Skip to main content

سال پیش گوگل با عرضه ی اندروید Lollipop ، یک API جدید دوربین با پشتیبانی از تنظیمات دستی بر روی دوربین ارائه کرد. ولی این به این معنی نمی باشد که همه ی اسمارتفونهای تحت اندروید Lollipop به طور پیشفرض دارای تنظیمات دستی بر روی دوربین هایشان خواهند بود. بلکه بدین معنا میباشد که این اسمارتفون ها قابلیت نصب نرم افزار های دوربینی را که صرفا برای ارائه ی تنظیمات دستی منتشر میشوند را خواهند داشت.

هم اکنون نرم افزار های زیادی وجود ندارند که قابلیت دوربین با تنظیمات دستی را داشته باشند؛ اما اگر خواستار کنترل بیشتر بر روی دوربین موبایل یا تبلت خود باشید ، همین نرم افزار های موجود هم ارزش جلب توجه تان را دارند.

البته اسمارتفونهایی مانند LG G4 که به همراه اندروید Lollipop عرضه شده اند ، به صورت پیشفرض برخی تنظیمات دستی خودکار را برای دارندگان خود ارائه میدهند، اما برای این افراد هم استفاده از نرم افزاری متفاوت ، میتواند جالب باشد. بعلاوه برخی از نرم افزار های زیر قابلیت گرفتن عکس RAW (خام) را دارند که به نوبه ی خود در زمینه ی عکاسی با موبایل ویژگی نادریست.

قبل از اینکه انتخاب کنید که کدام یک از نرم افزار های زیر را دانلود و نصب نمایید ، توصیه میکنیم سری به گوگل پلی استور زده و نرم افزار رایگان Manual Camera Compatibility را نصب کنید تا گوشی تحت اندروید Lollipop شما را بررسی کرده و بگوید که گوشی شما قابلیت پشتیبانی از چه تنظیمات دستی ای را برای دوربین داراست.

معرفی نرم افزار های دوربین با تنظیمات دستی

Manual Camera

همانطور که از نام این برنامه پیداست، گوشی شما را به یک دوربین با تنظیمات دستی تمام عیار تبدیل خواهد کرد و تا جایی که ما میدانیم Manual Camera اولین نرم افزاریست که از این API اندروید Lollipop استفاده کرده است. از ویژگی های اصلی آن میتوان به تنظیم سرعت شاتر ، ISO دستی ، فاصله فوکوس دستی ، اکسپوژور دستی و قابلیت گرفتن عکس خام با فرمت DNG را داراست. همچنین این نرم افزار کم و حجم بسیار سریع  است و میتوانید در لحظه ی اتفاق ، آنچه را که میخواهید به سرعت ثبت کنید.

دانلود : Manual Camera (پولی)

نرم افزار دوربین با تنظیمات دستی

نرم افزار دوربین با تنظیمات دستی

Camera FV-5

Camera FV-5 نرم افزار دیگری با قابلیت گرفتن عکس خام میباشد؛ به علاوه اینکه تنظیماتی از قبیل ISO ، فوکوس ، اکسپوژور ، سرعتشاتر و الی آخر. همچنین Camera FV-5 دارای منظره یابی همانند دوربین های DSLR میباشد که به صورت لحظه ای تنظیمات دوربین را بر روی صفحه نمایش میدهد. با وجود اینکه Camera FV-5 یک نرم افزار پولی است ، نسخه ی Lite آن را میتوانید به طور رایگان از گوگل پلی دانلود کرده و با محدودیت هایی هم چون رزولولشن و نگرفتن تصویرخام از آن استفاده کنید.

دانلود : Camera FV-5 (پولی) ، Camera FV-5 Lite (رایگان)

نرم افزار دوربین با تنظیمات دستی

نرم افزار دوربین با تنظیمات دستی

A Better Camera

A Better Camera هم قابلیت عکاسی خام را ارائه میدهد ، اما ظاهرا این ویژگی اش فعلا فقط برای Google Nexus 5 میباشد. در هر صئرت حتی با فقدان ویژگی عکاسی RAW ، این نرم افزار از ویژگی های خوب زیادی بهره میبرد که از جمله ی آنها میتوان تنظیم فوکوس دستی ، سرعت شاتر و تنظیم بالانس سفیدی را نام برد. نرم افزار هم چنین قادر به عکاسی پانورامای ۳۶۰ درجه با حداکثر رزولوشن ۱۰۰ مگاپیکسل میباشد.

دانلود : A Better Camera (رایگان ، با فروش امکانات درون برنامه ای)

نرم افزار دوربین با تنظیمات دستی

نرم افزار دوربین با تنظیمات دستی

Open Camera

علت نام گذاری Open Camera ، این است که این نرم افزار تماما رایگان است. Open Camera قابلیت عکاسی RAW را ندارد ، با این حال ویژگی های خوبی همچون تنظیم مسافت فوکوس دستی، تنظیم زمان اکسپوژور دستی و ISO دستی را داراست. برای بالابردن امکانات ، این نرم افزار دارای ویژگی لرزشگیر خودکار میباشد که با وجود آن عکسهای شما بدون توجه به این در چه شرایطی هستند، در سطح کیفی مناسبی قرار خواهند گرفت.

دانلود : Open Camera (رایگان)

نرم افزار دوربین با تنظیمات دستی

منبع : PhoneArena

Leave a Reply