Skip to main content
مقالات

بازاریابی محتوا چیست؟ | بازاریابی | استراتژی بازاریابی

By دسامبر 7, 2020مارس 10th, 2021No Comments

بازاریابی محتوا

هنگامیکه قصد انجام یک کسب و کار آنلاین را دارید، ایجاد درامد و یا همان بازاریابی بخش بسیار مهمی از موفقیت کسب و کارتان را شکل میدهد. در این میان بازاریابی محتوا چه نقشی را ایفا میکند؟ آیا بازاریابی محتوا در دستیابی به اهداف مشخص کسب و کارتان میتواند مفید و کارساز باشد؟

در ساده ترین شکل ممکن میتوان گفت که “بازاریابی محتوا” ایجاد محتوا و دیگر انواع رسانه ها و سپس انتشار و به اشتراک گذاری آن محتوا جهت به دست آوری مشتریان جدید و همچنین حفظ مشتریان فعلی است. بازاریابی محتوا میتواند از لحاظ ارزش پولی، تعداد بازدیدکنندگان و ترافیک وب سایت شما و موارد بسیار دیگر شما را در رسیدن به اهدافتان یاری کند. اگر یک وب سایت یا کسب و کار آنلاین دارید، بازاریابی محتوا باید بخش عمده و اصلی کمپین های بازاریابی شما را شکل دهد. ولی روش انجام صحیح اینکار چیست؟ یکی از بهترین روش ها برای شروع همان طی کردن مراحل متداول سایر کمپین های بازاریابی است؛ تحقیق در مورد مخاطبان خود و اینکه چه چیزی از شما میخواهند واینکه در مقابل شما چه چیزی از آنها میخواهید.

چرا بازاریابی محتوا سودمند است؟

تفاوتی ندارد که در چه زمینه ای مشغول به کار هستید، چه یک نویسنده آزاد یا سازنده برنامه های کاربردی باشید و یا در ساخت وب سایت های آنلاین تبحر داشته باشید، برای جذب و حفظ مشتریان به بازاریابی محتوا نیاز دارید. در این مقاله چند دلیل اصلی ضرورت و مزایای عمده بازاریابی محتوا را در تمام کسب وکارها مطرح میکنیم تا در مقالات بعدی با دیدی عمیقتر به موضوع بازاریابی محتوا بنگریم.

کمک در افزایش آگاهی از برند شما
اگر میخواهید که نام و برند کسب وکارتان دیده و شنیده شود به طور قطع نیاز به ایجاد استراتژی بازاریابی محتوا برای کسب و کارتان دارید. مهمترین کارهایی که باید از انجام آنها اطمینان حاصل کنید، خلق محتوایی جالب به طور منظم ( حداقل چندین بار در هفته ) و انتشار آن در بلاگ، پروفایل های اجتماعی و … است. هنگامیکه برندتان شروع به حضور هرچه بیشتر در اجتماع کرده و بیشتر دیده شود، افراد بیشتری در مورد برد، کسب و کار و خدمات شما آگاهی پیدا میکنند.

کمک در ایجاد اعتماد

به احتمال زیاد کسب و کار شما رقبای بسیاری در بازار دارد که دقیقا همان کار شما را انجام داده و همان خدمات را ارائه میدهند. در این میان چه چیزی میتواند وجه تمایز شما گردد؟ اول از همه هدف از خلق محتوا نباید صرفا خلق محتوا باشد! محتوا باید آموزنده، اطلاعاتی و جالب باشد. دوما باید نحوه دسترسی به بلاگ و پروفایل ویدیوهایتان را نیز ارائه دهید. اینکار به مخاطبان نشان میدهد که شما واقعا خواستار کمک به آنها برای حل مشکلاتشان هستید. علاوه بر این مردم نه تنها از شما به عنوان یک فرد حرفه ای یاد خواهند کرد، بلکه از دیدگاه آنها دانش کافی برای کمک به آنها هنگام ضرورت و نیاز را دارید. تمام این عوامل در کنار هم منجر به یک چیز دیگر میشود: شهرت شما. شما به عنوان یک فرد حرفه ای پیشرو در صعنت کسب و کاری تان به شهرت میرسید.

محتوای قابل اشتراک گذاری

همانگونه که قبلا اشاره شد محتوای قابل اشتراک گذاری محتوایی است که مفید، آموزشی، جالب و … باشد. خلق محتوای قابل اشتراک در رسانه ای اجتماعی روشی بسیار عالی و موثر در جلب توجه مخاطبان و ترغیب انها به خواندن مطالب شما است و ازآنجاییکه این محتوا ارزش به اشتراک گذاری را دارد به احتمال بسیار زیاد محتوای شما را با اطرافیان به اشتراک خواهند گذاشت. این موضوع نیز به نوبه خود موجب افزایش آگاهی در مورد برند و کسب و کارتان میگردد.

با توجه به این پیش زمینه در مقاله بعدی مزایای بازاریابی محتوا و تعیین اهداف را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

Leave a Reply