Skip to main content

google-panda

همانگونه که اشاره شد الگوریتم پاندا نام یکی از الگوریتم های شرکت گوگل برای رتبه‌بندی صفحات است که برای برای تغییر دادن رتبه سایت ها، حذف اسپم ها و سایت های دارای محتوا قدیمی و یا کپی برداری شده مورد استفاده قرار می گیرد.  برای بهینه سازی وب سایت بر اساس الگوریتم گوگل پاندا 5 رویکرد وجود دارد:

گوگل پاندا در بهینه سازی وب سایت

1- افزایش زمان ماندگاری
گوگل  پاندا
به میزان زمانی که افراد در وب سایت شما میمانند اهمیت میدهد. از نظر گوگل پاندا وب سایتهایی با طراحی استاندارد، مطالب مفید و با اصول سئو می توانند افراد زیادی را به خود جذب کنند، پس قطعا هنگامیکه افراد وارد آن سایتها شوند مدتی را در آن وب سایت ها مانده و از آن بهره میبرند. اما اگر سایتی فقط سعی در هدایت کاربر به سمت خود کند و مطلب مورد نظر را ارائه ندهد قطعا کاربر بلافاصله سایت را ترک خواهد کرد. الگوریتم پاندا رتبه سایتهایی که کاربران آنها را بلافاصله ترک می کنند کاهش می دهد و به نسبت سایتهای مفیدی که کاربران در آن مدتی را صرف میکنند به نتایج بالاتر گوگل هدایت میکند.

2- افزایش گردش در سایت
برای افزایش گردش در سایت باید کاربران را ترغیب به دیدن سایر بخش های سایتتان کنید، با ساخت لینکهای داخلی در میان مطالب سایت و یا پیشنهادهای شگفت انگیز واقعی میتوانید کاری کنید که کاربر بعد از ورود به یکی از صفحات سایت شما به بخشهای دیگر آن نیز مراجعه کند. این موضوع از دید گوگل پاندا بسیار مهم محسوب میشود.

3- کاهش فرار از سایت
در بسیاری از سایتهای ایرانی و خارجی مشاهده کرده اید که با ایجاد تگ های خالی و یا صفحات نامربوط کاربر را به سمت سایت خودشان هدایت می کنند و سپس در آن صفحه اقدام به فروش محصولات و یا ارائه مطالب نامربوط می کنند، این موضوع به شدت باعث فرار کاربران از سایت خواهد شد و “Bounce Rate” ضریب بازگشت از سایت را افزایش خواهد داد. پاندا به سایتهایی که این شرایط را دارند اهمیت بسیار زیادی میدهد و با آنها برخورد میکند.

4- شبکه های اجتماعی
با توجه به افزایش استفاده کاربران از شبکه های اجتماعی امروزه وجود هر فرد و سازمانی در شبکه های اجتماعی امری ضروری محسوب میشود، میزان فعالیت شما در شبکه های اجتماعی و محبوبیت وب سایت تان در میان کاربرانی که در شبکه های اجتماعی فعالیت دارند بسیار برای پاندا اهمیت داشته و آن وب سایت و یا صفحاتی از وب سایت را که توسط افراد زیادی به اشتراک گذاشته شده یا محبوب شود در اولویت قرار میدهد.

5- برندسازی اینترنتی
برند سازی اینترنتی موضوعی بسیار گسترده است، اما اگر بخواهیم آن در چند عبارت خلاصه کنیم میتوان گفت: “ایجاد یک تصویر ذهنی برای کاربر زمانی که نام برند شما را میشنود به طوری که برند شما احساس و یا رفع نیاز خاصی را در مشتری ایجاد کند.” اما این موضوع از چه جهت به گوکل پاندا مربوط میشود؟ گوگل پاندا وب را بررسی میکند و متوجه میشود که چقدر درباره شما و وب سایتتان در وب گفتگو شده و به بخشهای مختلف وب سایت شما لینک داده شده است، به عنوان مثال گفتگوهایی که در انجمنهای آنالین صورت میگیرد و یا لینکهای که وبالگ نویس ها به بخشهای مختلف سایت شما میدهند میتواند به گوگل پاندا بگوید که این سایت تا چه حد برند سازی شده است و محبوبیت آن در وب تا چه حد میباشد.

Leave a Reply