Skip to main content

وب سایت موبایل فرندلی

وب سایت “موبایل فرندلی” وب سایتی است که صفحات وب خوانا، به درستی فرمت شده با مسیریابی آسان بر روی تمام دستگاه های تلفن همراه مانند تلفن های هوشمند، آیفون، آیپد و تبلت دارد. وب سایت موبایل فرندلی به گونه ای در تناسب با الزامات و محدودیت های تلفن های هوشمند توسعه می یابد که تجربه کاربری بهینه و خوشایندی را ارائه دهد.

ویژگی های وب سایت موبایل فرندلی

وب سایت موبایل فرندلی بر روی صفحه نمایش گوشی های هوشمند کوچک خوانا و واضح است. سایز متن پیش فرض به اندازه کافی بزرگ است تا به آسانی توسط اکثر بازدیدکنندگان خوانده شود. پس زمینه ها بدون الگوها و رنگ های سردرگم کننده هستند.
– مسیریابی در وب سایت موبایل فرندلی آسان است. لینک های مسیریابی به اندازه کافی از یکدیگر فاصله دارند تا به راحتی بر روی صفحه نمایش تلفن هوشمند با لمس انگشت انتخاب شوند. منوهای مسیریابی نیز بیش از حد پیچیده نبوده و مطابق با استانداردهای مسیریابی موبایل می باشند.
وب سایت موبایل فرندلی به طور خودکار تصاویر را تغییر اندازه داده و پاراگراف های متن را فرمت دوباره میکند تا محتوا درون حاشیه صفحه نمایش تلفن هوشمند قرار گیرد.
– بارگذاری وب سایت موبایل فرندلی سریع است. تصاویر و کدها برای نمایش سریع صفحات بر روی شبکه های متداول 3G و 4G بهینه سازی شده اند.
وب سایت موبایل فرندلی از Flash و یا سایر تکنولوژی های وب که در تلفن هوشمند و آیفون ها پشتیبانی نمیشود استفاده نمیکند.

بهترین روش تبدیل به یک وب سایت موبایل فرندلی عمل به پیشنهاد گوگل است. گوگل “طراحی وب ریسپانسیو” را به عنوان بهترین روش تبدیل به موبایل فرندلی مطرح میکند. یک وب سایت ریسپانسیو یا واکنشگرا، یک وب سایت واحد است که به طور خودکار صفحات وب را برای تطابق و هماهنگی با تلفن های هوشمند، آیفن، تبلت و دسکتاپ فرمت دوباره میکند. در ادامه دلایل برتر گوگل برای انتخال طراحی وب ریسپانسیو را به عنوان بهترین راهکار تبدیل به موبایل فرندلی بررسی میکنیم.

گوگل استفاده از طراحی وب ریسپانسیو را پیشنهاد میدهد، چون که:

– به اشتراک گذاری و لینک به سایت شما را از یک URL واحد برای کاربران آسانتر میکند.
– به الگوریتم های گوگل کمک میکند تا بدون نیاز به اشاره به وجود صفحات متناظر موبایل و دسکتاپ، به درستی ویژگی های ایندکس سازی به صفحه را اختصاص دهد.
– نیازمند زمان مهندسی کمتر برای حفظ صفحات متعدد برای محتوای یکسان است.
– امکان اشتباهات رایچی که بسیاری از سایت های تلفن همراه را تحت تاثیر قرار میدهد کاهش میدهد.
– برای مشاهده بهینه کاربر هیچ ریدایرکشنی نیاز نیست که موجب کاهش زمان بارگذاری میگردد.
– هنگامیکه ربات گوگل (Spider, Crawler) درون سایت در حال بررسی و به اصطلاح خزش است، موجب صرفه جویی در منابع میشود. چرا که در صفحات یک وب سایت ریسپانسیو این ربات تنها یک بار صفحه را بررسی میکند. بهره وری کرولر نیز به طور غیرمستقیم به گوگل کمک میکند تا محتوای بیشتری از وب سایت را ایندکس کند.

Leave a Reply