Skip to main content

online store

در یک فروشگاه اینترنتی فروشنده فهرست کالاهای خود را به همراه مشخصات کالاها در سایت قرار می‌دهد و خریدار پس از مراجعه به این سایت و مطالعهٔ مشخصات و ویژگی‌های کالا، نسبت به ثبت سفارش خرید از فروشگاه اقدام می‌کند. در این مقاله برترین فروشگاه های اینترنتی جهان را معرفی میکنیم.

برترین فروشگاه های اینترنتی جهان

در رتبه نخست از فهرست برترین فروشگاه های اینترنتی جهان یک شرکت نام آشنای تجارت الکترونیکی آمریکایی به نام “آمازون” قرار دارد. آمازون در سال ۱۹۹۴ توسط جف بزوس در شهر سیاتل ایالت واشینگتن تأسیس شد. این شرکت فعالیت خود را با عنوان فروشگاه آنلاین کتاب آغاز کرد و سپس به فروش محصولات نو یا دست‌دوم از طریق اینترنت اقدام نمود. شرکت آمازون هم‌اکنون کتاب، سی‌دی، دی‌وی‌دی، بسته‌های نرم‌افزاری و حتی کفش و لباس نیز عرضه می‌کند و امروزه بیشترین درصد فروش را در بین سایر فروشگاه‌های اینترنت دارد. وب‌گاه آمازون بخش اصلی از کسب‌وکار این شرکت را شکل میدهد که طیف وسیعی از خدمات و کالاها از طریق آن عرضه می‌گردد. از ویژگی‌های این وب‌گاه میتوان به امکان ورق زدن و مطالعه نسخه الکترونیکی اکثر کتاب‌هایی اشاره کرد که در این وب سایت به فروش میرسد. همچنین این شرکت با کمک تکنولوژی‌های نوین چاپ و تولید کتاب اقدام به ارائه کتاب‌هایی بر اساس سیستم چاپ بنابر تقاضا نموده است، که در این روش به جای چاپ و انبار کتاب در تعداد وسیع تنها با نگهداری فایل الکترونیکی کتاب‌ها، پس از سفارش مشتری اقدام به چاپ و تولید یک یا چند نسخه از کتاب نموده و آنها را به آدرس مشتری ارسال می‌کند. وب‌گاه‌های الکسا اینترنت، دیجیتال فتوگرافی رویو، گودریدز و بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها متعلق به آمازون می‌باشند. آمازون دارای سایت های فروشگاه اینترنتی جداگانه در ایالات متحده آمریکا، انگلستان و ایرلند، فرانسه، کانادا، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، هلند، استرالیا، برزیل، ژاپن، چین، هند و مکزیک است. همچنین فروشگاه اینترنتی آمازون برای برخی از کالاهای خود دارای حمل و نقل بین المللی به برخی از کشور های دیگر نیز است.

amazon

رتبه دوم برترین فروشگاه های اینترنتی جهان را “ebay” به خود اختصاص میدهد که موسس آن یک شخص ایرانی ساکن آمریکا به نام پیر امیدیار است. امروزه فروشگاه اینترنتی eBay یک تجارت چند میلیارد دلاری با حوزه عملیاتی در بیش از 30 کشور است. این شرکت که حدود ده سال از فعالیت آن می‌گذرد به موفقیت‌های بسیار گسترده ی جهانی دست پیدا کرده‌است که باعث شده‌است بتواند شرکت‌های بسیار بزرگ دیگر در زمینه ی تجارت الکترونیک مانند  PayPal، Skype وGumtree را خریداری کند. این سایت 18امین وب سایت پربازدید دنیاست که در الکسا رده بندی شده‌ است. در حالی که سایت بزرگ آمازون در مکان ۲۸ جهان قرار دارد. روزانه نزدیک به ۳۶ میلیون کالای مختلف برای فروش بر روی این سایت قرار می‌گیرند و شغل حدود ۵۰۰ هزار نفر در جهان از طریق ebay تامین شده‌است. تاکنون موارد بسیار عجیبی بر روی این وب سایت قرار گرفته‌اند. از جمله چندین جت جنگنده و حتی یک دانه معمولی ذرت بو داده که به قیمتی حدود ۱٫۵ دلار به فروش رفت.

ebay

والمارت را میتوان به عنوان سومین فروشگاه برتر جهان نام برد. “walmart” یک شرکت خرده‌فروشی آمریکایی است که دارای بزرگترین شبکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای مواد غذایی، سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت‌ها در جهان می‌باشد. در سال مالی ۲۰۱۳ شرکت والمارت با درآمدی معادل ۴۶۹ میلیارد دلار، به‌عنوان بزرگترین شرکت جهان بر پایه میزان درآمد، شناخته شد.

Walmart

در چهارمین مورد از فهرست برترین فروشگاه های اینترنتی جهان “Etsy” جای میگیرد. اتسی  در سال 2005 تاسیس شده و یک فروشگاه آنلاین است البته با این تفاوت که این شرکت پلی بین خرده‌فروش‌ها و خریداران است. این فروشگاه فروشندگان و خریدارانی در ۱۵۰ کشور جهان دارد.

etsy

ASOS” فروشگاه اینترنتی مد و زیبایی بریتانیا پنجمین جایگاه را دارد. هدف اصلی ASOS با بیش از 850 برند و همچنین لباس و لوازم جانبی در درجه اول جوانان هستند. درآمد سالانه این فروشگاه اینترنتی بر اساس برآورد سال 2015  معادل با 1119.9 میلیون یورو است.  ASOS یک  فروشگاه اینترنتی جهانی مد و زیبایی است که لباس زنانه، لباس مردانه، کفش، لوازم جانبی، جواهرات و محصولات زیبایی را ارائه می دهد. دفتر مرکزی این فروشگاه اینترنتی در شهر کمدن در خانه بزرگ لندن است و دارای وب سایت های جداگانه در انگلستان، استرالیا، آمریکا، فرانسه، آلمان، اسپانیا، روسیه، ایتالیا و چین میباشد.

asos

علی بابا” به عنوان یکی از بزرگترین سایت های حراج و تجارت اینترنتی در رتبه ششم  قرار دارد. موسس Alibaba جک ما یکی از معروف ترین چهره های اینترنتی در جهان و آسیا است و مقر اصلی این شرکت در کشور چین قرار دارد. این شرکت تجارت الکترونیک امکان فروش مصرف کننده به مصرف کننده، تولید کننده به مصرف کننده و تولیدکننده به تولید کننده را از طریق پورتال وب امکان پذبر می کند. همچنین خدمات پرداخت الکترونیکی، یک موتور جستجو خرید و خدمات محاسبات ابری را نیز ارائه می دهد.

alibaba

Leave a Reply