردم، افراد جذاب به احتمال زیاد با استعداد، خون گرم، علاقه مند، مهربان، حساس، پرکشش، باوقار، زودجوش و اجتماعی اند. اگر اینها شما را قانع نمی کند، باید بگویم که از نظر دیگران افراد جذاب باهوش تر و شادتر هم هستند. درستی یا نادرستی این موضوع مهم نیست. اگر جذابیت باعث می شود که این طور به نظر برسید، چرا می خواهید سر آن بحث کنید؟
هرچند فیزیک و ظاهر شما عواملی مؤثر در تعیین جذابیت شما هستند، اگر زبان بدنتان جذاب باشد آدم ها دیگر به اندام یا چهره ی نه چندان ایده آل شما توجه نمی کنند.

استفاده از ارتباط چشمی

به زمانی فکر کنید که وقتی با فرد مقابل مشغول صحبت بوده اید همه ی حواسش به شما بوده است. احتمالا آن شخص به چشمان شما نگاه کرده، بدنش را ثابت نگه داشته و به شما جرئت بیان احساسات و افکارتان را داده است. در واقع توجه او روی شما متمرکز بوده است. ایجاد و حفظ ارتباط چشمی با دیگران نشان دهنده ی علاقه ی شما به آنهاست. و اگر علاقه ی خود را به دیگران نشان دهید، آنها مجذوب شما می شوند.
هنگام نگاه کردن به آدم ها اطمینان حاصل کنید که نگاه شما کنجکاوی تان را برای شناخت او منعکس می کند. از اخم کردن، از گوشه ی چشم نگاه کردن، یا نگاه نکردن به چشم طرف مقابل خودداری کنید؛ مگر این که بخواهید به او این احساس را بدهید که دارید قضاوتش می کنید یا بی اعتنا هستید. درهم کشیدن چهره نیز باعث می شود صورت شما زودتر از آن چه انتظار می رود پرچین و چروک شود.
با توجه کردن و نشان دادن علاقه به طرف مقابل، حس مهم بودن را در او ایجاد می کنید. هرکس که باعث شود دیگری احساس کند فردی مهم و ارزشمند است، خود به خود جذاب به نظر خواهد آمد.

نشان دادن شادابی و سر زندگی در صورت

اگر لبخند بزنید، دنیا به شما لبخند می زند و اگر بگریید، به تنهایی گریه خواهید کرد. حداقل این چیزی است که پدر بزرگم به من گفته است. لبخندی طبیعی و واقعی که هم دهان و هم چشم در ایجاد آن دخیل اند، جذاب است. مردم می خواهند با کسی باشند که حس خوبی به آنها بدهد. اخم کردن و جمع کردن لب ها و در کل، یک چهره ی درمانده، قطعا برای دیگران جذاب نیست.
چهره ای که سرشار از سرزندگی و اشتیاق و لذت است مانند آهن ربا عمل می کند. چنین چهره ای مردم را به سمت شما جذب می کند و باعث می شود بخواهند با شما همراه باشند. با لبخند می توانید مستقیما احساس دیگران را نسبت به خود تحت تاثیر قرار دهید. با حالت چهره تان می توانید عکس العمل افراد را نسبت به خود کنترل کنید. از طریق استفاده ی درست و سنجیده از حالات چهره می توانید آنها را به سمتی هدایت کنید که به شما واکنش مثبت نشان دهند و شما را فردی جذاب به حساب بیاورند. این بدان معنا نیست که باید، پوزخندی مصنوعی روی صورتتان باشد؛ این حالت قطعا برای دیگران جذاب نیست.

