Skip to main content
مقالات

انتقال به دروپال چه مزیت هایی برای وب سایت دارد؟

By دسامبر 7, 2020مارس 10th, 2021No Comments

انتقال به دروپال

استفاده از سیستم های مختلف برای هریک از بخش های یک سازمان مستلزم هزینه و نیازهای فنی جداگانه میباشد. با ظهور دروپال به عنوان یک سیسم مدیریت محتوا برای بسیاری از شرکت های بزرگ، سوال پیش روی این شرکت ها درمورد نحوه انتقال به دروپال از سیستم کنونی خود است. این سازمان ها میتوانند با ترکیب سیستم های بخشهای مختلف خود در یک پلتفرم واحد متمرکز صرفه جویی قابل ملاحظه ای در تمام هزینه های خود داشته باشند. دروپال یک سیستم میدیریت محتوای کدباز است که به روزرسانی سیستم ها را آسان، سریع و منعطف میکند. ماژول هایی وجود دارد که انتقال به دروپال تمام سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس، مگنتو، پرستاشاپ، typo 3 ، BigMedium و سایر سیستم های موجود در مدیریت محتوا را ممکن میسازد.

انتقال به دروپال

وردپرس یکی از سیستم های مدیریت محتوای محبوب به شمار می آید. ولی مشکلات متعددی دارد که عملکرد کاربرانش را محدود میسازد. جدی ترین نقطه ضعف وردپرس از دیدگاه توسعه دهندگان وب آسیب پذیری امنیتی آن است. پیکربندی نیز به طور مطلوب و بهینه انجام نشده است. کارهایی همچون ایجاد انواع پست سفارشی مستلزم نوشتن تعداد زیادی از کدهای فنی پیچیده میباشد. برای اصلاحات مختلف گرافیکی باید دانش کافی از CSS، HTML و PHP داشته باشید. همچنین تغییر فرمت جداول و گرافیک های مختلف نیز در مقایسه با دروپال بسیار پیچیده و دشوار است. برخلاف دروپال که داشتن ماژول ها و پلاگین های متعدد از استانداردهای آن است، پلاگین ها موجود در وردپرس راندمان آن را بسیار تحت تاثیر قرار میدهد. به ویژه این مشکل زمانی رخ میدهد که نیاز به انتخاب یک پلاگین برای عملکردی خاص داشته باشید. از مشکلات مهم دیگر این است که توسعه دهندگان وردپرس هیچ پشتیبانی را ارائه نمیدهند درحالیکه جامعه بسیار بزرگی از توسعه دهندگان دروپال همیشه در ارتباط بوده و تمام مشکلات و سوالات آنها به راحتی قابل حل میباشد. این معایب همراه با مشکلات فراوان دیگر موجب شده که بیشتر سازمان ها سیستم وردپرس خود را به دروپال که سیستمی با امنیت و قابلیت های بسیار است، تغییر دهند.

برای مثال وب سایت هایی که بر روی typo 3 اجرا میشوند، چالش بزرگی در حمایت قابل اعتماد و مقرون به صرفه پیش رو دارند. جامعه پشتیبان موجود برای این سیستم مدیریت محتوا کاملا کوچک است؛ از اینرو منابع آن بسیار گران هستند. این موضوع پشتیبانی مداوم را بسیار پرهزینه میکند. انتقال به دروپال از typo 3، قابل اعتماد بوده و انتقال تمام اطلاعات مانند متن، فیلم، صدا و پایگاه داده ها را به وب سایت جدید دروپال تضمین میکند. به طور قطع عملکرد وب سایت پس از انتقال به دورپال ارتقاء خواهد یافت. انتقال به نسخه های جدید دروپال از جمله دروپال 8 انتقال هزاران مقاله، تصاویر و اسناد را همراه با اطلاعات آنها ممکن میسازد که این موضوع انسجام محتوا و دسترسی از طریق جستجوی پیشرفته را فراهم میکند.

Leave a Reply