Skip to main content
مقالات

انتخاب هاست مناسب

By دسامبر 7, 2020مارس 10th, 2021No Comments

انتخاب هاست مناسب

شرکت های متعددی وجود دارند که خدمات میزبانی وب ارائه میدهند؛ خدماتی که وب سایت شما را اساسا به اینترنت متصل میکند. “هاستینگ  Web Hosting چیست؟” بنابراین چگونه میتوان انتخاب هاست مناسب داشت؟ برای اطمینان از اینکه شرکت میزبانی وب شما، الزامات و نیازهای کسب و کارتان را برآورده میکند و موانع غیرضروری در موفقیت وب سایتتان ایجاد نمیکند، مستلزم شناخت انواع هاستینگ هستید. “انواع هاستینگ” سپس میتوانید معیارهای اساسی برای انتخاب هاست مناسب تعیین کنید. هنگام انتخاب هاست مناسب نکات مهم متعددی برای درنظرگیری وجود دارد که در ادامه به آنها میپردازیم.

نکات انتخاب هاست مناسب

سیستم عامل
مهم‌ترین نکته درانتخاب هاست مناسب تعیین سیستم عامل مورد استفاده‌ وب سرور است. معمولاً این انتخاب بین سیستم‌های لینوکس/یونیکس و ویندوز است که بستگی تکنولوژی‌های استفاده شده در طراحی وب سایت دارد. معمولا هاست ویندوز به دلیل نیاز به لایسنس برای نرم افزارهای مایکروسافت، کمی گران‌تر از هاست لینوکس است.

بک آپ گیری
امکان بک آپ گیری هفتگی و ماهانه به صورت اتوماتیک برای شرکت ها بسیار مهم است. بک آپ گیری به صورت منظم باعث میشود که در صورت بروز اختلال و یا مشکل برای سرور و یا هک شدن، اطلاعاتتان را بازیابی نمایید.

فضای دیسک
از آنجاییکه تصاویر و محتوای فلش وب سایت میتوانند فضای بساری زیادی را اشغال کنند، بهترین گزینه در انتخاب هاست مناسب جایی است که “فضای دیسک نامحدود” ارائه میدهد.

hosting

هزینه

هزینه یکی از مهم‌ترین موارد در انتخاب هاست مناسب می‌باشد. سعی کنید هیچ گاه کیفیت را قربانی کمیت نکیند. معمولا خدمات هاستینگ شرکت‌های مختلف، اختلاف قیمت اندکی با یکدیگر دارند. اما برخی شرکت‌های نامعتبر با قیمت بسیار کم خدمات هاستینگ ارائه میدهند که کیفیت خدمات ارائه شده توسط آن‌ها بسیار پایین بوده و قطعی‌ها و مشکلات زیادی به دنبال دارد.

پشتیبانی مناسب
از موضوعات مهم دیگر در انتخاب هاست مناسب پشتیبانی است. شرکتی که خدمات میزبانی وب به شما ارائه میدهد موظف است که در صورت بروز هرگونه مشکل سخت افزاری و نرم افزاری برای سرورها کمترین آسیبی به اطلاعات شما و در کوتاه ترین زمان ممکن مشکل را بررسی و رفع کند. این مسئله کاملا مرتبط با معیار هزینه است. همانطور که اشاره شد هیچگاه از کیفیت کارتان نکاهید، صرف کمی هزینه‌ بیشتر و خرید از شرکت‌های معتبر بسیار با ارزش‌تر و مطمعن تر از خرید هاست با قیمت ارزان از شرکت های بی اعتبار است.

به غیر از نکاتی که مطرح شد موارد متعدد دیگری نیز وجود دارند که در انتخاب هاست مناسب دخیل هستند از جمله پهنای باند و ترافیک، ضمانت‌های برگشت پول، تعداد زیردامنه‌ها، دیتابیس‌ها، امکانات ایمیل و … . برای اینکه بهترین هاست مناسب با کسب و کارتان را انتخاب کنید توجه به تمامی این موارد امری ضروری است.

Leave a Reply