تشویق کردن

از طریق تکان دادن و کج کردن سر و گرفتن آن به سمت طرف مقابل نشان می دهید که به صحبت های او گوش می دهید و به حرف هایش علاقه مندید. هر کس که به فرد دیگری علاقه نشان دهد، قطعا جذاب به نظر خواهد آمد.
سر تکان دادن، طرف مقابل را به ادامه ی صحبت دل گرم می کند و نشان دهنده ی توجه شما به او است. کج کردن سر به یک سمت نشان می دهد که درگیر گفت و گو شده اید و حواستان جمع است. در نتیجه ی استفاده از حرکات و اشاره های کوچک سر، نشان دادن توجه یا علاقه یا درگیر شدن در ماجرای کسی، این طور به نظر می رسد که دل سوزید و با طرف مقابل ارتباط برقرار کرده اید. کیست که این خصوصیات برای او جذاب و فریبنده نباشد؟

استفاده از حرکات باز

این حرکات به مردم خوش آمد می گوید و آن ها را دعوت می کند تا به قلمرو شما وارد شوند. وقتی نشان می دهید فردی دلسوز و آرامید و با دیگران راحتید، خون گرم و دست یافتنی به نظر می رسید و این دو ویژگی مساوی است با جذاب بودن.
اگر دوست دارید بازوان تان را روی سینه به حالت ضربدری قرار دهید یا این که دست هایتان را در جیب خود فرو ببرید، در مقابل این وسوسه مقاومت کنید و به جای آن دست ها را باز و آزاد نگه دارید و کف آنها را در معرض دید بگذارید. نشانه هایی که مانعی میان شما و دیگران ایجاد می کنند مردم را از شما دور نگه می دارند و باعث می شوند سرد و دور از دسترس به نظر برسید. حرکات باز دیگران را تشویق می کند تا به حریم شما وارد شوند و نشان می دهد که شما آن ها را همان طور که هستند می پذیرید و برایشان ارزش قایلید.

نشان دادن علاقه از طریق وضعیت قرار گیری بدن

بدنی صاف و کشیده قطعا جذاب تر از بدنی قوز کرده و بی حال است. این بدان معنا نیست که باید خشک و بی انعطاف باشید؛ برعکس بایستی بدنتان منعطف و آماده ی جذب دیگران به خود باشد و باعث شود دیگران در حضور شما احساس راحتی کنند.
وقتی در موقعیتی غیر رسمی نشسته اید، به عقب تکیه بدهید و به شکل نامتقارنی قرار بگیرید. یک دست تان را روی تکیه گاه صندلی بیندازید. وضعیت های دیگر را امتحان کنید. حالت های باز و راحت، پذیراتر و جذاب تر از حالتی اند که در دست را محکم به طرفین بدن بچسبانید. به علاوه این حالت ها به تلاش کمتری نیاز دارند.
اگر می خواهید اشتیاق خود را نشان دهید، کمی به جلو متمایل شوید و وضعیت متقارنی به خود بگیرید. این حالت متعادل نشان می دهد که شما روی طرف مقابل متمرکزید و به او توجه می کنید. اگر طوری رفتار کنید که گویی نسبت به طرف مقابل کنجکاوید و او برایتان مهم است، او نیز خود به خود به شما جذب می شود.

قرار دادن خود در موقعیتی مناسب

انسان های جذاب به دیگران احترام می گذارند. آنها به نظرات دیگران اهمیت می دهند و احساسات طرف مقابل را در نظر می گیرند. به نظر می رسد این افراد درکی ذاتی از آن چه دارند که حس خوبی به دیگران می دهد و آن چه باعث رنجش آن ها می شود. آنها می دانند چه موقع نزدیک و صمیمی باشند و چه موقع عقب نشینی کنند.
احترام گذاشتن به حریم شخصی دیگران، یک ویژگی جذاب است. وقتی در محیط کار یا اجتماع، کنار فرد دیگری قرار می گیرید در واقع به او می گویید که برایش ارزش قایلید و به حرف هایی که برای گفتن دارد علاقه مندید. افراد جذاب عمدا کسی را معذب نمی کنند و هرگز به طور عمد به حریم دیگری تجاوز نمی کنند. آنها به اندازه ی کافی به فرد مقابل نزدیک می شوند؛ نه آنقدری که باعث عذاب او شوند.
اگر می خواهید جذابیت خود را نشان دهید، به حریم دیگران احترام بگذارید. اگر در نزدیکی فردی که با او در تعاملید بایستید یا بنشینید و مستقیما به او نگاه کنید، در کنار شما احساس اعتماد به نفس و راحتی خواهد کرد.

لمس برای برقراری ارتباط

افراد جذاب از برقراری تماس بدنی نمی هراسند. آنها از تأثير قوي تماس بدنی به موقع و بجا آگاهند. تماس بدنی را می توان برای تشویق با ابراز علاقه یا دلسوزی و نشان دادن حمایت انجام داد.
فرد جذاب هنگام لمس طرف مقابل حس احترام را نشان می دهد. اگر در این موقعیت ها عمدا فرد دیگر را لمس کنید، میزان جذابیت شما افزایش می یابد:
وقتی به مشکلات یا نگرانی های کسی گوش می دهید، لمس کردن او نشانگر توجه و حمایت شماست.
وقتی به متقاعد کردن فردی برای پذیرش نظرات تان مشغولید، با لمس او پلی برای مرتبط کردن فرد مقابل با شرایط و دیدگاه تان به وجود می آورید.
هنگام ارایه ی اطلاعات یا توصیه های خود، با لمس طرف مقابل تشویق و مشارکت را منتقل می کنید.
فقط هنگامی فرد مقابل را لمس کنید که با توجه به نوع رابطه ی شما، تماس بدنی عمدی صحیح باشد. لمس کردن به طور غیرمستقیم وجود پیوندی را میان دو طرف نشان می دهد. قبل از برقراری تماس بدنی توجه کنید که فرد مقابل با چه نوع تماسی احساس راحتی می کند. اگر در این رابطه که تماس شما با چه عکس العملی مواجه می شود تردید دارید، بهتر است این کار را انجام ندهید.

انجام کارها در وقت معین

جذاب ترین افراد آن هایی اند که برای دیگران احترام و اهمیت قائل اند. شاید به این فکر نکنید که نحوه ی مدیریت زمان ممکن است به زبان بدن مرتبط باشد؛ اما این امر بخشی ضروری از ارتباط غیرکلامی است که به همین دلیل آن را در اینجا مطرح کرده ام.
اگر تابه حال شما را برای چیزی معطل کرده اند، مثلا برای یک قرار ملاقات، جلسه یا حتا پاسخ ایمیل، می دانید که این وضعیت چقدر آزاردهنده است. داشتن برنامه ریزی و انجام کارها در وقت معین، معنایی فراتر از یک رفتار خوب دارد؛ این کار به نوعی بیانگر ارزش های درونی شماست. درواقع این امر نشان می دهد که شما چه احساسی به دیگران دارید و چگونه با مردم رفتار می کنید.
در برخی فرهنگ ها مثل هند با عربستان سعودی، معطل کردن دیگران چندان مشکل ساز نیست. حتا انتظار آن هم می رود؛ اما در فرهنگ غرب، افراد در مورد زمان بسیار حساس اند. اگر عادت دارید همیشه دیر کنید، به تأثیر آن روی رفتارتان توجه کنید. تعجب نکنید اگر دیگران برایتان ارزشی قایل نمی شوند؛ البته اگر شما را خودخواه یا گستاخ تصور نکنند. شاید تصور کنید دیر رفتن به یک مهمانی شام طبق عادت مرسوم ممکن است جذاب به نظر برسد، اما میزبانی که سوفله اش تا زمان معینی قابل خوردن است، چندان از کار شما خوشحال نخواهد شد.

زیبا به نظر آمدن

افراد جذاب به ظاهر خود می بالند. این افراد می داند کدام لباس به آنها می آید و کدام یکی را بهتراست به خیریه ببخشند. لازم نیست برای جذاب به نظر آمدن هزینه ی زیادی صرف کنید. ابتدا سعی کنید تمیز و آراسته باشید. مطمئن شوید موهایتان تمیزند و مدل آنها به شما می آید. آیا ناخن هایتان تمیز و کوتاهند؟ آیا مرتب به دندان پزشک مراجعه می کنید؟ آیا لباس ها و کفش هایتان سالم اند؟ این که چگونه خود را در معرض نمایش می گذارید، بیانگر احساسی است که به خود دارید اگر زمان و انرژی لازم را برای نشان دادن خود در بهترین حالت ممکن صرف نمی کنید، انتظار نداشته باشید فردی جذاب به نظر بیایید.
اگر از نظر بدنی روی فرم نیستید، همین حالا فکری برای این مسئله بکنید زندگی کوتاه است. با این کار نه تنها زیباتر خواهید شد، بلکه احساس بهتری نیز خواهید داشت. لازم نیست حتما به باشگاه ورزشی یا کلوب سلامت گران قیمتی بروید؛ گرچه اگر فکر می کنید برای شما موثر است، بهتر است این کار را انجام دهید. نیازی نیست هزینه ی زیادی را صرف خرید وسایل گران قیمت لاغری شکم کنید، هر چند خرید یک جفت کفش ورزشی خوب برای دویدن ضروری است. کاری که باید انجام دهید این است که چه روشی برای شما موثر است. برنامه ریزی کنید و به آن وفادار بمانید. چاقی و سستی نه جذابیت می آورد و نه برای سلامت مفید است.

هماهنگ کردن حرکات

برای ایجاد رابطه ای موفق، بایستی هنگام قرار گرفتن مقابل هر کسی حالات و حرکات تان هماهنگ باشند. اگر به دیگران موقع صحبت کردن نگاه کنید، خواهید دید چقدر حرکات و حالات سر و دست شان موزون است. سپس به حرکات خودتان دقت کنید. حتا زمانی که به نظر می رسد کاملا بی حرکتید، می بینید که چگونه هماهنگ با طرف مقابل حرکت می کنید. سر تکان دادن یا پلک زدن شما با سخنانی که می شنوید هماهنگ است. در واقع این حرکات نامحسوس بدن به عنوان بازتاب حرکات طرف مقابل، نشان دهنده ی توجه شما به صحبت های اوست.
اگر مشغول صحبت هستید و نمی خواهید کسی رشته ى كلام تان را پاره کند، انتهای هر جمله اندکی دست خود را بالا ببرید. وقتی تمایل دارید شخص دیگری صحبت کند، با چند روش می توانید منظور خود را برسانید. می توانید پس از اتمام سخن تان مکث کنید و به طرف مقابل خیره شوید یا به حرکت دست تان که هماهنگ با صحبت هایتان است خاتمه دهید. با به کار بردن این نشانه ها این ویژگی جذاب را از خود بروز می دهید که مایلید دیگران نیز در گفت وگو شرکت کنند، نه اینکه فقط خودتان صحبت کنید.

متعادل کردن جنبه های غیر کلامی سخن

ادم های جذاب می دانند چگونه متناسب با شرایط صدایشان را تنظیم کنند. آن ها شدت و میزان و آهنگ صدایشان را با توجه به وضع موجود کنترل می کنند. این افراد زبانی هماهنگ با موقعیت انتخاب می کنند و صریح و مطمئن و متعهد صحبت می کنند. به علاوه جذاب ترین افراد موقع ابراز وجود دیگران کاملا به آنها توجه می کنند.
از آن جا که افراد جذاب همچنین دوست دارند عقاید خود را به اشتراک بگذارند و تمایل دارند بیشتر صحبت کنند، متعادل کردن گوش دادن و صحبت کردن برای این امر بسیار حائز اهمیت است.
با اعتماد به نفس رفتار کردن، هدفمند حرکت کردن و نشان دادن پایبندی آسان به قوانین هر نوع محیطی در اطراف تان، قطعا بیانگر این است که شما فردی جذابید که دیگران خواهان همراهی تان هستند.

Leave a Reply